דרמה בבית המשפט העליון. אחרי שבית המשפט המחוזי ירושלים פסל את תוכנית הרחבת שכונת דניה, פסק (ראשון) בית המשפט העליון כי התוכנית "דניה הירוקה" מאושרת. בית המשפט העליון למעשה הפך את החלטת המחוזי.
2 צפייה בגלריה
פרויקט שכונת דניה הירוקה
פרויקט שכונת דניה הירוקה
פרויקט שכונת דניה הירוקה
(הדמיה: פרטי)
בהחלטתם של השופטים ברק-ארז, כשר ורונן, נקבע כי בניגוד לקביעת בית המשפט המחוזי כי ועדות התכנון צריכות לבחון מחדש את החשש שתוספת הבנייה בשכונה תעמיס על היציאה ממנה במקרה חירום, חוות דעת בלתי תלויות מצאו כי בשינויים התוכנית לא תגביר את הסיכון לתושבים, ובמקרה של פינוי בזמן שריפה, מצבה של השכונה ותושביה יהיה טוב יותר מהמצב הנוכחי.
שופטי העליון אף קבעו כי לא פסק דין המחוזי התערב בפועל בשיקול דעתן של רשויות התכנון, וזאת למרות שהחלטתן התקבלה על בסיס תשתית עובדתית, וכזו שאינה חורגת ממתחם הסבירות, שולא היה לכן מקום להתערב בה.
את חברת דניה הירוקה ייצגו עורכי הדין אסף עירוני ואנה אליאשקביץ׳ ממשרד ש.פרידמן אברמזון ועורכי הדין בעז בן צור וגיא רוה.

2 צפייה בגלריה
כאן תיבנה השכונה החדשה
כאן תיבנה השכונה החדשה
כאן תיבנה השכונה החדשה
(צילום: אמיר ויינר)

קראו עוד:

עו״ד אסף עירוני ממשרד ש.פרידמן אברמזון: ״אנו שמחים על פסק הדין שמסיים הליכים ממושכים של עיכובים בהליכי אישורה של תוכנית דניה הירוקה. אנו רואים חשיבות בקביעת בית המשפט העליון כי אין פתרון מוחלט למפגעי אש ומעת שהבניה הנוספת לא מגבירה את הסכנה הקיימת, לא ניתן שלא לאשרה.
"אין חולק כי נכון וראוי למצוא דרך מוצא נוספת לשכונת דניה, כמו גם לשכונות כלואות נוספות בחיפה, אולם יש לעשות זאת בהקדם, במקביל וללא קשר להליכי מימושה של תוכנית דניה הירוקה, כמו בנייה בשכונות או יישובים אחרים בארץ הסמוכים ליערות״.