בשורה תרבותית לחיפה והצפון. בנמל חיפה ייפתח ביוני (1.6) מתחם "הטרמינל", מתחם היסטורי מפואר שהוסב למתחם הופעות, פסטיבלים ומסיבות.
4 צפייה בגלריה
הטרמינל מתחם הופעות ענק בנמל חיפה
הטרמינל מתחם הופעות ענק בנמל חיפה
הטרמינל מתחם הופעות ענק בנמל חיפה
(צילום: דוברות נמל חיפה)
לרגל הפתיחה ייארח הטרמינל הופעות ענק של רביד פלוטניק (נצי' נצ'), רמי פורטיס, נגה ארז, אביתר בנאי ורבים אחרים.
הטרמינל הוא חלק מפרויקט חזית הים החיפאית שתחבר את חיפה לים. הטרמינל, הוא למעשה מבנה "האנגר 15" ההיבטורי בנמל חיפה, שהוקם בשנות ה-50 לטובת צורכי הנמל.
המתחם ייפרס על פני 3,000 מ"ר לאחר שעבר שיפוץ יסודי, הוקמה במה, והותקנו מערכות סאונד ותאורה מהמתקדמות בישראל. בנוסף, ייפתח מתחם ברים ואוכל שייארח עד 2,000 מבלים.
שיתוף הפעולה להקמת "הטרמינל" נרקם באחרונה בנמל חיפה יחד עם חברת רן וולף (נמל תל אביב, נמל יפו) ועם אסף בן דוד, ממקימי פסטיבל "אינדינגב" והמנהל האמנותי שלו, שיהיה אחראי על אצירת התכנים וההפקה בפועל במתחם החדש.
המארגנים מבקשים לעשות לחיפה והצפון, מה ש"אינדינגב" עשה עבור הדרום - להפריח את השממה התרבותית ולממש את הפוטנציאל של חיפה.

4 צפייה בגלריה
גרפיטי של סטיקי פינגר
גרפיטי של סטיקי פינגר
גרפיטי של סטיקי פינגר
(צילום: Jon Steiner)

שיתוף פעולה תרבותי מסקרן נוסף של הנמל עם חברי קבוצת "ברוקן פינגאז", קולקטיב האמנות המצליח שהחל את דרכו בחיפה של תחילת שנות ה 2000. הקולקטיב חוזר לפעול בעיר הבית שלו וייצור ברחבי המתחם פרויקט אמנות מסקרן בהאנגר שניתן יהיה לראות אותו מכל האזורים בחיפה שמשקיפים על הנמל.
המתחם ייפתח לראשונה ב 1.6 ומכירת הכרטיסים החלה (לרביד פולטניק לא נותרו כרטיסים).

4 צפייה בגלריה
רביד פלוטניק רמי פורטיס
רביד פלוטניק רמי פורטיס
רביד פלוטניק רמי פורטיס
(צילום: מרווה שרון, טינו ווקה)

בשלב ראשון יפתח המתחם בסופי שבוע, וצפוי לארח כ-2 הופעות בשבוע, בהמשך תתרחב הפעילות לשלל אירועי תרבות, ליינים מיוחדים ועוד.
לצד מתחם ההופעות החדש ובשטח ההאנגר העצום ימשיך לפעול טרמינל הנוסעים של נמל חיפה, ממנו יצאו הנוסעים להפלגות באגן הים התיכון. טרמינל הנוסעים צפוי לחדש את פעילותו בחודש מאי הקרוב, לראשונה מאז פרוץ המלחמה.
ההגעה למתחם הנה מרחוב העצמאות בחיפה, דרך גשר טרמינל הנוסעים (שער 5), בצמוד לבניין דגון ולתחנת הרכבת "חיפה מרכז השמונה".

4 צפייה בגלריה
מבנה היסטורי מפואר
מבנה היסטורי מפואר
מבנה היסטורי מפואר
(צילום: באדיבות ארכיון נמל חיפה)

יונה יהב, ראש עיריית חיפה: "עיריית חיפה רואה בחזית הים העירונית פרויקט אסטרטגי, אשר עתיד למצב את חיפה במקום הראוי לה, כעיר תיירותית ותרבותית מובילה בקנה מידה בינלאומי. מתחם ההופעות החדש שיוקם יהווה מרכיב חשוב במימוש פרויקט זה ועתיד לשמש כעוגן מרכזי בחיבור תושבי העיר לנמל".
רון מלכא, יו"ר נמל חיפה: "מתחם ההופעות "הטרמינל" בנמל חיפה יביא בשורה תרבותית חדשה לצפון ולחיפה בפרט. אין לי ספק, שבשיתוף פעולה עם עיריית חיפה, המתחם החדש יתרום רבות לענף התיירות, הבילוי והפנאי בעיר חיפה ויאיץ את פעילות ההקמה של חזית הים".
ארז בהריר מנכל נדל''ן וחזית הים נמל חיפה: "פתיחת טרמינל ההופעות החדש היא צעד ראשון משמעותי לקראת פתיחה נרחבת של הנמל לקהל הרחב בפרויקט חזית הים. הפרויקט יציב את העיר חיפה בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם שעברו תהליך של חיבור מחודש בין העיר לבין הנמל וקו המים תוך ניצול מיטבי של שטחי הנמל לרווחת התושבים".