הבחירות במפלגת הליכוד היו מאז ומעולם תוססות, וכללו יריבות בין מחנות המועמדים, 'בלוקים' שחולקו למצביעים ודילים שנרקמו בין הסניפים השונים.

3 צפייה בגלריה
מטה הליכוד בחיפה
מטה הליכוד בחיפה
כולם רוצים לבחור. מטה הליכוד חיפה בבחירות הארציות
(צילום: פרטי)

אחד הנושאים המרכזיים בבחירות בליכוד, הוא קריטריון ההצבעה. דהיינו, מי יכול להצביע. קביעת קריטריון זה עשויה לקבוע מי ייבחר.
הגוף האחראי לבחירות בסניפי הליכוד הוא הוועדה המוניציפאלית. לאחרונה קיבלה הוועדה החלטה לפיה בסניפים ברחבי הארץ, לרבות סניף חיפה, רק חברי מועצת הסניף יוכלו להצביע ולמעשה לקבוע את זהות הנהגת הסניף. מי לא יוכלו להצביע? חברי הסניף המשלמים דמי חבר במשך שנים.
משמעות החלטה זו עבור סניף חיפה, אחד הסניפים הגדולים בארץ, כי את הנהגת הסניף ייקבעו רק 131 חברי מועצת הסניף, ואילו 4,500 חברי הסניף יצטרכו להסתכל על הליך הבחירה מהצד.

3 צפייה בגלריה
חגיגות במטה הליכוד בחיפה
חגיגות במטה הליכוד בחיפה
חגיגות במטה הליכוד בחיפה בבחירות הארציות
(צילום: פרטי)

עו"ד אושר טקאטש, מי שמילא שורה ארוכה של תפקידים בסניף ליכוד חיפה, המבקש להיבחר בבחירות לסניף, עתר לבית הדין הגבוה של תנועת הליכוד, וטען כי ההחלטה (143 כד לחוקת הליכוד) למנוע מאלפי חברי סניף חיפה להצביע, אינה ראויה או חוקית.
עו"ד טקאטש: "הבחירות למועצת סניף הליכוד התקיימו בשנת 2012, לפני 11 שנים. מאז התקיימו שתי מערכות בחירות מוניציפאליות, בהם נבחרו נציגי הליכוד על ידי חברי מועצת הסניף. מאז 2012 השתנה הרכב המתפקדים בסניף, קבוצות חדשות קמו וקבוצות ישנות סיימו את דרכן. מתפקדים רבים ביטלו את חברותם בתנועה וחדשים הצטרפו".
באשר לחברי מועצת הסניף, עו"ד טקטאש מציין כי חלקם נפטרו ואחרים נכנסו תחתם, חלקם עברו למפלגות אחרות וביטלו את חברותם בליכוד או הודחו מתפקידם. חלקם עברו לערים אחרות ואינם תושבי חיפה למרות שחברותם בסניף לא הופסקה.

3 צפייה בגלריה
ח"כ דוד ביטן ואושר טקאטש
ח"כ דוד ביטן ואושר טקאטש
ח"כ דוד ביטן ואושר טקאטש
(צילום: אלכס קולומויסקי, מיכה בריקמן)

קראו גם:

עו"ד טקאטש טוען כי מאחורי ההחלטה עומדים יו"ר מזכירות הליכוד ישראל כץ, שמינה כמשקיף בוועדה את ח"כ דוד ביטן. על פי העותר, ביטן נפגש עם נציגי סניף חיפה במרץ 2023, ולמרות שלא הביעו התנגדות כי הבחירות יהיו של כלל חברי הסניף, בחודש מאי התבשרו חברי הסניף על אותה החלטה תמוהה.
"הזכות לבחור ולהיבחר זו נשמת אפה של דמוקרטיה ויש לאפשר את זכות הבחירה לכל מתפקדי הליכוד בסניף חיפה", ציין עו"ד טקאטש שמבקש כי בית הדין של התנועה יורה על בחירות מקדימות לרשימת הליכוד למועצת העיר בקרב כלל מתפקדי הליכוד בסניף חיפה.