חברות מועצת העיר חיפה סופי נקש ושרית גולן שטיינברג פנו לממונה על המחוז במשרד הפנים רו"ח פאיז חנא בדרישה כי יתערב בנעשה בעיריית חיפה, ויכפה על ראש העיר עינת קליש לכנס ישיבת מועצה בו ידון ויאושר תקציב 2023.
3 צפייה בגלריה
מגיעה מוכנה. שרית גולן ומועצת העיר חיפה
מגיעה מוכנה. שרית גולן ומועצת העיר חיפה
חשש לפיזור המועצה. שרית גולן ומועצת העיר
(צילום: נחום סגל, שרון צור)
חברות המועצה טוענות בפנייתם לנציג המשרד הפנים, כי כבר לפני חצי שנה, בינואר 2023, דנה ועדת הכספים בהצעת ראש העיר לתקציב העירייה. הוועדה המליצה על שורה של שינויים בתקציב, לאחר שחברי הוועדה הצביעו על השינויים, ובהתאם לסמכות הוועדה הקבועה בדין.
סגנית ראש העיר נקש ויו"ר ועדת הכספים גולן שטיינברג, המתינו לקליש שתעלה את אישור התקציב במועצת העיר, אך כאמור זה לא קרה. משמעות אי אישור תקציב 2023 חמורה. השתיים מסבירות כי ללא אישור התקציב, מחלקות העירייה פועלות בתקציב של 1/12 מתקציב 2022, תקציב שאינו מתאים לצרכים העדכניים של העירייה והעיר, אינו משקף את מצבה הכספי הנוכחי של העירייה, ואינו מאפשר הקצאת משאבים לטיפול בבעיות המעודכנים של העיר, לרבות בתחום החינוך והרווחה. בנוסף, עובדי העירייה אינם יכולים לקבל את התוספות המגיעות להם למרות שנחתמו הסכמי שכר עם משרד האוצר.

3 צפייה בגלריה
ראש בראש. קליש ונקש
ראש בראש. קליש ונקש
האם משרד הפנים יתערב? קליש ונקש
(צילום: ראובן כהן, שרון צור)

נקש וגולן: "התנהלות גוף עירוני, וודאי רשות מקומית בגודלה והיקפה של עיריית חיפה, שלא לפי תקציב מאושר, וודאי, מוגדר וידוע וללא תוכניות עבודה, פוגעת מהותית ביכולות של אגפי ומחלקות העירייה השונות לפעול באופן סדור ותקין כולל עמידה במטרות ויעדים מוגדרים ומדידים, והמחיר הוא פגיעה במענה לתושב וביטול שירותים רבים בהעדר תקציב ייעודי או וודאות לקיומו"
חברות המועצה מעלות חשש כי קליש אינה מכנסת במתכוון את המועצה, ומקווה שאי אישור התקציב יוביל לפיזור המועצה בהתאם לסעיף 206 (ב/) לפקודת העיריות. עוד מזכירות השתיים כי החוק קובע כי יש לאשר תקציב עירייה עד 3 חודשים מאישור תקציב המדינה, ולכן עד 24 בחודש אוגוסט 2023.

3 צפייה בגלריה
עינת קליש רותם ראש עיריית חיפה
עינת קליש רותם ראש עיריית חיפה
למה התקציב לא מובא לאישור? קליש
(צילום: שרון צור)

קראו גם:

נקש וגולן טוענות כי עולה חשש כי קליש רוצה שלא יאושר תקציב העירייה, המועצה תתפזר, וכי היא תישאר ראש עיר למשך 3 שנים. ועל כן מבקשות השתיים את התערבותו הדחופה של נציג המשרד הפנים בתוך עשרה ימים.
"ברור כי פיזור מועצה בתקופת בבחירות תהווה פגיעה ממשית לא רק בתפקוד העירייה אלה גם בערכי יסוד דמוקרטיים, בפרט כאשר מדובר בתקופת בחירות. נסיים ונזכיר כי התרענו כבר בעבר על כי קיים חשש כבד שראש העיר תנסה לסכל את פעילות המועצה וועדת הבחירות עד לקיומו של יום הבחירות ונראה כי חששותינו הולכים ומתאמתים", מציינות נקש וגולן.
תגובת העירייה וקליש לא נמסרה.