הממשלה קיבלה החלטה לפני כשנה על העברתו של אחד מבתי החולים בחיפה לקרית אתא, והפיכתו לאחד מבתי החולים הגדולים בצפון. בלוח הזמנים שפרסמה הממשלה צויין כי עד 30 ביולי 2022 יסיים צוות בדיקה הכולל נציגים של משרדי הבריאות והאוצר את בדיקתו ויגיש את המלצותיו לממשלה, וזו תקבע האם להעביר את בני ציון או בית החולים כרמל. כך או כך, קבעה החלטת הממשלה, יוקם בית חולים על שם בגין בקרית אתא והוא יושלם עד שנת 2029.
3 צפייה בגלריה
בית חולים כרמל
בית חולים כרמל
מחכים להחלטה. בית חולים כרמל
(צילום: י.א)
מאז התרחשה שורה של אירועים פוליטייים, מערכות בחירות, מחאות ורפורמות, וגם בספר תקציב המדינה הנוכחי אין איזכור למגה אירוע שנקרא בניית בית חולים חדש בישראל.
אבי גולדברג, מנהל בית החולים כרמל, ניצל אתמול (שלישי) את הגעתם של שרי הממשלה לוועידת המפרץ הבינלאומית לאזוריות במרכז הקונגרסים, התייחס לעיכובים בקידום העברת בית חולים מחיפה לקרית אתא, וקרא לממשלה לפעול בנושא.

3 צפייה בגלריה
בית חולים בני ציון
בית חולים בני ציון
האם הוא יעבור? בית חולים בני ציון
(צילום: תמיר אסרף)

גולדברג: "בית חולים כרמל שיעבור לקרית אתא יכול להיות מחולל על לצמיחה. באזור הקריות יש דלות בכל הנוגע לשירותי אשפוז והפתרון נמצא, ידוע ומקובל. הוחלט כבר על העברת בית חולים מחיפה לקריות, והגיע הזמן שהשרים יקדמו את ההחלטה להעביר את בית חולים כרמל שחנוק וצפוף וחייב לעבור. פעלנו לשכנע את משרד האוצר והבריאות והחלטה עכשיו תאפשר מעבר בתוך 7-8 שנים. יש להחלטה הזו משמעויות והכללית (שבבעלותה בית החולים כרמל) רוצה ודוחפת לשינוי המתבקש".

3 צפייה בגלריה
מימין: ד"ר הוכמן וד"ר גולדברג
מימין: ד"ר הוכמן וד"ר גולדברג
מימין: מנכ"ל בני ציון אוהד ד"ר הוכמן ומנכ"ל כרמל ד"ר אבי גולדברג
(צילום: בני ציון, כרמל)

קראו גם:

בדבריו של גולדברג באשר לצורך בבית חולים נוסף תמך נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון דוד קסטל. לדבריו, "תוחלת החיים באזור מפרץ חיפה קצרה ממרכז הארץ וגם חולים יותר כאן. מספר הרופאים והמיטות נמוך משמעותית מהמרכז. זה צריך להסתיים. אם לא יפתרו את בעיית הזיהום במפרץ לא נוכל לשנות את תמונה ולהחזיר צעירים הנה. חייבים לקבל החלטות עכשיו".
פורסם לראשונה: 09:25, 22.03.23