האם אנחנו לפני מלחמה כוללת בצפון? ברשויות חיפה, נשר וטירת כרמל לא לוקחים סיכון ונערכים לכל תרחיש. לשם כך נערך (ראשון) תרגיל מלחמה המדמה מלחמה כוללת בצפון.
4 צפייה בגלריה
תרגיל המלחמה
תרגיל המלחמה
רועי לוי, יונה יהב וגדי מרגלית בתרגיל המלחמה
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)
את תרגיל המלחמה יזמה עיריית חיפה ובו נבחן מתן מענה משותף של כלל הרשויות וגורמי החירום וההצלה, למקרה של אירוע חומרים מסוכנים במפרץ חיפה.
ראש העיר חיפה יונה יהב: "מדובר בתרגיל ראשון מסוגו בארץ אותו יזמנו מתוך הבנה כי אירועי חומ"ס חוצים גבולות ומצריכים מענה משותף של כל הגורמים העוסקים בנושא. נמשיך לפעול להידוק המענה המשותף עם כלל הרשויות המקומיות במפרץ חיפה ועם כוחות הבטחון על מנת לשפר את ההיערכות ולתת מענה מיטבי לתרחישי הסיכון המאיימים על האזור".

4 צפייה בגלריה
תרגיל המלחמה
תרגיל המלחמה
ראשי הערים חיפה, נשר וטירת כרמל בתרגיל המלחמה
(צילום: עיריית נשר)

ראש העיר רועי לוי שהשתתף בתרגיל חזר והדגיש את המוכנות בעורף כפקטור משמעותי בחוסן המדינה וההישגים הצבאיים. לוי: ״עם עורף חזק, צה״ל חזק הרבה יותר. אני קורא לתושבים בנשר וכן בערים המפרץ - מוכנות היא המפתח להגנה על חיי אדם, היו ערניים והשמעו להנחיות גורמי הביטחון, אנו כאן עבורכם״.

4 צפייה בגלריה
תרגיל המלחמה
תרגיל המלחמה
עשרות משתתפים בתרגיל המלחמה
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)

קראו עוד:

התרגיל אותו יזם מנכ"ל עיריית חיפה גדי מרגלית, התקיים בבית אבא חושי שבנווה שאנן, במתכונת מש"מ (משחק מלחמה).
בתרגיל נבחן מענה מטרופוליני כולל ומשותף לתרחישים של פגיעה שונים במתקני חומ"ס כתוצאה מירי טילים מאסיבי ממלחמה כוללת בצפון המדינה. התרחישים הוצגו ע"י איגוד ערים אזור מפרץ חיפה – הגנת הסביבה.
התרגיל נועד להעמיק את שיתוף הפעולה ולייעל את המענה לאירועי חומ"ס מתוך הבנה כי אירועי חומ"ס חורגים מגבולות מוניציפליים ומצריכים מענה משותף של כלל הגורמים העוסקים בנושא.

4 צפייה בגלריה
תרגיל המלחמה
תרגיל המלחמה
תרגיל המלחמה
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)

בתרגיל השתתפו בין היתר: ראש עיריית חיפה יונה יהב ומ"מ רה"ע חיפה אביהו האן, ראשי ערים ומנכ"לים של רשויות מפרץ חיפה, נציגי פיקוד העורף, משטרת ישראל, מערך הכבאות, נמל המפרץ, נמל חיפה, מד"א, תש"א, בז"ן, המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים להגנת הסביבה. התרגיל מהווה חלק מתהליך מתמשך של שיפור המוכנות המערכתית לשעת חירום במטרופולין חיפה, אזור המאופיין בתשתיות רגישות ובהיקף פעילות תעשייתית נרחב, הכולל חומרים מסוכנים.
פורסם לראשונה: 15:29, 15.09.24