כעשרת אלפים מפגינים ומפגינות צעדו (שבת) לאורך שדרות מוריה והתכנסו בצומת חורב לעצרת מחאה.
4 צפייה בגלריה
הפגנה בחורב
הפגנה בחורב
ההפגנה בחורב
(צילום: מחאת העם חיפה)

נאום עמי איילון בחורב
(צילום: מחאת העם חיפה)


בעצרת קראו המפגינים להשבת החטופים עכשיו, לא לעכב עסקה, ותקפו את התנהלות הממשלה והעומד בראשה בנימין נתניהו.
בין הנואמים ראש השב"כ לשעבר, האלוף במיל' עמי איילון שקרא למרי אזרחי, פרופ' ערן ישיב שקרא לנתניהו כי הוא חמורו של הימין המשיחי, וענבר בזק.

4 צפייה בגלריה
עמי איילון, ענבר בזק, ערן ישיב
עמי איילון, ענבר בזק, ערן ישיב
עמי איילון, ענבר בזק, ערן ישיב
(צילום: מחאת העם חיפה)

קראו עוד:

עמי איילון: "מדוע יצאנו לרחובות? אנחנו כאן היום - מאחר ו-101 אזרחיות ואזרחים שהופקרו על ידי ממשלת ישראל ומערכת הביטחון על כל זרועותיה, עדיין נמקים במנהרות החמאס – כל דקה! כל שעה! כל יום! כל שבוע! כל חודש! שעובר, הם מעונים, סובלים חרפת רעב, עוברים עינויים ונרצחים – ושרי הממשלה אינם מוכנים לעשות את הנדרש על מנת להשיבם הביתה".
"אנחנו כאן היום – לדרוש הקמת וועדת חקירה ממלכתית כפי שנדרש על פי החוק והובהר על ידי היועמש"ית גלי בהרב מיארה. אנחנו כאן - לדרוש את התפטרותה של הממשלה בראשות נתניהו שמובילה את ישראל אל קיצה כמדינה בטוחה יהודית-דמוקרטית.
"אבל אנחנו, אלה היוצאים לרחוב, מיעוט קטן בחברה הישראלית! רוב אזרחי ישראל, הרואים כמונו את הדרך ללא מוצא אליה מובילה הממשלה – החליטו להיכנע! חלקם עייפים ואין להם הכוח לקחת חלק במאבק! חלקם התייאשו ולא רואים תוחלת במחאה ברחוב! וחלקם מאמצים את הנרטיב היהודי העתיק – להתעלם ולהמתין שהסערה תחלוף! משננים לעצמם את ששיננו הוריהם בגולה ...עברנו את פרעה, את הגירושים, את הפרעות, את השואה, – נעבור גם את זה".
"לאלו שאינם כאן אני אומר - במציאות הישראלית – אין לאיש מאתנו הזכות המוסרית להישאר בבית. אם לא נעשה דבר, אם נכנע! נוותר, החטופים שהופקרו - לא ייצאו מכלאם! צעירינו הנשלחים לקרב – לא יחזרו הביתה! עשרות האלפים שבצוו הממשלה פונו מביתם – לא ימצאו בית! המלחמה, על כל המוות, השכול, ההרס ואובדן צלם האנוש – לא תסתיים".

4 צפייה בגלריה
הפגנה בחורב
הפגנה בחורב
קריאה למרי אזרחי לא אלים
(צילום: מחאת העם חיפה)

עמי איילון ממשיך: "הדרך בה בחרה ממשלת נתניהו סמוטריץ' ובן גביר - מובילה ליעד שבראייתנו הוא סוף החזון הציוני! ובראייתם הוא הגשמת גאולתו של העם היהודי בארץ ישראל השלמה!
מה שנראה עד לפני שנים ספורות כהזיה משיחית של מיעוט שולי, המאמין בתורתו של הרב כהנא ורואה ביגאל עמיר גיבור! הפך ליעד המדיני שאימץ נתניהו כאשר הרכיב את ממשלתו בהובלת הימין המשיחי על מנת לשרוד בשלטון".

4 צפייה בגלריה
הפגנה בחורב
הפגנה בחורב
אלפים בהפגנה בחיפה
(צילום: מחאת העם חיפה)

עמי איילון: "לכל אלה הספונים בביתם ומצפים שהסערה תעבור – אני מבקש להציג את היעד המדיני אליו מובילה הממשלה! היעד המדיני הוא מדינת ישראל כמדינה יהודית המשתרעת מהירדן ועד הים. ולכן עלינו להתעורר עכשיו! לפני שנתניהו יפטר את שר הביטחון, את הרמטכ"ל ואת ראש השב"כ וימנה את נאמניו במקומם. לפני שבן גביר ישלים את הפיכת המשטרה למגינת השלטון מפני האזרחים. ולפני שיריב לוין מפורר את המערכת המשפטית. להתעורר לפני שאנחנו מרחיבים את המלחמה צפונה ומסלימים את המאבק ביהודה והשומרון. עלינו לפקוח עיניים, לראות ולהבין!
"זה היעד המדיני אליו מובילה ממשלת ישראל! אם לא נעצור אותו עכשיו - זאת המלחמה אליה נשלח את צעירינו! מלחמה שתמחק את זהותנו ואת ערכינו כבני אדם ואת זהותה היהודית-דמוקרטית של ישראל!
"כל אזרח שלא יוצא לרחובות, או פועל בכל דרך אחרת, בלתי אלימה – מסייע לממשלה להוביל את מדינת ישראל אל סוף המפעל הציוני! לכן אנחנו כאן היום! לכן נעצים את המאבק! לכן מרי אזרחי בלתי אלים הוא צוו השעה! זאת זכותנו וזאת חובתנו!".