חברת המועצה שרית גולן שטיינברג מתריעה מפני התנהלותה של ראש העיר עינת קליש ומעריכה כי לא יהיה מנוס מחקירתה במשטרה.
5 צפייה בגלריה
שרית גולן
שרית גולן
העבירה חומרים. עו"ד שרית גולן
(צילום: נחום סגל)
גולן, עורכת דין פלילית, מכהנת כיו"ר איגוד ערים הגנת הסביבה, יו"ר ועדת איכות סביבה בעירייה, ממלאת מקום יו"ר ועדת כספים וממלאת מקום יו"ר ועדת משנה לתכנון ולבניה.
גולן: "פניתי ליועצת המשפטית לממשלה בעניינה של קליש מיד לאחר הדיון בדוח מבקר העירייה שעסק בחוקר הפרטי יהודה ברלב שנשכר על ידי ראש העיר. שלחתי את תמלולי ועדת הביקורת בה גזבר העירייה לשעבר הודה כי ברלב תיפקד כ"מנכ"ל ־ על" והצביע על קליש כמי שהזמינה את החקירה נגד סגנית ראש העיר סופי נקש".

5 צפייה בגלריה
יהודה ברלב בדיון
יהודה ברלב בדיון
החוקר הפרטי יהודה ברלב
(צילום: שרון צור)

"לא בכדי התנועה לאיכות השלטון סבורה כמוני כי לכאורה בוצעו עבירות חמורות בעניין זה. המשטרה צריכה לפעול בהקדם לחקירת האזנות הסתר והחקירות האחרות. דוח מבקר העירייה לא מותיר מקום לספק כי הייתה פה הפעלת חוקר באופן לא תקין, מאחר והיועצת המשפטית לעירייה סירבה לחתום על עבודתו, וקליש דרשה כי עבודתו תאושר. אני מצפה ומעריכה כי ראש העיר תזומן לחקירה".

5 צפייה בגלריה
היועצת המשפטית ימית קליין, רוני בן חיים ועינת קליש
היועצת המשפטית ימית קליין, רוני בן חיים ועינת קליש
הגזבר היוצא רוני בן חיים ועינת קליש
(צילום: נחום סגל)

עם מי את בקשר בנושא?
"עם שוקי זכאי מהיחידה לחיוב אישי במשרד הפנים שבודק את ההיבטים המינהליים בהתנהלותה של קליש והוצאות הכספים בחקירות ברלב. נזכיר כי 1.5 מיליון שקלים כבר שולמו לברלב, והוא תובע עוד חצי מיליון שקלים שהובטחו לו. אנו מבקשים שהחיוב האישי יחול על ראש העיר שהפעילה אותו העתקים של פנייתי ליחידה חיוב אישי ויועצת המשפטית לממשלה הועברו גם ליחידת ההונאה 433, ומניסיוני כפרקליטה פלילית, אני לא רואה מצב שקליש לא תוזמן לחקירה בקרוב".
האם יש קשר לפנייתך לחקירת האזנות הסתר?
"תלונות על האזנות סתר הוגשו על ידי יעקב בורובסקי, ליאור דץ ואחרים. כנראה כי הדברים קשורים האחד בשני".
נושא המאבק להבראת מפרץ חיפה עלה שוב השבוע?
"אנחנו מנהלים באיגוד מאבק ליישום התוכנית הממשלתית לסגירת בזן ועושים גם מאמצים כי התזקיקים שייבאו לארץ יפוזרו ולא יאוחסנו רק בחיפה. אנו מופיעים בבתי משפט, מגישים עתירות ומשתפים פעולה עם מקבלי ההחלטות בלי לריב ולהתנגח. בינתיים, תוכנית העבודה של קליש היא ניגוח בכולם. קליש רק מצייצת. היא לא מבינה מי מקבל החלטות ולא מבינה בעניינים משפטיים. לדעתי היא לא יושבת לקרוא חומרים, לא מכירה את תוכנית תמ"א 75. במינהל התכנון אמרו לי שקליש לא מתייצבת לפגישות. התוכנית החשובה ביותר לעתיד העיר בעשרות השנים הבאות עומדת על הפרק וקליש מתנהגת כמו חברת אופוזיציה ולא כראש עיר".

5 צפייה בגלריה
בתי זיקוק. "חברות עם מגוון מגדרי הניבו יותר רווחים"
בתי זיקוק. "חברות עם מגוון מגדרי הניבו יותר רווחים"
"ההתנהלות של קליש מחלישה את המאבק הסביבתי". המפרץ
(צילום: גיל נחושתן)

מה זה עושה?
"ההתנהגות שלה מחלישה את המאבק. היא לא עושה שימוש בכל הכלים העומדים לרשותה כראש עיר ולא מנהלת מאבק חכם. יש תחושה שאם יתנו לה להאריך את שדה התעופה, תוכנית שמתנגדים לה רבים, היא תסכים להשארת בזן. במקום לנהל משא ומתן מעמדה של כוח, היא מתנגחת בצורה ילדותית עם פוסטים מגוחכים".
5 צפייה בגלריה
ביאדסי פאחר ועינת קליש
ביאדסי פאחר ועינת קליש
המנכ"ל שהסיר מועמדות ביאדסי פאחר וקליש
(צילום: עיריית חיפה, נחום סגל)
מה כרגע המצב בעירייה?
"אין מנכ"ל, אין מי שיניע את גלגלי המערכת, הבכירים עזבו אותה, התושבים נפגעים אבל אנחנו לא יכולים לפעול כי הסמכות בידיה. החשש שלי שהעיר תמשיך להתדרדר גם בשנה הקרובה ותגיע לגירעון של 200 מיליון שקלים".
תגובת קליש לא התקבלה.
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 09:10, 16.09.22