חברת נמלי ישראל (חנ"י) שלחה מכתב לתנועת הצופים ישראל ולאגודת יורדי ים זבולון/מועדון ימי שחפית, לפיו עליהם לפנות באופן מיידי את המתחם בו הם מפעילים את צופי ים שבו לומדים אלפי ילדים מחיפה והאזור כישורי שייט ומנהיגות.
3 צפייה בגלריה
צופי ים בפעילות
צופי ים בפעילות
צופי ים בפעילות
(צילום: פרטי)
צופי ים היא תנועת נוער ימית המשתייכת לתנועת הצופים, אשר חרתה על דגלה חינוך לאהבת הארץ חברות עזרה לזולת ותרומה לקהילה. הפעילות היא אתגרית-ימית, משלבת הכרת הים, התמודדות עם קשיים וחוויות של הפלגות ארוכות.
נציגיה המשפטיים של חברת נמלי ישראל מציינים בפנייתם כי לחברה יש זכויות בשטח בו פועלים הצופים ואגודת זבולון בצמוד לתחנת הכוח.
כך נכתב: "כידוע לכם, תלוי ועומד פסק דין חלוט לפינוי המקרקעין, ובהתאם להוראות פסק הדין, זכאית חנ"י לקבל לידיה את החזקה במקרקעין ללא כל סייג וללא כל תנאי. חנ"י איפשרה לכם, לפנים משורת הדין, להסדיר זמנית את שהייתכם בשטח... במסגרת זאת חתמתם על כתב התחייבות המסדיר זמנית את שהייתכם בפועל במקרקעין, עד לסך הכל 3 שנים המסתיימות ב-31.12.22 או עד להעתקת פעילותכם לחוף השקט, המוקדם מביניהם".

3 צפייה בגלריה
טכס סיום צופי ים
טכס סיום צופי ים
טכס סיום צופי ים
(צילום: צופי ים)

בחברת נמלי ישראל מציינים כי היא יכולה לסיים את פעילות הצופים בהתראה של 90 יום. עוד צויין כי בחנ"י עשו מאמצים להגיע להבנות להעתקת הפעילות לחוף השקט של צופי הים, אך ניסיונות אלו לא צלחו, בעיקרבשל "היעדר שיתוף פעולה מצד עיריית חיפה, ונוכח דרישות בלתי סבירות מטעמכם".
בחנ"י מוסיפים כי מה שנמסר לחברה, לא ניתן לקיים יותר בצורה בטוחה פעילות בצופי הים, וגם שנקבעו כללי בטיחות, בצופי הים לא הקפידו לקיים אותם, לרבות תיאום עם גורמי נמל חיפה בו הם פועלים, ושמירה על נתיבי שייט.

3 צפייה בגלריה
לומדים על כלי שייט. צופי ים חיפה
לומדים על כלי שייט. צופי ים חיפה
לומדים על כלי שייט וערכים. צופי ים חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)

בחנ"י מוסיפים כי "בפעילותכם בשייט בבריכת הנמל ישנה סכנהבטיחותית של ממש, ואין חנ"י יכולה להשלים עם מצב הדברים זה", וכי בחנ"י לא מתכוונים להאריך את פסק הדין ולתת הרשאה נוספת לשימוש בשטח הנדון.
בחנ"י מסכמים ודורשים את פינוי השטח לא יאוחר מ-31.12.22.
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 18:48, 15.09.22