מפרץ חיפה משנה את פניו בשנים האחרונות, ובתוך כך צפוי לעזוב את המפרץ אחד מסמליו – בית הספר הטכני של חיל האוויר.
2 צפייה בגלריה
החיילים יעברו לכרמיאל. טכס בבית הספר הטכני של חיל האוויר
החיילים יעברו לכרמיאל. טכס בבית הספר הטכני של חיל האוויר
החיילים יעברו לכרמיאל. טכס בבית הספר הטכני של חיל האוויר
(צילום ארכיון: דובר צה"ל)
בהסכם משולש משנת 2017 בין משרד הבטחון, משרד האוצר וחברת נמלי ישראל, סוכם כי בית הספר הטכני יפונה והשטחים ישמשו לטובת העורף הלוגיסטי של הנמלים. בעקבות אותו הסכם יצאה לדרכה התוכנית להקמת בית הספר הטכני בכרמיאל לתעופה וחלל.
השבוע עלו לראשונה טרקטורים על הקרקע בכרמיאל והחלו עבודות הפיתוח. על פי התכנית בית הספר הטכני ייבנה על פני שטח של 63 דונם בכניסה המערבית לעיר כרמיאל. הצפי לסיום העבודות הוא 3 שנים.

2 צפייה בגלריה
האזור בו החל להיבנות בית הספר הטכני החדש בכרמיאל
האזור בו החל להיבנות בית הספר הטכני החדש בכרמיאל
האזור בו החל להיבנות בית הספר הטכני החדש בכרמיאל וראש העיר כרמיאל משה קונינסקי
(צילום: עיריית כרמיאל)

בעוד שבחיפה יאבדו הגעתם של אלפי תלמידים לבית הספר הטכני, בכרמיאל מברכים ונערכים לבאים ולבאות בשערי בית הטכני.
ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי: "העברת מוסד צבאי לאומי וחינוכי תחזק את כרמיאל כמרכז החיים בגליל ותוסיף מאות מקומות תעסוקה נוספים, תתרום לפיתוח הכלכלה המקומית ותחבר את בני הנוער והתושבים אל חיל האוויר הטוב בעולם. המכללה של חיל האוויר תהיה תרומה משמעותית לפיתוחה של העיר, ולחיזוקה כעיר מטרופולין ולשגשוגה".
המכללה תכלול מעל ל- 35,000 מ"ר של מבני חינוך, אודיטוריום, מעבדות, כיתות לימוד, קפיטריות, אולמות כנסים ומעונות לשוחרים התלמידים. עלות הבינוי של המכללה נאמדת בכ- 450 מיליון שקלים מכספי משרד הביטחון ומשרד החינוך ויהיה זה מבנה החינוך מהגדולים והחדשניים בישראל.

קראו גם:

ראש העיר קונינסקי מציין כי מזה שלוש שנים פועלים צוותי עבודה משותפים של צה"ל, חיל האוויר, משרד החינוך ועיריית כרמיאל לתיאום תכנון בית הספר, שילובם העתידי של התלמידים בקהילה, שיתופי פעולה קהילתיים ועוד. "בעוד כשלוש שנים ניפגש שוב והפעם לגזור את הסרט", ציין קונינסקי.