עשרות אלפים מפגינים ומפגינות הגיעו הערב (שבת) לצומת חורב להפגין נגד הרפורמה המשפטית. אל המפגינים הצטרפו אלפי צועדים שהתכנסו בשעה 18:00 באודיטוריום חיפה ממרכז הכרמל וצעדו לאורך שדרות מוריה ועד צומת חורב.
3 צפייה בגלריה
אלפים בחורב
אלפים בחורב
אלפים בחורב
(צילום רחפן: דרור גלבוע)




כמה היו בהפגנה? מארגני ההפגנה הודיעו כי הגיעו למעלה מ-50 אלף מפגינים על פי הערכות שמסרה להם המשטרה. במשטרה סירבו למסור מספר רשמי לאמצעי התקשורת.
בצעדה ובהפגנה השתתפו גם הפעם תושבים, צעירים וגמלאים, קבוצת של מורים ורופאים, דתיים לאומיים, חברי הקהילה הגאה, מילואימניקים ורבים אחרים.
הנואמים שנשאו דברים הערב: דן חלוץ מפקד חיל האוויר והרמטכ״ל לשעבר; ח״כ אורנה ברביאי - יש עתיד, שרה לשעבר והאלופה הראשונה בצה״ל; יאיר אלוני איש הימין, תעשיין טייס קרב בדימוס; אמאני חיידר ג'זאר מנחה ביישוב סכסוכים וגישור נרטיבי; הרבנית הדסה פרומן מתקוע, מובילה חברתית מהציונות הדתית ועוסקת בקירוב לבבות בין יהודים לפלשתינאים; יאיר גולן סגן הרמטכ״ל וח״כ לשעבר.

3 צפייה בגלריה
מעבירים את הדגל
מעבירים את הדגל
פרופ' הרשקו חתן פרס נובל בראש הצעדה מהאודיטוריום לחורב
(צילום: מחאת העם חיפה)

הנואם המרכזי רב אלוף במיל. דן חלוץ: "אני מבקש להצדיע להמוני האזרחיות והאזרחים על המאבק בדיקטטורה. טעו בממשלה כשהעירו את האריה מרבצו, בחרו להתעסק עם האנשים הלא נכונים. מדינת ישראל לא תלך לאחור, המאבק יהיה ארוך ככל שיידרש כדי להסיר את חקיקת חמורבי. הספין היומי הגיע אתמול, לוינביבי ידחו המהפכה בשנה אך ישתלטו על בית המשפט העליון, אם בדיקת עירנות, נכשלתם. אם תנסו את התרגיל מסריח, נלחם בכם".
חלוץ ציין כי הוא מעריך את הנשיא ומאמציו, אם כי מתווה נשיא אינו משוש חייו, ויש בו פגמים מהותיים. חלוץ הדגיש כי "לא נוכל לקבל שפוליטיקאים יבחרו את השופטים בשום הרכב של וועדה, לא יהיה פטור משרות לחרדים המשתמטים, השותים את כספי המדינה כאילו הם תרמו לקופה הלאומית, וכמובן שלא יכהן כשר עבריין בממשלה".

3 צפייה בגלריה
הדגל עובר בין המפגינים
הדגל עובר בין המפגינים
הדגל עובר בין המפגינים
(צילום עומר מוזר)

הרמטכ"ל לשעבר הוסיף: "ראש הממשלה הוא האחראי הבלעדי, לא לוין, רוטמן, סמוטריץ ובן גביר. הוא קורע את עם ישראל לגזרים, הוא מרסק את הצבא, הוא הורס את היחסים עם אומות העולם המערבי. הוא ישא באחריות לפגיעה בכלכלה, ביטחון, חברה הרוסה, שפיכות דמים.
"מתי אי פעם עמד ראש ממשלה ישראלי מול הקנצלר הגרמני ושמע ביקורת על מהלכיו כנגד הדמוקרטיה. גרמניה מלמדת אותנו דמוקרטיה מהי, בצדק. המציאות הנוכחית מסוכנת לעתידה של המדינה, הקרעים ניכרים, מקווה שיהיה בכוחנו לאחותם.
"נאשם נמלט ממשפטיו, עבריין מורשע המנסה לחזור לזירת הפשע, חרדים משתמטים משרות וחברי מדינת ההלכה ושורפי חאוורה, סמוטריץ ובן גביר.

קראו גם:

חלוץ: "אנרכיסטים, בוגדים, נפולת נמושת, מוגלה הם קראו לנו, קבוצת האפסים חסרי המעש. אני מביט בעיני חברי ליכוד מסויימים ושואל מה הם יספרו לילדיהם על מה הם עשו למנוע את חורבן המדינה דיכטר, גלנט, ביתן, ברקת, אדלשטיין, ישראל כץ, קומו, חזרו לערכים עליהם גדלתם.
"אנחנו רואים את קצה קרחון החקיקה, יש עוד עשרות חוקים 124 המתוכננים להחקק והם אלה שירסקו את הדמוקרטיה לחלוטין. ההיסטוריה היהודית לא תסלח למשרתי דיקטטורה גזענית בין בשבוע הבא ובין בעוד שנה. לבסוף אני מנסה להיות אופיטמי, זו מלחמת העצמאות השניה של עם ישראל ואת מלחמת העצמאות ננצח".
פורסם לראשונה: 21:09, 18.03.23