עו"ד שרית גולן שטיינברג, פנתה לראש העיר קליש רותם במכתב ובו דרשה את צירוף נציגות איגוד ערים אזור מפרץ חיפה - הגנת הסביבה, להערכות המצב בחדר המלחמה של חיפה. זאת נוכח העובדה שלאיגוד ידע רב בתחום החומרים המסוכנים ועל רקע ריבוי הגורמים המכילים חומרים מסוכנים באזור והחשש מפגיעה רב מערכתית.
3 צפייה בגלריה
חדר המלחמה של חיפה
חדר המלחמה של חיפה
חדר המלחמה של חיפה
(צילום: ראובן כהן עיריית חיפה)
גולן שטיינברג ציינה במכתבה כי בעבר, במלחמת לבנון השנייה ובסבב מלחמה מאוחר יותר, היתה נוכחות של מנכ"ל האיגוד או מי מטעמו בכל ישיבות הערכת המצב.
"משכך לא ברור מדוע הנך מתעקשת ומסרבת, תוך "עמידה על רגליים אחוריות", שלא לצרף נציג מקצועי של האיגוד לישיבות מסוג זה כבר עתה ונראה כי את מונעת משיקולים זרים אשר יש בהם כדי לסכן את חייהם של תושבי מטרופולין חיפה", הוסיפה גולן שטיינברג.

3 צפייה בגלריה
למה למנוע כניסת גורם מקצוע לחדר המלחמה? קליש וגולן
למה למנוע כניסת גורם מקצוע לחדר המלחמה? קליש וגולן
למה למנוע כניסת גורם מקצוע לחדר המלחמה? קליש וגולן
(צילום: שרון צור, ראובן קפוצ'ינסקי)

במכתב ציינה גולן שטיינברג כי כבר התרחשו טעויות שניתן היה למנוע בהערכות מצב, כגון דרישה ממשטרת ישראל לפעול לאכיפה במפעלי חומורים מסוכנים, סמכות שנמצאת בידי המשרד להגנת הסביבה.
"האיגוד הינו גוף מקצועי ומומחה בתחום איכות הסביבה. יש בידע הרב והנרחב של עובדי האיגוד בכדי לסייע לצמצום הסיכון הקיים כתוצאה מפתיחת חזית נוספת בצפון. נראה כי התעלמותך מחיוניות האיגוד בישיבות מסוג זה הינה התעלמות אשר יש בה כדי לסכן את תושבי חיפה ומטרופולין חיפה וכולי תקווה כי תדאגי להזמין את מנכ"לית האיגוד לישיבות הערכות המצב, כבר בשלב זה", סיכמה עו"ד שרית גולן שטיינברג.

3 צפייה בגלריה
חוות תשן בקרית חיים
חוות תשן בקרית חיים
מי מבין יותר בנושא חומרים מסוכנים מנציגי האיגוד? חוות תשן
(צילום: גיל נחושתן)

קראו עוד:

עינת קליש השיבה לגולן ולמנכ"לית האיגוד ד"ר ליהי שחר ברמן במכתב, בו ציינה בין השאר: "אין כל דרישה בדין המחייבת הרכב מסויים של גורמים רלוונטיים אשר ישתתפו בהערכות המצב במטה ניהול המשברים של רשות מקומית. זהות הגורמים נקבעת על בסיס שיקול דעת מקצועי של ראש העיר.
קליש הוסיפה: "מיניתי שני נציגים בעלי מומחיות בתחום החומרים המסוכנים מטעם איגוד ערים מפרץ חיפה - הגנת הסביבה כחברים בוועדת משק לניהול חירום (מל"ח). הנציגים הוזמנו ויוזמנו לשבת במכלול של המרכז לניהול משברים וישיבות המצב על פי הצורך. בנוסף, נציגי איגוד ערים משתתפים בחמ"ל שירותי כבאות והצלה, חמ"ל הנמצא בקשר רציף עם המרכז לניהול משברים".