מבוכה: משרד התחבורה תיקן אתמול (שני) הודעה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, והבהיר כי בניגוד להודעת השרה, טיסות חברת אייר חיפה משדה התעופה בחיפה יחלו בחודש ספטמבר השנה.
4 צפייה בגלריה
מטוס "אייר חיפה"
מטוס "אייר חיפה"
מטוס "אייר חיפה"
(צילום: באדיבות ATR)
אתמול (שני) ביקרה השרה בחיפה ובישרה לראש העיר על שורה של פרויקטים שהיא מקדמת לטובת תושבי חיפה. בין השאר התייחסה השרה לתחילת הטיסות של חברת אייר חיפה משדה התעופה בעיר וכך היא אמרה, על פי הודעה לעיתונות שהוצאה מיד לאחר סיום הפגישה: "שרת התחבורה בישרה במהלך הישיבה כי חברת התעופה החדשה "איר חיפה" תחנוך את טיסת הבכורה ב-28 בחודש הנוכחי וצפויה לשרת כ-2 מיליון נוסעים בשנה.

4 צפייה בגלריה
טיסות ליעדים בינלאומיים וארציים. שדה התעופה חיפה
טיסות ליעדים בינלאומיים וארציים. שדה התעופה חיפה
שדה התעופה חיפה
(צילום: נחום סגל)
"השרה רגב הנחתה לקדם פתרונות של תחבורה ציבורית וחניונים בקרבת הנמל לטובת ציבור הנוסעים, שדרוג שדה התעופה והארכת מסלול ההמראה כך שתתאפשר טיסה מחיפה לכל אגן הים התיכון".

4 צפייה בגלריה
השרה מירי רגב ויונה יהב בפגישה בחיפה
השרה מירי רגב ויונה יהב בפגישה בחיפה
השרה מירי רגב ויונה יהב
(צילום: עיריית חיפה)

אין אפשרות להזמין טיסות מחיפה


מספר שעות לאחר מכן יצאו מטעם החברות הודעות לא רשמיות על פיהן הדברים לא נכונים ואין תכנון להתחיל בטיסות החל מהחודש. יתרה מזו, חברת אייר חיפה פתחה אתר אינטרנט אבל נכון לעכשיו יש בו אך ורק מודעה לחיפוש עובדים ושום דבר אחר: לא תאריך של תחילת הטיסות, לא אפשרות להזמין טיסות, לא היעדים אליהם היא תטוס, לא צי המטוסים ולא כלום. חברת תעופה מאפשרות להזמין טיסות ישירות דרך האתרים שלהם, דבר שהוא משתלם עבורן, אבל במקרה של אייר חיפה נכון לעכשיו אין אפשרות כזו.

קראו עוד:


4 צפייה בגלריה
פגישת עבודה עם השרה רגב
פגישת עבודה עם השרה רגב
פגישת עבודה עם השרה רגב
(צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)

בעקבות פניות של מספר כתבים לדוברות משרד התחבורה יצאה, שעות ספורות לאחר ההודעה על ה"בשורה" של תחילת הטיסות, תגובה מתקנת בה נאמר: "בישיבה המקצועית שהתקיימה בחיפה, אמרה השרה רגב שהמטוס הראשון של אייר חיפה נוחת בישראל בסוף יולי ואז יחל הליך רישוי. הטיסה הראשונה עתידה לצאת בתחילת ספטמבר".
"אייר חיפה", חברת התעופה הישראלית החדשה הודיעה הבוקר(שלישי) כיתקבל את המטוס הראשון בנמל התעופה הבינלאומי בחיפה בסוף חודש יולי.
חברת התעופה החדשה נמצאת בשלבים האחרונים בתהליך קבלת רישיון המפעיל המבצעי מרשות התעופה האזרחית ועם השלמת תהליך הרישוי, הצפוי במהלך חודש ספטמבר, תחל במכירת הכרטיסים ובהפעלת טיסות מסחריות מחיפה.
"אייר חיפה", חברת התעופה הישראלית החדשה, חושפת לראשונה את מיתוג החברה ומודיעה כי המטוס הראשון בצי המטוסים ינחת בישראל בסוף חודש יולי 2024. המטוס הראשון בצי המטוסים של החברה, מטוס חדש לחלוטין, מדגם ATR 72-600 בעל 72 מושבים, ימריא משדה התעופה בלניאק טולוז שבצרפת, וינחת בנמל התעופה הבינלאומי בחיפה.
המטוס יימסר להנהלת החברה בטולוז מידי היצרנית הצרפתית-איטלקית ATR, הנמצאת בבעלות משותפת של קונצרן Airbus וקבוצת לאונרדו. במהלך החודשים הבאים החברה תקבל שני מטוסים נוספים מדגם זה.
"אייר חיפה" הוקמה על-ידי קבוצת יזמים ישראלים, בראשם ניר צוק, מייסד חברת “Palo Alto Networks”, גונן אוסישקין, ליאור יבור ומיקי שטרסבורגר, מבכירי אל על לשעבר. חברת התעופה החדשה תפעיל טיסות קבועות בתדירות גבוהה, לאורך כל השנה, מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה לאילת ולמגוון יעדים באגן הים התיכון והסביבה, במחירים נוחים ותחרותיים בנוחות ובבטיחות.
החברה נמצאת בשלבים האחרונים בתהליך קבלת רישיון ההפעלה המבצעי מרשות התעופה האזרחית, זאת לאחר שקיבלה בספטמבר האחרון רישיון הפעלה מסחרי מאת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב. עם השלמת תהליך הרישוי, הצפוי במהלך ספטמבר 2024, החברה תחל במכירת כרטיסי טיסה והפעלת טיסותיה מחיפה. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר החברה airhaifa.com
השקת חברת התעופה "אייר חיפה" במיוחד על רקע התקופה המאתגרת זו של לחימה בצפון היא צעד חשוב ובעל משמעות רבה עבור האזור. פעילותה של החברה תתרום לחיזוק הכלכלה המקומית וליצירת מקומות עבודה חדשים. "אייר חיפה" תספק קישוריות אווירית לאזור, תקל על תושבי הצפון בטיסות לחו"ל וצפויה לתרום בהמשך לפיתוח תיירותי של אזור חיפה והצפון.
"אנחנו מתרגשים מאוד לקראת הגעת המטוס הראשון של "אייר חיפה" לישראל. "אייר חיפה" היא חברת התעופה הישראלית הראשונה שקמה מאז שנות ה-90 ואנחנו גאים, במיוחד בתקופה זו, להיות חברת התעופה המסחרית.