שרת התחבורה מירי רגב קיימה פגישת עבודה בעיריית חיפה יחד עם בכירי משרדה. בפגישה דרש ראש העיר חיפה יונה יהב לטפל במספר נושאים בוערים הנוגעים למשרד התחבורה.
הנושאים שנדונו בישיבה עסקו ברכבת, הנמלים ושדה התעופה. בנושא הרכבת, עלה לדיון עניין נושא חישמול הרכבת הצפוי להתחיל בחיפה בחודשים הקרובים, כאשר טרם הוכרע סופית מתי ואיפה יעבור מינהור הרכבת.
ראש העיר יהב שב והדגיש כי לא יאפשר להרוס את נוף העיר חיפה וחופיה, ולא יאפשר ביצוע חישמול לאורך חופי הים כפי שמתכננים רכבת ישראל ומשרד התחבורה.
השרה רגב ציינה בתגובה: "ננסה להגיע להבנות עם עיריית חיפה. צריך לשמור על חופי הים של חיפה ועל חזית הים שראש העיר יונה יהב מפתח. נעשה איגום תקציבי כדי לראות איך מביאים 13 מיליארד שקלים למינהור. זו תוכנית רב שנתית שחייבים להניע אותה".
יהב שב והדגיש: "לא תהרסו את הנוף של חיפה וחופיה. אני לא אתן לזה יד. אם זה היה בת"א כבר מזמן היה לכם את הכסף".
קראו עוד:
באשר לשדה התעופה, הצדים סיכמו על הארכת מסלול ההמראה בחיפה ב- 150 מטר בלבד. השרה עדכנה כי חברת התעופה אייר חיפה תחל לפעול בשדה בחיפה בתאריך 28.7 וטיסות יצאו מחיפה ליוון, קפריסין ואילת. עוד עדכנה השרה רגב כי בספטמבר תצא טיסה מסחרית ראשונה מזה שנים מחיפה לאילת.
מנכ"ל העירייה גדי מרגלית דרש בישיבה כי משרד התחבורה יסייע בהקמת חניון לטסים, וידאג לשאטלים מרכבת לב המפרץ לטרמינל.
רגב: "יש מאמץ גדול של כל הגורמים להחיות את שדה התעופה. נמצא פתרונות לתחבורה ציבורית וחניות לשדה".
באשר לנושא מנהרות הכרמל, יהב שב ודרש את ביטול אגרת הנסיעה. השרה רגב ציינה כי "נשתף פעולה יחד עם ועדת הכספים ומשרד האוצר ונבדוק עד מתי יש את החוזה (לזכיינית המנהרות".
יהב שב והדגיש: " אם בירושלים לא משלמים על המנהרות, גם בחיפה לא צריכים לשלם".
לאור בקשת ראש העיר, ציינה שרת התחבורה כי היא תומכת בביטול אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל בעיר והנחתה את גורמי המקצוע לגבש פניה משותפת למשרד האוצר בנושא.