סופו העצוב של העץ הוותיק: למרות ניסיונות מצד תושבים בשכונת כרמליה חיפה, ביום ראשון נכרת עץ אקליפטוס בן כ-100 שנים ברחוב בועז 4. העץ נכרת בטענה שהוא לכאורה בשטח המפריע לתחילתו של פרויקט פינוי ובינוי חדש המתוכנן לקום במקומו של בניין ישן שנהרס.
3 צפייה בגלריה
כריתת האקליפטוס בכרמליה
כריתת האקליפטוס בכרמליה
כריתת האקליפטוס בכרמליה
(צילום: פרטי)

חברים בקבוצה החיפאית טבע עירוני בינוי שפוי, אשר כואבים וכועסים על כריתת העץ אומרים כי הוא כלל לא הפריע לפרויקט וכי לא היה כלל היתר כריתה מתאים בפועל.
חברת מועצת העיר ותושבת כרמליה, שרית גולן שטיינברג: "בהתחלה הוצא היתר כריתה שלא מכוח החלטת ועדה כדין. לאחר שניתנה החלטת ועדת הרישוי, היה צורך בהוצאת היתר כריתה חדש. לא היה היתר מעודכן. נשבר הלב לראות את העץ הכרות אחרי שהתרענו וביקשנו לעצור את הכריתה לצורך בירור חוקיותה".

3 צפייה בגלריה
כריתת האקליפטוס בכרמליה
כריתת האקליפטוס בכרמליה
החזיק מעמד 100 שנה עד שנכרת
(צילום: פרטי)

לדברי גולן שטיינברג, אחרי שהעץ סומן לשימור, לפתע הגיעו למסקנה שהוא יפריע לבנייה: "ראש העיר תצטרך לתת את הדין על כריתת עץ שלא הפריע כלל לבנייה. התנהלות העיריה, פקיד היערות וועדת רישוי לא פחות משערורייתית. זו תוצאה של היעדר הנחיות ברורות וכאוס בחסות ראש העיר קליש. תחת הקדנציה שלה נכרתו מאות עצים לשווא בלי מדיניות ברורה. אני שבה ודורשת הכנת מסמך מדיניות שינחה את פקיד היערות ואת ועדות התכנון בחיפה".
בינתיים, התושבים זועמים. לטענת אדריכלית הנוף חנה יפה תושבת השכונה: "ועדת הרישוי היא לא הוועדה הנכונה לדון בזה, שכן עץ זה כלל לא עבר סקר ולא נידון בוועדת המשנה לבנייה אלא בטעות הובא לוועדת רישוי בטרם עת. זה כמו ששופט שלום ידון במשהו שרשאי לדון בו רק שופט מחוזי ויוציא גזר דין וימהרו לתלות את הנידון. טעו שלא סקרו את העץ, אמרו שיתקנו זאת ואז הביאו לוועדה הלא נכונה. פקיד היערות לא טרח למרות כל הזעקות למנוע את הכריתה. אקליפטוס זה עץ שיודע להתאושש אך לא כשלגמרי מחסלים אותו וימהרו לבנות עליו. זו חוצפה וטמטום".

3 צפייה בגלריה
שרית גולן שטיינברג
שרית גולן שטיינברג
לא ניתן היתר עדכני לכריתה. שרית גולן שטיינברג
(צילום: ראובן כהן)

קראו גם:

ערן, תושב השכונה: "כואב הלב, עץ שחי את חייו ולא הפריע לאף אחד. נתן חמצן וצל, נתן מקום לציפורים לחרקים, ועכשיו הגיע םשוט הרגו את העץ, או יות רנכון רצחו אותו".
תגובת עיריית חיפה לא התקבלה.
פורסם לראשונה: 15:37, 11.01.23