היום (שני) בשעה 11:30 תתקיים הפגנה של בני משפחת עו"ד אפרים ארנון בבית המשפט המחוזי חיפה.
3 צפייה בגלריה
עורך הדין אפרים ארנון ז"ל
עורך הדין אפרים ארנון ז"ל
עורך הדין אפרים ארנון ז"ל
(צילום: פרטי)
אפרים ארנון נרצח בפתח ביתו בנשר לפני שנה וארבעה חודשים ב-37 דקירות סכין על ידי הנאשם ברצח דוד אבו עזיז. ההפגנה תיערך בדיון במשפטו של אבו עזיז, דיון אחרון לפני יציאת בתי המשפט לפגרת הקיץ.
הדס ארנון, ביתו של אפרים ארנון ז"ל, דורשת כי המקרה של אביה יילמד ויוסקו מסקנות שיימנעו את הרצח הבא.
הדס ארנון: "אנו למעשה דורשים מוגנות עבור עורכי דין שנשלחים על ידי בית המשפט ולמעשה פועלים כעובדי ציבור לכל דבר. אנו שומעים מידי יום על אלימות כלפי עורכי דין, והמקרה של אבא שלי אנו למדים כי המוות יכול להגיע לפתח ביתם. אנו זועקים למען הצלת נפשות. יש להתנגד לכל אלימות בחברה וכלפי עורכי דין בפרט. אבא שלי נשלח על ידי בית המשפט והכבוד האחרון שאנו יכולים לתת לו זה למנוע את הרצח הבא, ושאף משפחה לא תצטרך להתמודד למדה מול אסון שכזה".
3 צפייה בגלריה
משפחת ארנון בהפגנה בבית משפט
משפחת ארנון בהפגנה בבית משפט
משפחת ארנון בהפגנה קודמת בבית משפט
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו גם: >>
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://bit.ly/3yWpXrY
הדס מציינת כי אין מספיק מודעות לסכנה ואיומים המופנים כלפי עורכי דין ומשפחותיהם. הדס: "אין מספיק רעש ציבורי למרות שאנו שומעים מערוכי דין על זריקת רימונים ושריפת רכבים. רק שיש רצח כולם זועקים. לצערי עורכי הדין ומשפחותיהם עומדים למד במערכה. אבא שלי קם בבוקר לצאת לעבוד, ובדיוק לפני שנה וארבעה חודשים הוא סיים את חייו בצורה האכזרית ביותר שיש בפתח ביתו".
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח של אפרים ארנון בנשר
זירת הרצח של אפרים ארנון בנשר
זירת הרצח של אפרים ארנון בנשר
(צילום: מד"א)
משפחת ארנון דורשת להכיר בסכנה לעורכי דין, והצורך במודעות לשינוי החוק בעניינים. הדס: "אנו פועלים לחקיקת חוק ארנון שיאפשר הגנה על עורכי דין הנשלחים מטעם בתי המשפט, ולמעשה יכיר בהם עובדי ציבור. במשטרה חייבת להיות מודעות לעניין זה, לבדוק את רמת האיום, ודאגה לאבטחה לעורכי דין מאוימים בדיוק כמו ששמורים על פרקליטים. מודעות שכזו יכולה להציל חיים. המקרה של אבא שלי הוא קו אדום שנחצה, יש ללמוד ולהתייחס לרצח של אבא כמקרה בוחן. יש להבין שנרצח פה עורך דין בעת מילוי תפקידו".
המאבק של משפחת ארנון הוא מאבק ציבורי למען שמירה על שלטון החוק בישראל. הדס: "מידי יום בית המשפט ממנה לא מעט עורכי דין מטעמו. יש להגן עליהם. לוודא שהם מוגנים ומרגישים מספיק בטוחים לעשות את תפקידם ללא מורא ופחד. אם הם לא ירגישו בטוחים, כולנו בסכנה, שלטון החוק בסכנה, אם עורכי הדין מאוימים, מי יגן על הציבור? אנו מנהלים מאבק ציבורי למען עתיד שלטון החוק בישראל".