12 הילדים שנהרגו מפגיעת טיל חיזבאללה במגרש הכדורגל במגדל שמס, יובאו הבוקר (ראשון) לקבורה.
2 צפייה בגלריה
12 הילדים שהנהרגו מפגיעת הטיל במגדל שמס
12 הילדים שהנהרגו מפגיעת הטיל במגדל שמס
12 הילדים שהנהרגו מפגיעת הטיל במגדל שמס
(צילום: פרטי)
ואלו שמות הילדים שהותרו לפרסום: פג'ר ליית אבו סאלח (16), אמיר רביע אבו סאלח (16), חאזם אכרם אבו סאלח (15), ג'ון וודיע אבראהים (13), איזיל נשאת איוב (12), פיניס אדהם ספדי (11), יזן נאיף אבו סאלח (12), אלמא אימן פכר אלדין (11), נאג'י טאהר חלבי (11) ומילאר מעדאד אלשעאר (10). נאזם פאחר סעב (14).
בישובים הדרוזים נרשמים תחושות של אבל כבד לצד רצון לגביית מחיר מארגון חיזבאללה. בעוד במערכתה בטחון נערכים לתגובת נגד משמעותית, בישובים בצפון נערכים לאפשרות של הסלמה וירי טילים על חיפה והצפון.

2 צפייה בגלריה
זירת האירוע במ'גדל שמס
זירת האירוע במ'גדל שמס
זירת האירוע במגדל שמס
(צילום: מד"א)

קראו עוד:

ראש העיר חיפה יונה יהב מסר בעקבות האירוע במגדל שמס: "תושבי חיפה היקרים, נכון לשעה זו אין הנחיות מיוחדות של פיקוד העורף לאור האירוע הקשה והטראגי במג׳דל שמס. אנחנו בקשר רציף עם כל גורמי הביטחון".
סא"ל במיל ירון חנן, מומחה להערכת סיכונים: "הכל תלוי בהחלטות הקבינט הישראלי שיתקבלו הבוקר. ההחלטות יכולות להיות מחיסול ממוקד ועד פגיעה רחבה יותר. החשש כי השליטה ההסלמה יכולה לצאת משליטה.
"תגובת צה"ל נותרה בגדר תעלומה. מצד אחד רוצים להגיב בצורה שטרם נראתה, ומצד שני לא רוצים לשבור את הכלים ולהיגרר למלחמה כוללת. מה שברור כי צה"ל לא מטפל כרגע באיום האמיתי - אירן, חיזבאללה ולבנון ומתעסק בעזה שאינה מהווה איום על ישראל. אני מסתכל בדאגה על חיזבאללה שתוקף ישובים שטרם פונו, ישובים אלו צפויים לספוג אבדות כמו שראינו במגדל שמס.
"ישראל לא מוכנה לקבל שקט תמורת שקל בלבנון, והיא כבר הודיעה שהיא תפעיל כוח במקרה שלא תהיה נסיגה של חיזבאללה. חיזבאללה אמר שיהיה מוכן רק לנצור את האש במקרה של הפסקת המלחמה בעזה אך לא הסכים לנסיגה. ישראל לא תוכל לקבל את הדיל הזה.
"המצב בלתי נסבל וחייבת להיות התקדמות מדינית וצבאית. לצערי אמריקה לא מתנהלת כמו מעצמה. הפעולות ההגנתיות שהיא נוקטת לא הופכת אותה לכוח מרתיע ברמה הגלובלית, הרוסים קולטים את זה ומבינים שעד נובמבר לא תהיה תגובה. בינתיים כולנו נצטרך להמתין בדריכות לקראת הבאות".