מהפכה בתחום המשרדים מגיעה לחיפה. ענקת חללי העבודה הגמישים - מיינספייס פותחת חלל עבודה בפארק ההייטק עופר כרמל סמוך למת"ם ומציעה 600 עמדות עבודה.
3 צפייה בגלריה
דגש על העיצוב. משרדי מיינדספייס
דגש על העיצוב. משרדי מיינדספייס
דגש על העיצוב. משרדי מיינדספייס
(צילום: גדעון לוין)
תחום השכרת המשרדים משנה את פניו. חברות מציעות חללי עבודה בגדלים שונים, לעובד אחד או לחברה עם עובדים רבים.
בין החברות שעושות את זה ברחבי העולם, במרכז הארץ ועכשיו לראשונה בחיפה, זו חברת מיינדספייס, שמציעה משרדים מעוצבים, ללא התחייבות ובמחיר שעשוי לשכנע אנשים לוותר על המשרד בבית, או על המשרד שחשבו לרכוש.
עומר אלעד, סמנכ"ל מכירות ואופרציה במיינדספייס, נערך לפתיחת מתחם חדש של החברה בפארק ההייטק עופר כרמל הסמוך למת"ם.
אלעד: "אנו מפעילים 40 אתרים של חללי עבודה בעולם, ביניהם ברלין, מיאמי, ניו יורק, אמסטרדם ועוד. החברה היא ישראלית והמטה שלנו בתל אביב. יש לנו 3 מתחמים בתל אביב, 1 ברמת גן, ביקום, פתח תקוה, פותחים בקרית אונו. ובחודש יוני אנו פותחים ביחד עם חברת מלסרון, בבניין חדש, את האתר הכי מרוחק שלנו מתל אביב. אנו שמחים ומתרגשים כי רצינו להתרחב זמן רב ועכשיו הגיע הזמן של חיפה".

3 צפייה בגלריה
עומר אלעד
עומר אלעד
יש התעניינות עצומה. עומר אלעד
(צילום: דויד גארב)

במהלך משבר הקורונה חברות רבות עברו לעבודה מבית. אלעד טוען כי העובדים חוזרים למשרדים, והביקוש נמצא בשיאו.
"עוד לא פתחנו ואנו עדים להתעניינות רבה לעסקאות", אומר אלעד, "אנו רואים את הביקוש בכל העולם, ובמיוחד בישראל שאימצה את שוק העבודה השיתופי. העולם השתנה, ויש פחות חברות תעשייתיות ויותר חברות טכנולוגיה שצריכות משרדים. לקחי הקורונה נלמדו, וחברות ועצמאים הבינו שהם לא רוצים ולא צריכים מעכשיו להתחייב למשרד בחוזה של 5-10 שנים. זה מוצר מושלם לעולם עם אי ודאות. אצלנו לא צריכים להתחייב. שלם לפי חודש. כמובן שאם לוקחים חללים לזמן ארוך יותר, המחיר יורד".
מה האטרקציה? למה רצים לחללי עבודה משותפים?
"אתה מקבל חדרי פגישות, פינות קפה, חללים מעוצבים ברמה הגבוהה ביותר, אפשר לקיים מפגשים ואירועים, והכל גמיש (פלקס). אפשר לקחת חלל עבודה אחד ועד 200 כמו שעשתה חברת PLAYTIKA הפועלת במתחם שלנו ברמת גן. אפשר לקחת חלל קטן ואז לגדול בהתאם לגדילת החברה שלך. זה לא יכול לקרות במשרד רגיל שאתה רוכש או שוכר".

3 צפייה בגלריה
דגש על העיצוב. משרדי מיינדספייס
דגש על העיצוב. משרדי מיינדספייס
דגש על העיצוב. משרדי מיינדספייס
(צילום: גדעון לוין)

קראו גם:

מה היתרון מעבר לעיצוב וגמישות בגודל?
"אנו מספקים חוויה ואקוסיסטם. מבחינתה חוויה, אתה עובד במקום מעוצב ברמה הגבוהה ביותר, ולחברה יש חתימה עיצובית מובהקת. במסגרת החוויה הכוללת נהנים גם מאירועים, מסיבות חגיגת אירועים בינלאומיים שמארגן הצוות שעובד במשרדים. כיף לבוא למשרד, ואפשר להביא גם את הכלב.
"בהיבט של אקוסיסטם, אתה עובד לצד 600 חללי עבודה בהם יש חברות מתחומים שונים, ביניהם חברות טק, סייבר, אגרו אבל גם רואי חשבון ותחומים רבים אחרים. כבר היינו עדים להקמת חברות חדשות שנוצרו מהיכרויות במתחמים שלנו.
"בחיפה עשוי להיות האתר הכי יפה שלנו בגלל שהוא יישוב על נוף לים. קומה שלמה של 4,000 מ"ר, 600 תחנות עבודה עם ספייס ייחודי".
כמה תעלה תחנת עבודה בחלל החדש?
"זה מתחיל ב-1,400-1,500 שקלים בחודש ותלוי בגודל ומשך הזמן שאתה רוצה את המשרד. מה שיפה שהכל גמיש ולא צריכים להתחייב לכמה זמן. המהפכה המשרדית יוצאת לדרך בחיפה החל מהחודש הבא".