מכה קשה לעיר חיפה, לתעשיית ההייטק בעיר ולחברת אינטל שנאלצת לבטל את בנייתו של קמפוס חדש בחלקו הצפוני של מת"ם בחיפה.
3 צפייה בגלריה
תכנון מרהיב. הקמפוס שבנייתו בוטלה
תכנון מרהיב. הקמפוס שבנייתו בוטלה
תכנון מרהיב. הקמפוס שבנייתו בוטלה
(הדמיה: אינטל)

אינטל היא המעסיקה הגדולה ביותר בישראל עם 14 אלף עובדים ועובדות: 7,000 עובדי פיתוח בכל מרכזי הפיתוח של ישראל, 4,900 עובדי ייצור ו-2,100 עובדי מובילאיי, מוביט והבאנה לאבס. לחברה שלושה מרכזי פיתוח מרכזיים השוכנים בחיפה, פתח תקווה וירושלים, ומפעל ייצור שבבים מתקדם בקריית גת.
על בנייתו של הקמפוס הודיעה חברת אינטל לפני יותר משנה וחצי, בחודש אפריל 2021. החברה הודיעה אז כי תשקיע בקמפוס 200 מיליון דולר, ובמקביל תפעל לגיוס עוד אלף עובדים, כך שהקמפוס החדש והמרהיב יוכל להכיל את 6,000 עובדי החברה. נציין כי באפריל 2021, ענף ההייטק סבל ממחסור בעובדים, וחברות ההייטק עשו התקשו לגייס מהנדסים.

3 צפייה בגלריה
תכנון מרהיב. הקמפוס שבנייתו בוטלה
תכנון מרהיב. הקמפוס שבנייתו בוטלה
לא הזמן לבנייה בעלות של 200 מיליון דולר. הקמפוס שבוטל
(הדמיה: אינטל)

מאמצים ומשאבים רבים הושקעו בתכנון הקמפוס החדש, שכלל משרדים, חדרי ישיבות, חללי עבודה משותפים, כמו גם מסעדות, שטחי ספורט, אזורים ירוקים, אודיטוריום, מרכז מבקרים ומרפסות גג עם נוף לחופי חיפה.
מאז אותה הודעה וכוונה לבנות את הקמפוס לפני יותר משנה וחצי, שוק ההייטק העולמי החל להתגלגל למשבר ואינטל כמו חברות נוספות, עברו מגיוסים לפיטורים וצמצומים.
בשבועיים האחרונים התבקשו מנהלי מחלקות באינטל להגיש את המלצותיהם באשר לקיצוצים תקציביים בתחומי אחריותם, לרבות קיצוץ בכוח אדם. מכתבי פיטורים כבר נמסרו לעובדים בחברה, חלקם בעלי ותק של 10 ו-20 שנות עבודה. תנאי הפרישה שמורים ועובדים חותמים על שמירת סודיות.
במסגרת הקיצוצים בחברה, הוחלט כי הקמפוס בעלות העצומה, לא ייבנה בשלב זה, ובמקום ייבנה חניון רכבים ענק.

3 צפייה בגלריה
המבנה החדש של אינטל
המבנה החדש של אינטל
התכנון מושלם. התזמון פחות. הקמפוס IDC12 של אינטל ייאלץ לחכות
(הדמיה: אדר' מושלי דגן וסטודיו ורד גינדי אדריכלות פנים)

קראו גם:

בכיר בחברה: "זה כורח המציאות. אינטל, כמו חברות אחרות גם במת"ם חוות את הירידה בביקושים ונראה כי שנת 2023 הולכת להיות קשה עבור חברות רבות. כמו כל חברה נעשים צעדי התייעלות מתבקשים, כולל פיטורי עובדים".
מחברת אינטל נמסר בתגובה: "כחברה שבחרה לעבוד במודל עבודה היברידי, אינטל פועלת להעריך ולמקסם את ניצול השטח הנדל"ני שלה במטרה ליצור סביבת עבודה דינאמית ונוחה עבור העובדים שלנו, תוך שאנחנו מביאים לצמצום בעלויות. מהבדיקות שערכנו עלה כי יש ביכולתנו לספק מענה הולם על צורכי העובדים שלנו בחיפה באמצעות המשרדים הקיימים, ולפיכך החלטנו לעצור את הבנייה של IDC12 ולהשלים את מבנה החניה. נדגיש כי אינטל ישראל מפתחת ומייצרת פתרונות טכנולוגיים שמשנים את העולם בתחומים המהווים חלק מרכזי וחיוני באסטרטגיית IDM 2.0 ובעתידה של החברה, בהם: מחשוב, קישוריות, בינה מלאכותית, אבטחת סייבר וייצור, ואנו נותרים מחויבים לפעילות החברה בישראל".
פורסם לראשונה: 09:17, 16.01.23