הגעה הביתה תוך שעה וחצי, קו אוטובוס שמגיע פעם ביום בשעה 7:15 בלבד, אוטובוס אחר שלא עוצר כלל כי הוא עמוס בנוסעים. תלמידי בית הספר חוגים החדש המתגוררים בכרמליה וגם בשכונות אחרות, עוברים מסע תלאות בדרך לבית הספר וממנו, כפי שמספרים הוריהם.
1 צפייה בגלריה
ההסעות מגיעות עמוסות
ההסעות מגיעות עמוסות
ההסעות מגיעות עמוסות
(צילום: פרטי)
בבית הספר לומדים מעל 1,000 תלמידים משכונות שונות בחיפה. המבנה החדש של בית הספר הנצא ברמת הדר, ברחוב ליאון בלום 9. עם העובדה שאין בו אולם ספורט ההורים והתלמידים עוד איכשהו השלימו, אבל מאז שנפתחה השנה, רבים מהם סובלים בעניין ההסעות.
"בני יוצא מהבית בשעה 6:50 דרך הסעת תיק תק, כי אם היה יוצא בתחבורה ציבורית, זה היה מזעזע", מספרת עידית מיארה, שבנה החל ללמוד השנה בכיתה ז'. "אנחנו צריכים לקום בשעה 5:20 כדי שיגיע לבית הספר, ואז הוא מגיע מוקדם מדי, כי בשעות העומס האוטובוס מלא מדי ולא עוצר. גם הדרך חזרה קשה. בימים ראשון ושישי האחרונים לקח לו שעה וחצי לחזור".
תיק תק הוא שירות הסעות של אגד שפועל בשכונות מסוימות בחיפה ובירושלים. יש צורך להזמין מקום מראש ומחיר הנסיעה הוא 15 שקל, סכום מכובד כשמדובר בהגעה לבית הספר חמש או שש פעמים בשבוע.
קו 33 הוא קו שכונתי, מעין הסעה ישירה משכונת כרמליה לביה"ס חוגים. אבל לעתים, כאמור, האוטובוס לא עוצר בכל התחנות כי הוא עמוס מדי. "בבוקר קו 33 הוא קטסטרופה, אבל גם בצהריים קשה", מספרת אנה שולמן, שמתגוררת ברחוב נעמי בכרמליה. "בשישי שלחו אוטובוס קטן שלא עצר בתחנה, כי הוא היה מלא. ילדים איחרו בשעה. אנחנו לקחנו את הבן באוטו. למה אי אפשר לשלוח שני אוטובוסים אם יודעים שיש בעיה כזו?".
קראו גם >>>
"תקעו את חוגים ברמת הדר", מוסיפה מיארה. "לבית הספר הקודם היה הרבה יותר קל להגיע. ילדים לא יכולים לצאת כל יום בשש בבוקר מהבית, זה לא נורמלי. אם את לא עולה בתחנות הראשונות של קו 33, לא תוכלי לעלות עליו. . ילדים בני 12 לא יידחפו עם גדולים בני 18, אז הם מחכים בתחנה. מה יעשו בחורף?
"בעירייה מגלגלים את ההסעות להורים. זה לא עובד ככה. לפי חוזר מנכ"ל, ברגע שמדובר על מרחק של 3.3 ק"מ וזה המרחק, אז מגיעות לנו הסעות".
מהעירייה נמסר:"הסמכות לתגבר קווי האוטובוסים הינה של משרד התחבורה. העירייה רואה חשיבות בתגבור הקווים למוסדות החינוך, ועל כן פועלת כל העת להעלאת הצרכים בפני הגורמים הרלוונטיים, ותמשיך לפעול ולהעלות את הבקשה לנציגי משרד התחבורה ואגד. רישום התלמידים לבית הספר נקבע בכל שכונה על פי אזור הרישום אליו משתייכים התלמידים".