רמי דותן, חבר מועצת העיר חיפה לשעבר ויקיר העיר - הלך לעולמו הערב (שבת).
5 צפייה בגלריה
רמי דותן
רמי דותן
רמי דותן ז"ל
(צילום: ענת סלומון)
דותן היה חבר מועצת העיר חיפה במשך 25 שנה, במהלכם מילא שורה ארוכה של תפקידי מפתח, בהם: יו"ר איגוד ערים לכיבוי אש, יו"ר ועדת מכרזים, יו"ר ועדת כספים, סגן ומ"מ יו"ר ועדת תכנון ובניה ויו"ר תאגיד "מי כרמל".
לעשייה ציבורית ענפה זו קדמה קריירה צבאית מפוארת, אשר כללה השתתפות במלחמות ישראל ובפעילויות מבצעיות שונות, בהן: מבצע סיני, מלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום הכיפורים ומלחמת שלום הגליל. לאחר שחרורו מצה"ל בדרגת תת-אלוף היה דותן יו"ר "האגודה למען החייל" במשך 13 שנים.

5 צפייה בגלריה
רמי דותן
רמי דותן
איש ליכוד מובהק. רמי דותן
(צילום: צבי רוגר)

רמי דותן מילא לאורך השנים שורה ארוכה של תפקידים במסגרת שירותו הצבאי ופעילותו הציבורית הענפה בחיפה. דותן יליד לוב עלה לארץ בשנת 1949 במסגרת עליית הנוער והתחנך בכפר הנוער בן שמן. ב-1953 התגייס לצה"ל, ושירת בחטיבת הראל במגוון תפקידים. לאחר מכן שירת כמ"פ מפקדה של גדוד 52. בשנת 1962 עבר לחטיבה 7 והשתתף במלחמת ששת הימים כמ"פ מפקדה בחטיבה 7. בשנים 1968 עד 1969 שירת כמפקד התחזוקה של חטיבה 7. ב-1971 שימש כקצין האפסנאות של חטיבה 188. ב-1972 מונה לקצין האפסנאות של עוצבת געש הצפונית. במסגרת זו היה אחראי על המערך הלוגיסטי של כוחות צה"ל ברמת הגולן במהלך מלחמת יום הכיפורים. בשנים 1975-1976 היה קצין התחזוקה במפקדת קצין חי"ר וצנחנים ראשי, בין השאר במהלך מבצע אנטבה. בשנים 1976-1980 היה קצין תחזוקה של פיקוד צפון. באוגוסט 1980 התמנה לממלא מקום קצין תחזוקה ראשי, תפקיד בו שימש עד 1984. במהלך כהונתו היה אחראי על האספקה במלחמת לבנון הראשונה ולאחר המלחמה עסק בהפקת לקחים מהמלחמה.

5 צפייה בגלריה
רמי דותן
רמי דותן
מילא שורה של תפקידים ציבוריים. דותן
(צילום: מי כרמל)

לאחר שסיים כהונתו כקצין תחזוקה ראשי שימש כנספח צבאי בדרום אמריקה. עם פרישתו מצה"ל התמנה ליו"ר האגודה למען החייל תפקיד בו שימש מ-1990 ועד לשנת 2003. את החלק הציבורי פוליטי החל דותן בשנת 1989 כשהתמודד על תפקיד ראש העיר חיפה מול אריה גוראל במסגרת רשימת הליכוד והגיע שני עם 38% מן הקולות. רשימת הליכוד בראשותו זכתה ב-8 מושבים במועצת העיר מתוך 27.

5 צפייה בגלריה
רמי דותן
רמי דותן
רמי דותן כיו"ר האופוזיציה בתקופת אריה גוראל
(צילום: צבי רוגר)

ב-2008 נבחר דותן בפריימריס של מפלגת קדימה בחיפה, ושוריין במקום השלישי ברשימת יונה יהב בבחירות המקומיות. עם בחירתו של יהב לראש עיר באותה שנה מונה דותן לסגן ראש עיר. דותן כיהן כיו"ר אגד ערים לכבאות חיפה, יו"ר שקמונה, ויו"ר תאגיד המים העירוני מי כרמל.

5 צפייה בגלריה
רמי דותן
רמי דותן
רמי דותן בתאגיד מי כרמל
(צילום: מי כרמל)

קראו עוד:

ב-2023 קיבל את אות יקיר העיר חיפה. דותן אמר בטכס: "חיפה היא עיר מגוריי. משנת 1980 אני גר בחיפה והחיים שלי בחיפה. חיפה בשבילי היא העיר הראשונה בישראל אותה ראיתי, ואני אוהב אותה מאוד".