ביום חמישי חתם יהב עם הסכם קואליציוני עם יו"ר רשימת הירוקים כחול לבן – אביהו האן. היום (שבת) חושף יהב הסכמים נוספים עם עו"ד שרית גולן וצביקה ברבי.
5 צפייה בגלריה
יהב וסיעתה של שרית גולן
יהב וסיעתה של שרית גולן
יהב וסיעתה של שרית גולן
(צילום: גביש מדיה)
יהב וגולן סיכמו כי גולן תתמוך בריצתו של יהב לראשות העיר מול דוד עציוני. עו"ד גולן היא נציגת המחאה החברתית במועצת העיר חיפה, ויו"ר סיעת "חיפה בשבילנו – חוזה חדש" שהשיגה בבחירות 2 מנדטים. בנוסף, גולן מכהנת כיו"ר איגוד ערים להגנת הסביבה.
ההסכם עם גולן יאפשר ליהב להניף את הדגל הליברלי, כשאיתו בקואליציה גם חברי רשימת הירוקים שנתמכים על ידי מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ. מולו עציוני יציג קואליציה בה נחתמו הסכמים עם רשימות החרדים אגודת ישראל וש"ס.
יהב: "שרית גולן היא שותפה ותיקה לדרכי ולערכיי, ותהיה - יחד עם סיעתה - נדבך חשוב בממשלת האחדות החיפאית הליברלית אותה אקים עם שובי לתפקיד ראש העיר. אני מודה לשרית ולסיעתה על האמון ועל הבחירה לתמוך בי ולסייע לי להגשים את התיקון שהבטחתי לחיפה, אחרי חמש שנים רעות שעברו על העיר. בקרוב נפרסם הסכמים נוספים של חיבורים ואיחודים בדרך לקואליציה רחבה של כוחות הכוחות המצוינים הפועלים למענה של חיפה".

5 צפייה בגלריה
יהב חותם עם הירוקים
יהב חותם עם הירוקים
יהב חותם עם הירוקים
(צילום: גביש מדיה)

שרית גולן: "השותפות המתהווה, הליברלית והדמוקרטית בהנהגת יונה יהב, היא ההנהגה הנכונה לעיר שלנו. תושבי חיפה חייבים לבחור ביהב כי אין לנו זמן לבזבז. העיר חיפה נמצאת בתקופה קריטית ועל סף מלחמה, ולכן היא צריכה את הניסיון הנדרש לשקם מערכת שקרסה כליל. ליהב יש את היכולת להוביל את העיר בזמנים קריטיים אלה, כבר מהיום הראשון לכהונתו, ללא ימי חסד".
גולן צפויה, במידה ויהב ייבחר וינצח את עציוני בסיבוב הבחירות השני, את תפקיד ועדת המשנה לתכנון ולבנייה. גולן: "אביא איתי לתפקיד ניסיון של 10 שנים בהליכים תכנוניים, היכרות עמוקה ומקצועית עם אנשי המקצוע, רזי התהליכים הבירוקרטים וראייה רחבה שרואה לא רק את הפיתוח והקדמה, אלא גם את אדם במרכז - הולך הרגל, איכות חייו, שמירה סביבתית על הוואדיות והשטחים הפתוחים והנגישות המרחבית לכלל האוכלוסיות. אדאג ליצירת מרקם עירוני מעורב, שוקק ותוסס שיפתח את העיר בצורה מאוזנת ואיכותית".

5 צפייה בגלריה
יהב וצביקה ברבי
יהב וצביקה ברבי
יהב וצביקה ברבי
(צילום: גביש מדיה)

קראו עוד:

בנוסף לגולן והאן, יו"ר רשימת "אכפת לי מחיפה" צביקה ברבי הודיע על תמיכתו ביהב והצטרפותו לקואליציה. יהב: "צביקה ברבי הוא נבחר ציבור מסור ואכפתי למען תושבי חיפה, ואני רואה בו שותף טבעי לדרכי ולערכיי. ביחד נעניק לחיפה ותושביה את התקווה והתיקון שהיא כה זקוקה לו".
צביקה ברבי: "חיפה נמצאת במצב קריטי, אחרי חמש שנים קשות מאד שהעיר עברה. יש לה בעיות ביטחון קשות, ועלולה גם להיקלע למלחמה. אסור לנו לקחת סיכונים נוספים כמו ב-2018. יונה הוא האדם המתאים והראוי כעת להוביל את העיר. הוא מנהיג סמכותי, שמביא איתו ניסיון וחזון. כל זה מביא אותו להיות האדם המתאים ביותר לניהול העיר".

קריאה ליברלית


מובילי המחאה החברתית בחיפה, מחאת העם חיפה, מברכים על ההסכמים של יהב עם הירוקים, שרית גולן וצביקה ברבי. עכשיו מצפים אני המחאה כי הסכם ייחתם עם יוסי שלום, יו"ר יש עתיד צעירי חיפה.

5 צפייה בגלריה
המחאה ברוממה
המחאה ברוממה
נציגי המחאה פונים ליוסי שלום. המחאה בחיפה
(צילום: מחאת העם)

נציגות מחאת העם חיפה: "מחאת העם חיפה עומדת עם המנהיגות והמנהיגים של הציבור הליברלי בחיפה שמתייצבים באומץ כגוש גדול ומאוחד. אתם דוגמה ומופת עבור הפוליטיקה הארצית. אנחנו מברכות את שרית גולן ואביהו האן על חתימת הסכמים עם יונה יהב, ראש העיר הבא של חיפה. אנו מוקירות את המנהיגות והאחריות הציבורית מתוכה פעלתם ומברכות את הציבור הליברלי בעיר שזכה במנהיגות ומנהיגים המוכיחים שהם עובדים עבור הציבור. מי ייתן והפוליטיקאים ברמה הארצית ישכילו ללמוד מכם.
"מחאת העם חיפה היא תנועה פוליטית שאינה מפלגתית ותפקידנו לקדם מציאות ליברלית ודמוקרטית בחיפה, ולשמור על החיים המשותפים בעיר - אלו הם ערכי יסוד משותפים לכל הכוחות הליברלים בחיפה. אנחנו מצפות לראות התנהלות אחראית של הגוש הליברלי - ככוח פוליטי גדול ומאוחד בעיר. יוסי שלום- חבר מועצת העיר מטעם מפלגת 'יש עתיד' - אנחנו מצפות ומחכות לראותך עומד יחד איתנו בגוש הליברלי - ואנחנו מאמינות ומקוות שכך תעשה".

5 צפייה בגלריה
צעדת המחאה במוריה
צעדת המחאה במוריה
המחאה עם יהב. צעדת מחאה במוריה
(צילום: גיא ברוקמן)

וכך ציינו נציגי המחאה באירוע מחאה בנערך כמידי שבוע בצומת חורב: "אנחנו מצווים היום לעשות את הכל כדי לשמור על חיפה כפי שהיא ולטפח אותה. ולכן בבחירת המועמד לראשות העיר, ואנחנו לקראת סיבוב שני, חייבים לשים דגש על הפרמטרים הבאים אצל המועמד: א. מחויבות לחיים משותפים של יהודים וערבים ב. שמירה על האופי הליברלי ועל המרחב הדמוקרטי בעיר. ג. מניעה של גורמים כהניסטים מתפיסת עמדות כוח והשפעה כאן. כל זה קשור גם בשאלה מי מחובר ומי לא מחובר לשלטון הבזוי הקיים במדינה.
"כאשר הפטרון שלך בשלטון המרכזי מבקש לבלוע את האופוזיציה לתוך ממשלת נתניהו, ואני מדבר על החיבור של עציוני-סער אתה לא עונה על התנאים האלה. השילוב של גורמים בשלטון המרכזי כמו בן גביר המבקשים להשפיע על החיים בחיפה בצורות שונות, למנוע ולהתיר כל מיני דברים, שילוב זה יחד עם ראש עיר הפותח את הדלת להתערבות כזו הוא שילוב מסוכן. לכן וכדי לשמור על חיפה שלנו אנחנו נצביע בסיבוב השני ליונה יהב. אני בטוח כי הקהל היקר שנמצא כאן ימשיך להיות מגויס ומעורב ואני מקווה שניתן למצוא את החיבור הפוליטי לציבור הערבי בחיפה. כך יהיה ביכולתנו לדאוג שחיפה תמשיך להיות עיר של שפיות, ליברליזם ושגשוג כי זה מגיע לנו".