פרויייקט "מיינט חיפה": "חיפה - עיר ללא תקציב". שנת 2022 מתחילה כשעיריית חיפה לא תקציב עירייה מאושר. על המשמעות עבור תושבי העיר וענף הבנייה, מסביר יו"ר ארגון הקבלנים במחוז חיפה, חיים פייגלין.
1 צפייה בגלריה
חיים פיגלין
חיים פיגלין
"מחכים לתום תקופת קליש". חיים פיגלין
(יח"צ)
קראו גם: >>
חיים פייגלין: "אם עד עכשיו היה קיפאון בענף הבנייה בעיר חיפה, עכשיו תושבים יחוו גם חוסר יכולת של העירייה לתקן כבישים או תאורה ולהשקיע בחינוך. זו בשורה רעה, שצריכה להטריד כל תושב בעיר.
"ברור שיש חשיבות עצומה באשר לאיתנות רשות מקומית. עירייה ללא תקציב מאושר וללא תקציב פיתוח היא עירייה שלא יכולה לפתח שום דבר. עיריות שלא מפתחות נשארות חלשות גם כי הפיתוח והבנייה מכניסים כספים לעירייה מהיטלי השבחה.
"המצב בחיפה כבר היום קשה מאוד. יש אווירת נכאים, ויזמים נוטשים את העיר כיעד להשקעות. כולם מחכים לבנות, ומחכים שתקופת קליש תסתיים.
"היום יש אינטרס ציבורי לבנות בעיר. הציבור רוצה לראות התחדשות ובנייה חדשה, אחרת העיר תתפורר. יש בעיר בניינים מלפני 50-70 שנה, בניינים בסיכון שמחייבים התחדשות. ועדיין יש קיפאון עמוק, והמצב מטריד ומעציב מאד.
"כל הערים מסביב לחיפה פורחות, ורק חיפה מאבדת את מקומה כעיר השלישית בישראל, לא צומחת. היזמים שעוד נותרו בעיר ירגישו שאין להם עירייה שאפשר לסמוך עליה, יברחו ויחפשו מקום אחר לבנות. התושבים יראו פחות בנייה, פחות פיתוח, הזדקנות של העיר, והמשך ההגירה השלילית".