ראש עיריית טבריה לשעבר, רון קובי, שהודח בעקבות אי העברת התקציב בטבריה, מתייחס למצבה של עיריית חיפה וקליש.
1 צפייה בגלריה
רון קובי
רון קובי
רון קובי
(שרון צור)
רון קובי: "אני מעריך שתושבי חיפה לא ירגישו בשינויים בעיר בעקבות השימוש בתקציב של 1/12. אומנם לא תהיה גמישות להכניס שינויים נוספים, אבל בגדול, החיים יימשכו. תקציבי הממשלה לחינוך והרווחה יימשכו. הבעיה העיקרית תהיה בתקציבי ה'מותרות' לעמותות ספורט, ופעילויות שמתקצבת העירייה מעבר לתקציבי הממשלה.
"הפגיעה תורגש כשתוקם ועדה קרואה. במקרה כזה, אנשים שלא נבחרו בבחירות ינהלו את העיר. ועדה קרואה נועדה לשקם ערים נכשלות - לא ערים כמו העיר חיפה, ורק כשיש קריסה.
"בחיפה לא תהיה ועדה קרואה. הסיבה היא פסק דין שניתן בכפר ירכא, שבו נקבע כי יש יתרון בבחירתה של ראש העיר בבחירה ישירה, וכי זו למעשה הדמוקרטיה במיטבה. על פי הלכת כפר ירכא, אי אפשר להדיח ראש עיר, אלא אם כן ראש העיר אשם יותר מחברי המועצה באי אישור התקציב.
"ולכן, קליש יכולה לעשות דבר פשוט, ובעצם להגיד לחברי המועצה 'מה תרצו בתקציב? בבקשה תכתבו את התקציב, ואני חותמת'. במקרה כזה, אני לא רואה אפשרות להדיח אותה. משרד הפנים יכול גם רק לפזר את מועצת העיר, וחברי המועצה ילכו הביתה.
"שלא כמו במקרה שלי בטבריה, שר הפנים כיום לא יכול לעשות מה שהוא רוצה. אני מניח שחיפה תהיה עם תקציב 1/12 ללא כל בעיה, ואת קליש אף אחד לא ידיח".