פרוייקט "מיינט חיפה": חיפה - עיר ללא תקציב. בסוף השבוע האחרון מועצת העיר חיפה לא אישרה בפעם השניה את תקציב העירייה. עמרם מצנע, יו"ר מפלגת העבודה, ראש עיריית חיפה, ויו"ר ועדה קרואה ירוחם בעבר, מנתח את מצבה את קליש, וכואב את מצבה של העיר בראשה עמד.
2 צפייה בגלריה
עינת קליש ועמרם מצנע
עינת קליש ועמרם מצנע
עינת קליש ועמרם מצנע
(ראובן כהן. תומריקו)
קראו גם: >>
עמרם מצנע: "כמו תקציב המדינה, ברגע שאין תקציב מאושר, אז מתנהלים עם 1/12 מתקציב השנה הקודמת מדי חודש. המשמעות היא שלמעשה העיר מתנהלת על פי תקציב שנה קודמת, בעוד הצרכים משתנים משנה לשנה. כל שינוי בתקציב מצריך את אישור מועצת העיר, ועל כן קליש לא תוכל להכניס שינויים שרצתה להכניס. אם היא רצתה לתגבר פעילות בתחום מסוים, להוסיף פקחים, או להוסיף תוכניות כאלו ואחרות, היא פשוט לא תוכל.
השאלה הגדולה היא מה תעשה שרת הפנים. החוק קובע כי עיר בה אין תקציב מאושר במשך שלושה חודשים, שרת הפנים צריכה לפטר את ראש הרשות. קליש עשויה לנסות לשכנע את השרה שהיא הייתה בסדר וחברי המועצה הם אלו שפעלו משיקולים פוליטיים שלא בטובת העיר. במקרה כזה השרה עשויה לפזר את המועצה. זה תקדים. ראינו ועדה קרואה בטבריה, אבל עיר בסדר גודל של חיפה מעולם לא. זה עצוב. זה לא לכבודה של העיר להגיע למצב של ועדה קרואה, וגם לא למצב של מועצה לעומתית.
2 צפייה בגלריה
קליש ושרת הפנים איילת שקד
קליש ושרת הפנים איילת שקד
אולי היא תצליח לשכנע אותה. קליש ושרת הפנים איילת שקד
(פרטי)
הקמת ועדה קרואה תפגע בהליך הדמוקרטי בחיפה, ומועצת העיר תורכב מאנשי מקצוע ולא מאלה שנבחרו על ידי התושבים. אנשי מקצוע שייבחרו, ברצותם יקשיבו לתושבים, וברצותם לא יקשיבו.
לוועדה קרואה עשויים להיות גם צדדים חיוביים. כך למשל, לאחר שקליש הסתכסכה עם חלק משרי הממשלה והם נמנעו מהעברת תקציבים לעירייה, המצב יכול להשתנות. ועדה קרואה היא למעשה זרוע של הממשלה, ועל כן הם עשויים לדרוש ולקבל תקציבים ממשלתיים.
"לשאלה אם אעמוד בראש ועדה קרואה - אז אני לא רלוונטי. באשר להתמודדות על ראשות העיר, דיה לצרה בשעתה, וימים יגידו מה יקרה".
פורסם לראשונה: 10:40, 31.12.21