פרוייקט "מיינט חיפה": חיפה - עיר ללא תקציב. בסוף השבוע האחרון מועצת העיר חיפה לא אישרה בפעם השניה את תקציב העירייה. ראש העיר יונה יהב מתייחס למשבר הפוליטי בעירית חיפה, איך ירגישו תושבים בעיר לא תקציב, ומה הסיכויים למינוי ועדה קרואה בעיר השלישית בגודלה בישראל.
2 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
לא אופטימי. יונה יהב
(דורון גולן)
יונה יהב: "העובדה כי העיר נותרת ללא תקציב מאושר תשפיע בכל נושא התשתיות. במקום שהעיר תלך ותתפתח, היא תלך ותדעך. כל שנה צריך לעשות יותר, כי בעוד שמקציבים 1/12 מתקציב שנה שעברה, יש עדכוני שכר, ונשאר פחות ופחות לפעולות.
"הנושא המרכזי שנפגע הוא תקציב הפיתוח, כי בלעדיו הכל נעצר. יש להבין כי תשלומי הארנונה מכסים רק כ-75 אחוז משכר העובדים בעירייה, ועל כן בתוך זמן קצר לא יהיה כסף לשלם לעובדים. ללא עובדים, לא תהיה אפשרות להעניק שירותים מסויימים לתושבים.
2 צפייה בגלריה
סירבה לחפיפה. קליש ויהב בישיבת המועצה הראשונה שלה
סירבה לחפיפה. קליש ויהב בישיבת המועצה הראשונה שלה
יהב וקליש בישיבת המועצה הראשונה שלה
(צילום: ראובן כהן)
קראו גם: >>
"זו תהיה למעשה עיר בפשיטת רגל. החינוך בעיר ייפגע במיוחד. בעבר דאגנו שכל שקל מקופת העירייה לחינוך יגיע שקל מהממשלה. אנשים באו לחיפה בגלל איכות החינוך. עכשיו זה ייעצר.
"באשר לתרבות, הרי שממילא קליש קיצצה את אירועי התרבות בעיר. התושבים יראו יותר הזנחה, חופי ים שלא מפותחים, עיר שמאבדת את המראה שלה וחזירים משוטטים בה.
"לדעתי, גם נושא הביטחון האישי ייפגע. שריפת רכבים ופעילות עבריינית, יש להחזיר לפעילות את סיירת הבטחון. בעבר שילמנו כספים כדי שזה יקרה, ועזרנו למשטרה. עכשיו העירייה לא תוכל לעזור. תושבים ידווחו על שריפת רכבים, והעירייה תגיד שאין לה כסף? נראה גם ירידה בתחזוקה של מבנים ציבוריים, פגיעה בפעילות התזמורת, גן החיות.
"קשה להעריך מה הסיכויים לוועדה קרואה, אבל אחרי חודש מרץ, משרד הפנים יצטרך להתערב. בטווח הקצר תהיה פגיעה בשירות לתושבים, אבל הנזק לטווח ארוך גדול יותר וכואב יותר. חיפה תצטרך נסים ונפלאות כדי להשתקם אחרי קליש".