נהג משאית בטון שזהותו טרם התבררה, החליט לשפוך את תכולת המשאית שנותרה לו מיציקת הבטון האחרונה, היישר לתוך מימיון הזכים של הנחל הכי יפה בחיפה, נחל סעדיה.
2 צפייה בגלריה
 נחל סעדיה
 נחל סעדיה
מים צלולים, צמחיה ובעלי חיים נדירים. נחל סעדיה
(צילום: קוסטה גרישקוב)


נחל סעדיה הזורם בלב הצ'ק פוסט, התגלה מחדש לפני כשנתיים על ידי תושב העיר אריק דרובוט. מאז, דרובוט לקח על עצמו להעלות את המודעות לנחל, לגייס תושבים וארגונים לשיקום הנחל והפיכתו לפארק מוסדר ומוגן.
בעוד דרובוט וקהילה "מצילים את נחל סעדיה", הכוללת אלפי תושבי ופעילי סביבה, שוקדים על ניקוי הנחל, הבאת תלמידים להכרת הנחל ומקורתיו, ושידול המשרד להגנת הסביבה ועיריית חיפה להצטרף לפעולות השימור, יש מי שממשיך לזהם את הנחל באין מפריע.
דרובוט מציין כי גדות הנחל פרוצים, ומשאיות הפועלות באזור מגיעות, מזהמות וממשיכות בדרכם באין מפריע. הוא קורא לעירייה ולמשרד להגנת הסביבה להציב מצלמות שייצלמו את המזהמים. דרובוט: "מגיעה משאית ושופכת בטון לתוך מי נחל זכים, במקום בו יש צמחיה נדירה. ואיפה הרשויות? איפה העירייה? איפה המשרד להגנת הסביבה והבטחות לשמור על הנחל?". עוד הוא מוסיף כי זיהומים נוספים מגיעים מהר הזבל ומפעלים בסביבה, ורבים אחרים שמבינים שאין כל אכיפה וקנסות.
נראה כי בעירייה ובמשרד להגנת הסביבה מפזרים הצהרות אבל בפועל טרם נמצא אותר בעל המשאית המזהם, לא הוצבו מצלמות אבטחה, ואף גורם לא טרח להוציא את המלט ממי הנחל.
2 צפייה בגלריה
מפגש חברי קהילת נחל סעדיה
מפגש חברי קהילת נחל סעדיה
הרשויות מזלזלות בציבור. מפגש חברי קהילת נחל סעדיה
(קהילת נחל סעדיה)
תגובת העירייה: "עיריית חיפה באמצעות מפקחיה עורכת ביקורים תכופים במקום ונוקטת בהליכי אכיפה מוגברים הכוללים בין היתר שימוש במצלמות לצורך איתור רכבים אשר נכנסים למקום. העיריה בוחנת בימים אלה את האפשרות לבצע פעולות נוספות הכוללות חסימות ומניעת כניסת רכבים".
המשרד להגנת הסביבה: "האחריות למניעת מפגעי פסולת וניקוי המפגעים הקיימים באזור זה היא של עיריית חיפה, שהשטח בתחומה. מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה ניהל הליך אכיפה, שכלל התראה ושימוע לעירייה בנושא זה, בעקבותם ניקתה העירייה חלק מהמפגעים. כמו כן, הוצבו חסימות שהוסרו על ידי עבריינים. בשבוע שעבר, פנה מחוז חיפה של המשרד לעירייה בדרישה להשלמת הטיפול במפגעי הפסולת, לרבות מפגע המלט. המשרד ימשיך לפקח על עבודה העירייה לביצוע הדרישות".
קראו גם: >>
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://bit.ly/3yWpXrY