על רקע משבר האסבסט בבית הספר ליאו בק בחיפה, קיימו (שני) הורים בתיכון מפגש זום כדי לתאם את המשך פעילותם.
4 צפייה בגלריה
משבר האסבסט בליאו בק
משבר האסבסט בליאו בק
משבר האסבסט בליאו בק
(צילום: דורון סולומון)
במפגש השתתפו כ-330 הורים לילדים בתיכון, מסך כולל של 1,200 תלמידים. את המפגש יזמו והובילו נציגי ועד הורים התיכון.
במרכז הדיון הסוער שהתנהל בזום, עמדו סוגיות הנוגעות לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. על שולחן הדיונים הונחה הצעת הנהלת בית הספר כי עם תחילת שנת הלימודים, תלמידי י' ו-יא' ילמדו במכללת גורדון, בעוד ששכבת יב' תלמד במבנה לוקיי (הסמוך לתיכון). על פי אותה הצעה מההנהלה, מערך החינוך המיוחד תלמד בבית ספר מזור. ההנהלה הדגישה בהצעתה כי כל חזרה למבנה בבית ספר תעשה רק אחרי קבלת כל האישורים הנדרשים.
עוד התבקשו ההורים להתייחס לדבריה של ראש העיר עינת קליש, שטענה כי היא תעמיד לרשות בית הספר מבנים חלופיים ככל שיידרש.
4 צפייה בגלריה
סקר ליאו בק
סקר ליאו בק
סקר ליאו בק
(צילום: זום תיכון )
במפגש דיברו הורים מדם ליבם והביעו חששות כבדים לחזרה לבית הספר. יו"ר ועד התיכון עינב פרלה ציינה כי מבחינה סטטיסטית הסיכוי לחלות בסרטן מסיב אסבסט כנראה נמוך, אבל עבור מי שילדו יחלה מדובר ב-100% פגיעה.
באשר לחזרה למבנה לוקיי, ציינה פרלה והורים נוספים כי מדובר במבנה בעל מסדרון משותף עם התיכון ואין הבדל מהותי בין התיכון ולוקיי.
בדיון השתתפה גם האפידמיולוגית אלה נוה שגילתה להורים כי לאחר בחנה את תוצאות הדיגומים, היא מצאה תגלית מדאיגה. נווה ציינה כי במקום אותר סיב אסבסט כחול. נוה: "מדובר בסיב קצר יותר וקשה יותר לגילוי מהסיבים הרגילים, והוא גם קטלני יותר".
4 צפייה בגלריה
עינת קליש
עינת קליש
הציעה לעזור. עינת קליש
(צילום: שרון צור)
אחרי שרבים מההורים דיברו והיו מי גם מי שביקשו לחזור לבית הספר, התכנסו המשתתפים להצבעות על מספר שאלות מפתח.
באשר לשאלה האם לחזור למבנה לוקיי כפי שמציעה הנהלת בית הספר, 90% מהמשתתפים בסקר הצביעו כי הם מתנגדים. 10% תמכו בחזרה.
בנוסף, הסכימו ההורים כי ייאספו כספים מהורים לטובת איתור מומחה בלתי תלוי בנושא אסבסט, כמו גם עורך דין לניהול משפטי של המשבר.
4 צפייה בגלריה
מנכ"ל ליאו באק, הרב אופק מאיר
מנכ"ל ליאו באק, הרב אופק מאיר
מנכ"ל ליאו בק, הרב אופק מאיר
(צילום: פרטי)
הורה: "אין ספק שנצטרך ליווי משפטי של עורך דין. כשיש אי הסכמות ובית הספר רוצה להעביר תלמידים לבנים אחרים או לחייב אותם לחזור למבנים שעלולים להיות מזוהמים, כנראה שנגיע גם לעתירות או תביעות. נקווה שזה לא ייקרה. יש הרבה עורכי דין בקרב ההורים אבל יש צורך בעורך דין מבחוץ שיסתכל על הדברים באופן מפוקח יותר ולא אמוציונלי".
במפגש עלו כעסים על עיריית חיפה ומשרד החינוך. "עכשיו גילו סיבים כחולים", ציין הורה, "עושים ניסוי על הילדים שלנו? לאן בדיוק נחזיר את הילדים. ולמה לא שומעים את משרד החינוך? זה משבר חינוכי. ומה פתאום מזמינים את כיתות י' למפגש בלוקיי ב-18 לחודש? איפה האישורים למפגש שכזה? קליש הבטיחה לעזור אבל לא ראינו תוכנית מסודרת".
ההורים סיכמו על דרישה לביצוע עוד בדיקות בטרם יחזרו התלמידים לליאו בק. ביום רביעי צפוי מפגש עם מפקח פרויקט האסבסט, וההורים מקווים לתשובות.
פורסם לראשונה: 09:03, 09.08.22