רס"ר (מיל׳) אורי משה בורנשטיין, בן 32, בוגר ישיבת ההסדר "אור וישועה" בחיפה ששירת כמפקד אכזרית ביחידת בעוצבת ׳בני-אור', נפל הבוקר (חמישי) בקרבות בצפון רצועת עזה.
3 צפייה בגלריה
רס"ר אורי בורנשטיין
רס"ר אורי בורנשטיין
רס"ר אורי בורנשטיין
(צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל התיר לפרסום הערב (חמישי) כי בלחימה בג'באליה שבצפון רצועת עזה נהרגו רס"ר (במיל') צבי מתתיהו מרנץ, רס"ן (במיל') נתנאל הרשקוביץ ורס"ר (במיל') אורי משה בורנשטיין. השלושה, מיחידת סיוע מנהלתי 5460 בעוצבת "בני-אור" (460), נהרגו בפיצוץ מטען חבלה.
בורנשטיין שהתגורר במורשת הותיר אחריו הורים, אבי ודליה בורנשטיין מוותיקי היישוב הדתי "מורשת", ששכל עד כה 4 נופלים ו-4 אחים.

לעדכונים שוטפים והתראות פיקוד העורף בחיפה והקריות הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ השקטה שלנו >> https://bit.ly/47yENVa

רבו של רס"ר בורנשטיין, הרב ד"ר אליהו רחמים זייני, נשיא מוסדות אור וישועה ונשיא ישיבת ההסדר בחיפה, ספד לתלמידו עם היוודע דבר נפילתו: "עוד קורבנות נאלץ עמנו להקריב על גבי מזבח עצם קיומנו בארץ קודשנו, וקורבנות של דמויות נפלאות חדורות מסירות נפש למען העם הקדוש הזה ובשם אהבת ה'.
"יחידי סגולה אלה משלמים את המחיר הכבד מנשוא שהדור נדרש לשלם כבר למעלה משנה, במטרה להציל את כלל ישראל. נשמתם עולה השמיימה למקום הנשגב ביותר, אבל כדי שנהיה ראויים להקרבתם הנעלה, חובה מוטלת על הדור כולו לפתוח את עיניו ולהסיק אחת ולתמיד את המסקנות המתבקשות, כדי שקורבנם והקרבתם לא יהיו לשווא".

3 צפייה בגלריה
רס"ר אורי בורנשטיין (שני מימין) ומשפחתו
רס"ר אורי בורנשטיין (שני מימין) ומשפחתו
רס"ר אורי בורנשטיין (שני מימין) ומשפחתו
(צילום: משפחתי)

קראו עוד:

הרב זייני הוסיף: "עלינו להשיב לעצמנו את זהותנו הפנימית, את זהותנו היהודית העמוקה, המקשרת אותנו עם מי שמחובתנו להישאר קשורים אליו – עם בורא העולם. עלינו להפנים אחת ולתמיד מה סיבת הימצאותנו בארץ זו דווקא, ולשם מה אנו נלחמים למענה – בשם צו אלוהי. ערב מלחמה זו, כל הערכים הנעלים, הנצחיים והשורשיים של עמנו נקרעו לגזרים והושפלו עד הדיוטה האחרונה.
"לכן, חובה מוסרית בסיסית וממעלה עליונה מוטלת עלינו עתה, לנוכח כל הסבל וההקרבה, אך גם לאור גילוי הערך הנפלא של דור צעיר זה, שלא היסס לרגע למסור את נפשו למען כולנו. יש להסיק את המסקנות המתבקשות ממלחמה קשה מנשוא זו, כדי שסוף-סוף העם כולו יכיר את תפקידו הנעלה, יחזק את השורות בעוצמה וללא מחלוקות.

3 צפייה בגלריה
רס"ר אורי בורנשטיין
רס"ר אורי בורנשטיין
רס"ר אורי בורנשטיין
(צילום: באדיבות המשפחה)

הרב זייני: "התפקיד שהטיל עלינו הקב"ה הוא תפקיד מוסרי ואמוני עליון כלפי העולם כולו. עד ערב המלחמה חטאנו במשך עשרות בשנים מהעדר הפנמת תפקידנו ומהותנו. אל מול המחיר הנורא, עלינו לומר: לא עוד! חייבים אנו לשים קץ לשסעים הללו, לא באמצעות פשרות מלאכותיות נטולות כל ערך אמיתי, אלא בשיבה לזהות טהורה ונשגבה, החותרת לסלק כל רע בכל מקום שהוא, אם תרצו – בשיבה לשאיפה הנצחית המשיחית שלנו. רק אז הקרבתם של כל הדמויות הנפלאות הללו לא תהיה לשווא".
ולמשפחתו של רס"ר בורנשטיין אמר הרב זייני: "אין אנו יכולים להסתפק במשלוח תנחומים בלבד, אלא נושאים תפילה שהקב"ה יחזקם וייתן להם את כוחות הנפש הדרושים כדי לעמוד בניסיון מר זה. שיידעו שהקרבת בנם הייתה הקרבה עילאית לטובת כלל ישראל, ועל שכרם נאמר כבר על ידי רבותינו: 'עין לא ראתה אלוקים זולתך יעשה למחכה לו'."