בישיבת הערכת מצב שנערכה הבוקר (חמישי) במנ"מ (המרכז לניהול משברים) העירוני לקראת יום הכיפורים, שיחול בסוף השבוע, הנחה מנכ"ל העירייה, גדי מרגלית, על המשך היערכות העירייה לחירום במהלך יום הכיפורים.
3 צפייה בגלריה
לא לאשר לילדים להתרחק עם אופניים
לא לאשר לילדים להתרחק עם אופניים
לא לאשר לילדים להתרחק עם אופניים
(צילום: גדי קבלו)
קראו עוד:

במסגרת זו יפעל המוקד העירוני במתכונת מתוגברת, ויימשך איוש "המרכז לניהול משברים" ומפקדות החבלים העירוניים.
להלן הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף לקראת יום הכיפורים:
  • ציבור המבקרים בבתי העלמין מתבקש לפעול על פי הנחיות "הכי מוגן שיש", ובמקרה של אזעקה לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. יש להישאר במצב שכיבה למשך 10 דקות, על מנת להימנע מפגיעה ולהשאיר את אחד מאמצעי התקשורת פועלים - גל שקט ברדיו או אפליקציית פיקוד העורף.
  • לציבור רוכבי האופניים - עם הישמע אזעקה, יש לרדת מהאופניים ולפעול על פי הנחיות "הכי מוגן שיש". בטרם יציאה לרכיבה חשוב להתקין את יישומון פקע"ר על מנת לקבל התראה גם בעת הימצאות בשטחים פתוחים.

3 צפייה בגלריה
בתי כנסת
בתי כנסת
גם בתי כנסת יש לשמור על מרחב מוגן
(צילום: shutterstock)

  • לציבור המתפללים בבתי הכנסת - בבתי כנסת הסמוכים למקרב מוגן, יתפנו המתפללים למרחב המוגן. בבתי כנסת שאין בהם מרחב מוגן ושיש בהם קהל רב, יש להתרחק מחלונות זכוכית, לשכב על הקרקע ולהגן בידיים על הראש. מתפללים מחוץ למבנה בית הכנסת - יש להיכנס אל תוך המבנה ולפעול על פי ההנחיות. יש לוודא כי בכל בית כנסת יש טלפון סלולרי זמין.
  • בתי ספר, הממוקמים בסמוך לבתי כנסת, יוגדרו כמקום מחסה למתפללים, אליהם יוכלו המתפללים להימלט במקרה שתישמע אזעקה בזמן התפילה.
  • חשוב! בשל המצב הבטחוני, תיתכן במהלך החג תנועה ערה בכבישים של רכבי חירום (עירייה, כוחות הצלה, פיקוד העורף וכד'). הציבור מתבקש לגלות עירנות ולשמור על כללי הזהירות בכביש.

לעדכונים שוטפים והתראות פיקוד העורף בחיפה והקריות הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ השקטה שלנו >> https://bit.ly/47yENVa

3 צפייה בגלריה
לא לאשר לילדים להתרחק עם אופניים
לא לאשר לילדים להתרחק עם אופניים
הפעם הילדים נשארים בבית
(צילום: גדי קבלו)

מנכ"ל עיריית חיפה, גדי מרגלית: "אנחנו חוששים מאוד מהתקהלויות של בני נוער וגם מבוגרים במרכזי השכונות, כפי שנהוג בכל שנה בכיפור. אנחנו במלחמה והתגודדות בשטחים פתוחים מסכנת חיים. כולנו ראינו מה קרה השבוע בחיפה, בקריות ובצפון. אני קורא להורים לשמור על הילדים קרוב לבתים. זו הנחייה מצילת חיים."