ניר שובר, חבר מועצת העיר, שניהל בעבר את "קפה היינה", הגיש תביעה נגד אורן בוקור, ספק לשעבר של בית הקפה, שנפגע מהקריסה הכלכלית של בית הקפה.
1 צפייה בגלריה
ניר שובר
ניר שובר
חובות גדולים. ניר שובר
(צילום: שרון צור)
באוקטובר 2021 הגיש שובר תביעת לשון הרע על סך 200 אלף שקל, לאחר שבוקור כינה אותו בדף פייסבוק "גנב ונוכל", וחזר על ביטוי זה בפרסומים נוספים.
במרץ 2022 הגיש בוקור לבית המשפט השלום, באמצעות עו"ד יעל תותחני, בקשה לחייב את שובר בהפקדת 20 אלף שקל בקופת בית המשפט להבטחת הוצאותיו של בוקור במקרה שתביעתו של שובר תדחה. בוקור טען כי שובר נקט נגדו מספר הליכים משפטיים, שבהם זכה בוקור. הנתבע ציין כי נגד שובר מתנהלים תיקי הוצל"פ רבים, וכי יש חשש ממשי שאם ייפסקו לו הוצאות, יעלה קושי לגבות אותן. שובר טען כי אין מקום להפקיד את הכספים, בטענות שונות.
באפריל 2022 קבעה שופטת בית משפט השלום כי על שובר להפקיד עשרת אלפים שקל להבטחת התשלום. בעקבות ההחלטה, הגיש שובר בקשה לערעור לבית משפט המחוזי, וזו נדונה ביוני 2022.
קראו גם: >>
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://bit.ly/3yWpXrY
שופטת המחוזי דיאנה סלע דחתה את בקשת הערעור של שובר, והתייחסה למצבו הכלכלי: "המסמכים מלמדים כי המבקש (שובר) נתון בחובות כבדים, הגיש בקשה לאיחוד תיקים, הושת עליו צו תשלומים, הוא לא עמד בו, צבר חובות פיגורים... כל חובותיו עומדים על סך מאות אלפי שקלים".
השופטת קבעה כי אם יזכה, יתקשה בוקור לגבות הוצאות משובר. עוד ציינה את ריבוי ההליכים שפתח שובר נגד בוקור, בהם קובלנה פלילית שהוגשה בשנת 2019, שהסתיימה בזיכויו של בוקור.
באשר לסיכויי תביעת לשון הרע כתבה השופטת סלע: "יצויין כי יש קושי גם עם טענה זו". באשר לטענה של שובר ש"לשונו נקיה", צירפה השופטת אזכורים מהקובלנה הפלילית, שבה שובר כינה עורך דין "נוכל" ו"רמאי".
לאור זאת, קבעה השופטת סלע, "לא ניתן לומר כי מדובר במצב שבו סיכויי ההגנה קלושים, לא ניתן לאיין את טיעוני ההגנה של המשיב, ויש קושי בטענת המבקש כי סיכויי התביעה שלו הם ודאיים".
השופטת סלע דחתה את הערעור שהגיש שובר, וחייבה אותו בסך 5,850 שקל.
פורסם לראשונה: 07:38, 15.07.22