המשבר הפוליטי מגיע לנקודת שיא. ביום חמישי האחרון אושרה בוועדת כספים הצעת האופוזיציה לתקציב העירייה לשנת 2022. התקציב כולל שורה ארוכה של שינויים שהכניסו חברי המועצה הלעומתית בהצעת התקציב המקורי של ראש העיר קליש.
2 צפייה בגלריה
מועצת העיר
מועצת העיר
מועצת העיר
(צילום: טלי ליבמן)
התקציב כולל שינוי ומחיקת מה שבנתה קליש ב-3 השנים האחרונות. כך כולל התקציב פירוק מינהלים אותם הקימה קליש, לרבות מינהלת 2030, המינהלת האסטרטגית של העירייה ואחד הגופים החזקים שהחל לפעול בתקופתה של ראש העיר. עוד בתקציב האופוזיציה, דרישה לפיטורי עשרות עובדים שנקלטו ב-3 השנים האחרונות בהם יועצים שונים, ותקנים שאוישו לטענת האופוזיציה ללא אישור נדרש.
האופוזיציה דורשת כי לצד אישור התקציב שהגישה, הנהלת העירייה תחל בתוכנית הבראה והתייעלות שתוביל בצמצום עובדים באגפים שונים.
נציגות האופוזיציה, סגנית ראש העיר ויו"ר ועדת הכספים סופי נקש, וחברת המועצה עו"ד שרית גולן שטיינברג: "22 חברי מועצה עומדים מאחורי השינויים הנרחבים שביצענו בהצעת התקציב של ראש העיר. שינויים אלו מבטאים יותר השקעה ישירה בתושבים ופחות בהוצאות שכר על ג׳ובים ורכבי ליסינג לבכירים. מטרת השינויים שלנו להביא העירייה להתייעלות בכוח האדם וצמצום פעולות מיותרות מצד אחד, אך מן הצד השני לתוספת להוצאות בחינוך, ברווחה, בסביבה, בתעסוקה, בתרבות ובספורט שמהם ייהנו כלל התושבים העיר ולא רק מגזר אחד".
הצעת התקציב שאושרה בוועדת הכספים, עוברת כעת לבחינת גזבר העירייה. באם יתברר כי התקציב מאוזן ונבנה בהתאם לתקנות משרד הפנים, יעביר הגזבר את הצעת התקציב לאישור מועצת העיר. מאחר ומדובר במועצה לעומתית, בה יש רוב לאופוזיציה, התקציב יוכל לעבור גם ללא אישורה של ראש העיר.
2 צפייה בגלריה
ראש העיר עינת קליש במועצת העיר
ראש העיר עינת קליש במועצת העיר
ראש העיר עינת קליש במועצת העיר
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>
בתגובה להצעת התקציב של האופוזיציה, קליש פנתה לעובדי העירייה השבוע וטענה כי מדובר בתקציב שנועד לפגוע בה פוליטית, והיא אינה מתכוונת לאפשר לאופוזיציה לקדם תכנית לפיטורי עובדים.
"אין ולא תהיה הצדקה למהלך כה דורסני, הרסני ולא אנושי. אין בדרישה כל היגיון – לשלוח עשרות עובדים הביתה, שעושים עבודה חשובה ואף קריטית למען העיר. אני אעשה הכל כדי שהמלחמה בי לא תיכנס לפתח ביתם".
האם הצעת התקציב של האופוזיציה תביא לסיומו של המשבר הפוליטי? לא בטוח. קליש תתקשה לקבל תקציב עירוני שמפרק כל מה שבנתה במהלך כהונתה, ומונע ממנה כל אפשרות לפעילות עצמאית בהמשך הקדנציה והיא עשויה לעכב את הבאת התקציב לאישור במועצת העיר, ולפעול למעשה לפיזור המועצה.
תקנות משרד הפנים קובעות כי יש לאשר את תקציב העירייה עד ל-31 במרץ. קליש קבעה דיוני תקציב בימים 29-31 במרץ.
באופוזיציה חוששים מתרגיל של קליש וניסיון שלה שלא לאפשר את אישור התקציב, ועל כן פנו השבוע למשרד הפנים בבקשה לקבל הארכה לאישור התקציב העירוני.
חברי האופוזיציה כתבו לשרת הפנים איילת שקד: "אנו ‏מודאגים ‏מאוד ‏מהתנהלותה ‏הקיצונית, המזלזלת ‏והבלתי ‏תקינה ‏של ‏ראש‏ העיר‏ חיפה ועושים ‏הכל ‏כדי‏ לנהוג‏ באחריות‏ רבה‏ וזהירה‏ בניהול‏ התקציב".‏ באופוזיציה הבהירו כי הצעת התקציב שלהם מאוזנת ומקצועית, בעוד שקליש מנסה לאשר תקציב שיביא את העירייה להתרסקות כלכלית.
גורמים בלשכת קליש ציינו כי גזבר העירייה לא ימהר לאשר את ההצעה, וכי במידה ותקציב עירוני לא יאושר עד 31 במרץ, מועצת העיר תפוזר, אך קליש תישאר בתפקיד לצד ועדה קרואה וחשב מלווה.
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://chat.whatsapp.com/IwYf2NjAQDTBV4EaIrqXrU
פורסם לראשונה: 07:04, 20.03.22