גננות בגן ילדים עירוני בחיפה ביקשו רק להחליף נורה שנשרפה במטבח, אבל אז הסתבר כי הבעיה היא בכלל בעירייה.
3 צפייה בגלריה
קייטנות חוזרות לפעילות
קייטנות חוזרות לפעילות
ילדי קייטנות עיריית חיפה
(צילום המחשה: עיריית חיפה)
לפני כעשרה ימים נשרפה נורה במטבח של גן אשחר ברחוב אורן ברמת בן גוריון בחיפה. בגלל הנורה שלא עובדת, המטבח מוחשך ויש קושי אמיתי לעשות שימוש במטבח.
גן אשחר, גן ילדים עירוני לילדים בני 3-4 ובו 30 ילדים. גננות הגן פנו בנושא לעיריית חיפה וביקשו את החלפת הנורה.
"אחרי כמה ימים ממחלקת אחזקה של עיריית חיפה שלחו חשמלאי שבדק את הבעיה", מספר לירן בן הרוש, אב לילד בגן, "החשמלאי בדק ובדק ומצא שצריך להחליף לא רק את נורה אלא גם, מקווה שאתה יושב, גם את בית המנורה. ממש בעיה 'רצינית'".
ההורים והגננות שמחו כי אותרה 'הבעיה' וזו תטופל באותו היום. אלא שאז הסיפור נמשך. "במקום לתקן במקום, שלחו אחרי כמה ימים מישהו שיצלם את המנורה", מתאר בן הרוש, "ניסו להשיג משיהו בעירייה כדי שיאשר את רכישת בית המנורה והתקנתה. לא הבנו מי אותו אחד שצריך לאשר החלפת מנורה".

3 צפייה בגלריה
"בעיה גדולה". בית המנורה בגן אשחר
"בעיה גדולה". בית המנורה בגן אשחר
"בעיה גדולה". בית המנורה בגן אשחר
(צילום: פרטי, canva)

בן הרוש שבשגרה עובד בכנסת ישראל ומקדם הצעות חוק, אומר כי בזמן שמחליפים נורה בעיריית חיפה, ניתן היה כבר לחוקק חוק בכנסת.
"זה פשוט ביזיון", הוא אומר, "הגיעו עד למנהל מחלקת ביטחון להערכתי ואז נאמר שאין תקציב לזה. שראיתי שהגננות לא מקבלות אישור פניתי כהורה בגן למוקד 106 ובקשתי לדעת מה קורה. שאלו אותי לסיבה שאני פונה וכי זה תפקידה של הגננת. ניסיתי להסביר כי הגננות לא מצליחות לקבל תשובה, אבל אין אם מי לדבר".

3 צפייה בגלריה
בניין עיריית חיפה
בניין עיריית חיפה
בניין עיריית חיפה
(צילום: שרון צור)

קראו עוד:

מערכת "מיינט חיפה" פנתה בנושא לעיריית חיפה וזו השיבה: "הקריאה נבדקה על ידי צוות אחזקת גני ילדים ונמצא כי התקלה אינה נורה שרופה כפי שדווח, אלא מדובר בהחלפה כוללת לגוף התאורה, עבודה הדורשת חשמלאי מוסמך בלבד. בהתאם לכך הוזמן איש המקצוע הנדרש, והחשמל במטבח יטופל בתחילת השבוע".
אחרי טלפונים שעשו הורים בגן ללשכת ראש העיר ופניית מערכת מיינט חיפה לעירייה, בישרו ההורים כי הנורה ובית המנורה הוחלף בחדש. "מהומה רבה על לא דבר", אומרים הורים, "למה צריכים טלפונים לבכירים, גננות מיואשות, פנייה לתקשורת. אבל שמחים שככה זה נגמר".