הבוקר (שישי) הלך לעולמו לאחר מאבק במחלה שופט בית המשפט העליון לשעבר סלים ג'ובראן.
2 צפייה בגלריה
פורץ דרך. השופט ג'ובראן
פורץ דרך. השופט ג'ובראן
פורץ דרך. השופט ג'ובראן
(צילום: אלכס קולומויסקי)

ג'ובראן בן 76 במותו, הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים ושמונה נכדים. הלוויתו תיערך בכנסייה המארונית בחיפה ביום ראשון בשעה 15:00.
ג'ובראן נולד בחיפה בשנת 1947. התחנך בבית הספר "טרה סנטה" בעכו והמשיך ללימודי משפטים באויברסיטה העברית בירושלים. לאחר תקופה בה עבד כעורך דין פרטי, מונה לשופט בית המשפט שלום חיפה. ב-1993 התמנה לשופט בית משפט מחוזי חיפה. בשנת 2003 היה לערבי - נוצרי הראשון שכיהן כשופט בית המשפט העליון בישראל.
בפסקי הדין נתן דגש לערכי שיוויון וזכויות מיעוטים, ופסיקה שהותירה אותה לא אחת בדעת מיעוט. ג'ובראן מונה ב-2017 למשנה לנשיאת בית המשפט העליון ובגיל 70 פרש לגמלאות.
לאחר פרישתו פעל ג'ובראן לקידום נושאים חברתיים וקירוב לבבות בין יהודים וערבים. "יחסי יהודים-ערבים ודו קיום במדינה הוא בנפשי ובדמי", אמר בטכס פרישתו מבית המשפט העליון.
ראש העיר חיפה יונה יהב ספד (שישי) לשופט הג'ובראן וסיפר כי היה עמו בקשר ממש עד לימים האחרונים, וזאת למרות מחלתו. 'בליל הניצחון שלי, שהשעה הייתה כבר ארבע לפנות בוקר, צלצל הטלפון. בעברו השני של הקו היה השופט סלים ג׳ובראן. לא העליתי בדעתי שזאת תהיה שיחתנו האחרונה. כדרכו היה השופט ג׳ובראן חד, צלול, נעים הליכות ובכל ברכותיו אודות נצחוני בבחירות היו קסומות וכנות.
"כזה היה השופט ג׳ובראן, חכם, מקסים וכנה. הכרתי אותו עוד כשופט בית המשפט השלום בחיפה, תיקים מורכבים וסבוכים הוא פתר והכריע בשעות ספורות. באחת ההזדמנויות כעו״ד יצאתי מאולם המשפט ואמרתי לחברי: זכרו את השם ג׳ובראן הוא יהיה השופט הערבי הראשון בבית המשפט העליון".

2 צפייה בגלריה
אוהב חיפה. השופט ג'ובראן
אוהב חיפה. השופט ג'ובראן
אוהב חיפה. השופט ג'ובראן
(צילום: דוברות בתי המשפט)

קראו עוד:

יהב הוסיף: "כאשר מונה לשופט מחוזי כבר המלצתי לו להתחיל לחפש דירה בירושלים, כי דרכו לעליון כבר נראית לעין. אך ג׳ובראן שאהב את חיפה אהבה גדולה, לא עזב את העיר ונשאר נאמן לה.
"עולם המשפט נפרד היום מאחד הגדולים, אדם אשר ניפץ כל תקרת זכוכית אפשרית, העיר חיפה ועולם המשפט איבדו היום סמל ומופת לצדק ושלום. חיפה בראשותי תמצא את המקום הראוי להנציח את זכרו של השופט ג׳ובראן. אני שולח את תנחומי הכנים למשפחת ג׳ובראן היקרה. חיפה כולה שותפה באבלכם".