רצח בלתי נתפש בחיפה: אודיה גבאי, בת 33 מקרית אתא, גרושה ואם ל-5, נרצחה ביום שישי לפנות בוקר, לאחר שנפגעה באירוע ירי ברחוב דרך אלנבי, בעת שעבדה במועדון ברחוב בתור ברמנית.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: דוברות המשטרה)
חובשים ופרמדיקים של מד"א ניסו להעניק לגבאי טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים רמב"ם עם פציעות חודרות, תוך פעולות החייאה, אך למחרת מותה נקבע. היא הותירה אחריה 5 ילדים, הקטנה בת שנתיים והגדולה בת 14 וחצי. הרקע לאירוע הינו פלילי, ומספר בני אדם נעצרו בחשד למעורבות באירוע. בית משפט השלום בחיפה הוציא צו איסור פרסום על תיק החקירה אשר תוקפו עד ראשון הקרוב.
גבאי עבדה במועדון המוכר למשטרה ופשוט נקלעה לסיטואציה בעל כורחה והייתה קורבן מקרי. האירוע החל בקטטה שפרצה במועדון באלנבי 25. בשלב מסוים, אחד המעורבים בקטטה עזב את המקום, ואחרי זמן קצר חזר לשם כשהוא חמוש בנשק, פתח בירי של כמה כדורים לעבר המועדון. בתיעוד האירוע שנתפס במצלמות האבטחה, ניתן לראות את החשוד המרכזי יוצא מרכבו, יורה מספר פעמים לעבר בית העסק ומנופף באקדחו באוויר.

3 צפייה בגלריה
אודיה גבאי
אודיה גבאי
אודיה גבאי ז"ל
(צילום: פרטי)

"החשוד ברצח תועד יורה כדורים רבים לעבר המועדון כדי לנקום במי שרב איתו כמה דקות לפני כן", הסביר גורם במשטרה. "מהירי נפגעה גם אודיה, שככל הנראה נקלעה למקום הלא נכון בזמן הלא נכון".
ארבעה חשודים ברצח נעצרו עד כה. שניים מהם הובאו להארכת מעצר. אחד מהעצורים הוא מנהל המועדון, תושב עכו בן 29. החוקרים מייחסים לו עבירת של אי מניעת פשע, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נוספות. סנגורו, עו"ד תומר נווה, טען שמדובר באדם חף מפשע שאין לו קשר לרצח, הוא ביקש לשחרר אותו מיד. מעצרו הוארך בשלושה ימים.

"טובת לב"


שכנתה של אודיה סיפרה עליה בבכי: "היא גרה בבניין שנה וחצי, היו לה בעיות וניסיתי כל כך לעזור לה. לצערי היא לא נתנה יותר מדי להתקרב ושמרה על הפרטיות שלה. הרבה זמן הייתה לי הרגשה לא טובה לגביה, ופחדתי עליה. היא סיפרה שהיא עובדת כברמנית במועדון, לא אהבתי את זה, זה לא נראה לי מתאים לאמא לחמישה ילדים. פגעו לה גם פעמיים במכונית, פעם אחת שברו לה את מראת הצד ופעם אחרת שברו לה חלון. ראיתי אותה עם המשטרה. שאלתי אותה אחר כך מה קרה, היא לא רצתה להגיד".
אחותה של הנרצחת תהילה סיפרה: "היא הייתה לביאה, בסך הכל רצתה לגדל ולפרנס את חמש הילדים שלה לבד. היא הייתה טובת לב ועזרה לכל מי שהיה צריך לעזרה".
אודיה הייתה בת למשפחה מוכרת בקרית אתא. יש לה עוד ארבע אחיות ואח והיא השלישית מבין ששת הילדים של המשפחה.
אחיותיה של אודיה, תהילה ואביבית, סיפרו כי אחותן עבדה קשה מאוד כדי לפרנס את ילדיה. בני המשפחה נפגעו מכמה פרסומים עליה וטענו שהם היו חסרי כל ביסוס. אביבית: "היא אכן עבדה בכמה מועדונים כאלו בשנה האחרונה כדי לפרנס את הילדים, כברמנית וכמלצרית. למרות שהיה לה קשה מאוד, היא העדיפה לפעמים לעבוד בלילות כדי שבימים תהיה עם הילדים. הילדים ישנו באותם ימים שעבדה עם סבא או עם האבא ולפעמים גם הביאה בייבי סיטר".

3 צפייה בגלריה
עוד אירוע ירי עם נפגעים בחיפה
עוד אירוע ירי עם נפגעים בחיפה
רצח שניתן היה למנוע
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

קראו עוד:

הבשורה המרה


לדברי האחיות, אין כל אמת בפרסומים שאחותן הייתה מאוימת. תהילה: "נכון, היו לה כלבי פיטבול אבל אפשר לבדוק, הם אצלה 12 שנים. מישהו במרכז פגע ברכב שלה, פרסמו כאילו שפגעו ברכב במסגרת איומים. היינו בקשר איתה, ובוודאות לא הייתה מאוימת".
הדבר הכי קשה היה לבשר את בשורת המוות לחמש הילדים, הקטן בן שנתיים הגדולה בת 13. העירייה שלחה עובדות סוציאליות לדבר עם הילדים אבל כשהם עלו במדרגות, כך לפי האחיות גבאי, הן פגשו באחות אחרת, שרה וביקשו ממנה לבשר את הבשורה הקשה. עוד סיפרו כי הבת הגדולה של אודיה, בת 13, קמה בבוקר וקראה על אישה בת 33 שנרצחה והבינה שמדובר באימא שלה.
בעירייה ציינו כי בתום השבעה יקבע מה יעלה בגורל הילדים ומה האופציות הטובות ביותר. תהילה ואביבית ציינו כי נכון לימי השבעה הילדים עטופים באהבה ובדאגה מצד בני המשפחה המורחבת, אבל רק לאחר השבעה תתקבל החלטה לגבי מה יהיה איתם.