מספר ניצולי שואה מחיפה, דיירי הבית החם של עמותת יד עזר לחבר, הגיעו ביום חמישי ללשכת מפכ"ל משטרת ישראל קובי שבתאי.
2 צפייה בגלריה
ביקור ניצולי שואה אצל מפכ"ל המשטרה
ביקור ניצולי שואה אצל מפכ"ל המשטרה
ביקור ניצולי שואה אצל מפכ"ל המשטרה
(פרטי)
ניצולי השואה ביקשו להודות למפכ"ל על עשייתו מאז נכנס לתפקידו. מייסד יד עזר לחבר הודה בשמם של ניצולי השואה למפכ"ל, וציין בפגישה: "אנחנו נרגשים להיות כאן. הכבוד שלנו הוא בעצם העובדה שהסכמת לארח אותי ואת ניצולי השואה של הבית החם".
המפכ"ל שבתאי ציין כי במהלך כהונתו כמפכ"ל ואף קודם לכן בהיותו מפקד יחידת משמר הגבול, ביקר בבית החם בחיפה ותמך בניצולי השואה. המפכ"ל סיפר כי הקשר שלו עם ניצולי השואה שזור לאורך כל הקריירה הצבאית המקצועית שלו וגם עכשיו הוא מרגיש חובה וצורך להיות לצידם של השורדים.
שבתאי: "אני עומד כאן כדי להודות לכם על מי שאתם, על מה שהייתם למען העם היהודי. אתם כאן אצלי בלשכה, אבל אני כאן כי אתם הייתם בשבילנו אז וגם היום. אנחנו חבים לכם את הקמת המדינה, אנחנו מצדיעים לכם. עברתם ייסורים, סבל ואכזריות ואתם כאן עומדים ומוכיחים לכולם כי עם ישראל חי ולעולם לא נשבר ולא מוריד את הראש".
2 צפייה בגלריה
ביקור ניצולי שואה אצל מפכ"ל המשטרה
ביקור ניצולי שואה אצל מפכ"ל המשטרה
המפכ"ל תמך בבית החם גם כמפקד משמר הגבול
(פרטי)
קראו גם: >>
שבתאי שוחח ביחידות עם כל אחד מניצולי השואה. סבג הוסיף כי "ראיתי את האנושיות של האיש הזה. אדם שעומד בראש גוף כל כך חשוב, מקדיש זמן והרבה מרץ לטובת הניצולים, הוא מבחינתי אדם מיוחד. הוא הבטיח כי יבחן אפשרות לחבר כל ניצול שואה למוקד המשטרתי ובכך יאפשר לו מענה בשעת מצוק בכל שעה ביום".
אחת מניצולת השואה אמרה למפכ"ל במפגש: "אנחנו מעריכים את מה שאתה עושה, אנחנו יודעים כמה חשובה לך מדינת ישראל וכמה אתה קשוב אלינו".
סבג צפוי להעניק מפכ"ל ביום השואה הבינלאומי את מגן הצדק החברתי של העמותה על תרומתו למען ניצולי השואה וחיזוק מדינת ישראל. סבג: "אני מרגיש שבראש הפירמידה ששומרת על החוק במדינת ישראל עומד אדם דגול וישר שעושה רק למען המדינה והחברה בישראל".