הותר לפרסום: טעות בזיהוי הובילה לרצח של מור טויזר ז"ל. הבוקר (חמישי) הוגשה לבית המשפט הצהרת תובע טרם הגשת כתב אישום נגד שישה חשודים תושבי המרכז והצפון, בחשד למעורבותם ברצח מור טויזר ז"ל בן 29 מקרית ביאליק, ב-31 באוקטובר. הוא נורה למוות בשוגג, בעת ניסיון לפגוע בתושב אחד הכפרים.
5 צפייה בגלריה
טויזר ז"ל וזירת הרצח
טויזר ז"ל וזירת הרצח
טויזר ז"ל וזירת הרצח
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
לפני כחודש וחצי בשעות הערב דווח למשטרה על אדם פצוע ירי בקרית אתא. כוחות משטרה ורפואה שהגיעו למקום זיהו את טויזר, בן 29 תושב קרית ביאליק, אשר פונה למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה במצב אנוש כאשר הוא מורדם ומונשם. כעבור מספר ימים נקבע מותו בבית החולים.

5 צפייה בגלריה
מור ורוית טויזר
מור ורוית טויזר
מור ורוית טויזר
(צילום: מתוך הפייסבוק)

"הוא יצא בערך בשבע וחצי מהעבודה שלו ברפאל, ונסע לקרית אתא להביא את הקטנוע שלו מהמוסך והיה בדרך לחזור הביתה. אשתו חיכתה לו בבית עם בת דודה שלי והילדה. הם בדיוק תכננו לחגוג שנה בבית החדש שלהם", סיפר במועד האירוע אחיה של אשתו, לישי קיסוס.
בראיון למיינט קריות סיפרה האלמנה רוית על הרגע הטראגי. "מור התקשר אלי ותכננו לעשות על האש בערב עם בת הדוד שלי ובן הזוג שלה. קילחתי את הילדה, וחיכינו לו. לאחר 50 דקות ראיתי שמור לא מגיע וחייגתי אליו. ענה לי מכר שלו, שהיה לו קשר איתו בגלל ששניהם רוכבי אופנועים, ואמר לי: 'רוית, את יושבת? ירו למור בראש'. שאלתי אותו אם הוא צוחק עלי, והוא אמר: 'איך אפשר לצחוק על דבר כזה'.
"ביקשתי ממנו לדבר עם מישהו שנמצא לידו, והוא נתן לי לדבר עם שוטר. אמרתי לו: 'אני אשתו, תגיד לי מה קורה עם בעלי'. בהתחלה הוא התעקש לא למסור פרטים, אבל אז אמר לי 'עובדים עליו באמבולנס'. הרגשתי איך השמים נופלים. הייתי לבד עם הילדה בבית, וצרחתי".

5 צפייה בגלריה
המעצרים בפרשת רצח מור טויזר
המעצרים בפרשת רצח מור טויזר
המעצרים בפרשת רצח מור טויזר
(צילום: דוברות המשטרה)

בתום הערכת מצב מיוחדת ובשל מורכבות החקירה הופקדה החקירה בידי היחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף לאחריה החלה להתנהל חקירה סמויה בפיקודו של רפ"ק תומר קסלסי במהלכה התחקה צוות החקירה אחר זהות החשודים.

5 צפייה בגלריה
האלמנה רוית טויזר
האלמנה רוית טויזר
האלמנה רוית טויזר
(צילום: נחום סגל)

ב-13.11.22 בתום חקירה סמויה ואיסוף מגוון רב של ראיות הקושרות את החשודים לביצוע המעשה, הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של 6 חשודים על ידי בלשי הימ"ר בסיוע לוחמי יחידה 33 (הגדעונים) בלהב 433. החשודים, תושבי רמלה, טבריה וקרית אתא בשנות ה-20-40 נעצרו והובאו לחקירה בחשד לרצח, קשירת קשר לפשע ועוד.
מותו של טויזר, נשוי לרוית ואב לילדה, הפתיע רבים. שכן מדובר באיש משפחה נורמטיבי, ללא עבר פלילי. "כולם רק מדברים עליו טוב. הוא אחד שאהב את כולם, אהב לעזור היה נשמה טהורה, לוחם היה בצוק איתן. המפקד שלו ועוד חבר שלו טוב נהרגו לידו. כל הזמן כאב לו הלב על זה ובסוף הוא הלך בנסיבות כאלה טרגיות", אמר אז.

5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בקרית אתא
זירת הרצח בקרית אתא
זירת הרצח בקרית אתא
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בתום חקירה מאומצת ומורכבת תוך שימוש בכלים חקירתיים, טכנולוגיים ופורנזיים ממנה עלה כי היה מדובר היה בטעות בזיהוי וכי החשודים התכוונו לפגוע בקורבן אחר, צעיר בשנות ה 20 לחייו, תושב אחד הכפרים בצפון הארץ, עמו היה להם סכסוך שהחל בגלל ריב בינו לבין אחת החשודות.

קראו עוד >>

לבקשת המשטרה, מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בחיפה ולתקופה העולה על 34 ימי מעצר באישור היועץ המשפטי לממשלה.
הבוקר כאמור, הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית משפט השלום בחיפה הצהרת תובע נגד החשודים טרם הגשת כתב אישום בעבירות המיוחסות להם ובקשה למעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.