איש התקשורת תום וגנר השיק את ספרו "מלחמות הקנאביס, סיפורים על יסורים ותקווה". בין המשתתפים הרבים באירוע: ד"ר ברקת שיף - קרן מראשוני הרופאים המטפלים בקנאביס רפואי, הכלכלן גלעד אלפר, עו"ד חץ דוד מחלוצי מאבק הלגליזציה, ניר "המלאך" יופטרו שנעצר בעבר כי הכין שמן קנאביס רפואי לחולי סרטן, שרית פולק המתנדבת בטיפול בחולי סרטן, אופיר שיקרקרה נציג ארגון "ליגלייז", אלעד מזון מחלוצי הטיפול בשמן קנאביס מרוכז בישראל, ברכה ג'רופי אמו של גולן ג'רופי, מטופל קנאביס רפואי שנמצא במאסר ממושך עקב עבירות קנאביס, בן בן חרות ממנהיגי מאבק הלגליזציה ועוד.
1 צפייה בגלריה
יצחק מסילתי
יצחק מסילתי
יצחק מסילתי
(צילום: אסי עמר)
במהלך ערב השקת הספר נאספו תרומות של כ- 2,500 שקל למימון הקנס שנדרש גולן ג'רופי לשלם כדי לעלות לוועדת שליש שתשקול את שחרורו המוקדם על התנהגות טובה.
בין המשתתפים גם יצחק מסילתי מחיפה, מגיבורי הספר, מטופל בקנאביס שמסייע לחולים בהתנדבות. מסילתי: "אחרי שהרפואה הקונבנציונאלית ויתרה עליי, ואובחנתי בחשד ללוקימיה, חקרתי על עצמי את שמן הקנאביס ובתוך זמן קצר לא נמצאה כל עדות למחלה. זו הוביל אותי למסע ולחקר הנושא, נפגשתי עם מומחים והתחלתי לרוקח שמן לאנשים במצבי. לאנשים שהפנו אותם לאוספיס. כך הגיע אליי בת 50 עם סרטן שלב 4 וגרורות בכל הגוף.
"שלוש שנים לאחר שימוש בשמן, לא הייתה עדות לסרטן", הוסיף מסילתי, "נסיגה מוחלטת. אני לא רופא ולא מוסמך אני יכול לומר רק מה אני רואה. ולפעמים רואים נסים. ורואים אנשים שחוזרים לחיים וחוזרים לחייך. המדינה כיום לא מכירה בי ואחרים שמסייעים למאות אנשים ולפעמים גם רודפת ומגישה כתבי אישום. המדינה צריכה לעזור או לפחות לא להפריע".
קראו גם >>>
וגנר אמר באירוע: "'מלחמות הקנאביס' נכתב במטרה להראות לציבור הרחב את המציאות הבלתי אפשרית שנכפתה על צרכני קנאביס בישראל, שנענשים באלף ואחת צורות והתנכלויות על כך שהם צורכים צמח שלא פגע באיש. אני מקווה שהמסר שיעלה מהספר יהיה מספיק חזק, מספיק ברור וסוחף, ויגיע למספיק עיניים ואוזניים, כדי להוביל לשינוי. תודה שבאתם לכאן היום, ותודה מיוחדת לרבים שעזרו וממשיכים לעזור לי".
עוד כתבות - חדשות חיפה