שופט בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים, חננאל שרעבי, פסק כי אישה תשלם דמי מזונות חודשיים לבעלה לנוכח מצבו הכלכלי הקשה ומגבלותיו הרפואיות של הבעל. בכך דחה השופט שרעבי את הערעור שהגישה האישה ואישר את פסיקתו התקדימית של שופט ביהמ"ש לענייני משפחה בחיפה בן ציון ברגר.
1 צפייה בגלריה
זוג רב
זוג רב
בני הזוג חתמו על הסכם ממון
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
עורך הדין גיא אופיר המייצג את הבעל טען בכתב התביעה לקבלת מזונות חודשיים, כי במסגרת הסכם הממון הוסכם על שיתוף רכושי מלא של מכלול הנכסים הרשומים על שם מי מבין בני הזוג, כך שהכנסות העסקים הם רכוש משותף ולכן, ביהמ"ש לענייני משפחה אף פסק בהתאם לדרישתו כי "לעת הזו קיים פער משמעותי בהכנסות. נוכח הפער בהכנסות ולאור הסכם ממון מחד, ומאידך, הצורך בבחינה עניינית של טענות הצדדים, אני סבור שמידת האיזון היא בתשלום.... על כן, אני מחייב את המשיבה לשלם למבקש סך של 4,000 ש"ח לחודש ...".
קראו גם >>>
השופט בערכאה הראשונה - ביהמ"ש לענייני משפחה, ציין בין השאר בהחלטתו כי הצדדים, בני זוג, חתמו על הסכם ממון: "נוכח הסכם הממון והשיתוף הרכושי בעסקי מי מהצדדים שנוצרו במהלך הנישואין ו/או הקשר הזוגי, אכן בכוחו של ביהמ"ש לענייני משפחה לפסוק תשלומים עיתיים לבן הזוג שלו הכנסה נמוכה יותר, על מנת לשמור על רמת החיים שהייתה לו במהלך החיים המשותפים".
עו"ד גיא אופיר הביע שביעות רצון מפסיקת שתי הערכאות השיפוטיות ואמר: "המדובר בפסיקה תקדימית ויוצאת דופן בחשיבותה ואף תעיד על חשיבותה החלטת ביהמ"ש המחוזי להתיר את פרסום החלטתו וזאת כמובן תוך השמטת פרטים מזהים".
עוד כתבות - חדשות חיפה