באי מרכז איל"ן בקרית חיים, אנשים וילדים בעלי מוגבלויות, גילו לאחרונה כי דלת הכניסה לבריכה הטיפולית נסגרה, וכעת המעבר הוא דרך הדלת הראשית בלבד. לטענת המבקרים, הם נאלצים לעבור דרך ארוכה ומסובכת, המקשה עליהם.
2 צפייה בגלריה
דלת הכניסה לבריכה הטיפולית באיל"ן נסגרה
דלת הכניסה לבריכה הטיפולית באיל"ן נסגרה
דלת הכניסה לבריכה הטיפולית באיל"ן נסגרה
(צילום: פרטי)
"הגעתי אל בריכת איל"ן, בה אני משתמשת במשך שנים", מספרת תושבת הקריות, "וגיליתי שדלת הכניסה אל הבריכה, המהווה מעבר ישיר וקרוב לבריכה, סגורה. במקום זה נאלצים אנשים כמוני המתקשים בהליכה או אפילו המתניידים בכיסאות גלגלים לעבור דרך ארוכה עד הדלת הראשית. כניסה או יציאה מטיפול שהוא לרוב מתיש מאוד, מעיף ומאתגר צריכה להיות קצרה ומקלה, במיוחד במקום שהוא שיקומי.

2 צפייה בגלריה
דלת הכניסה לבריכה הטיפולית באיל"ן נסגרה
דלת הכניסה לבריכה הטיפולית באיל"ן נסגרה
"אין שום הצדקה לגרור נכים ככה ובטח שלא במקום שיקומי". הכניסה לבריכה הטיפולית באיל"ן
(צילום: פרטי)

"לא ברור למה אנו צריכים לעבור דרך ארוכה בתוך מבנה שהיא גם דרך מסוכנת ויש חשש לנפילות", מסבירה מבקרת במרכז.
"לא ייתכן, שבמקום שהוא בסיס האם, הבית של הנכים, שאמור להכיר מוגבלויות, לדעת ולספק מענה הכי הולם שיכול להיות, ידרשו מאיתנו לעבור דרך ארוכה, מתישה ומשפילה כדי להגיע לטיפול ולצאת ממנו.
"מדובר על אוכלוסייה של בוגרים וגם ילדים עם צרכים מיוחדים, עם נכויות קשות מאוד, שמדדים את דרכם בקושי רב, וצריכים לעשות עיקוף חסר פרופורציות. לראות אותם ככה זה פשוט קורע לב. זה מקום שאמור להיות נגיש ומונגש, והציפייה היא שיקלו עד כמה שאפשר ובטח שלא יסכנו נכים".

המרכז השיקומי איל"ן
(צילום: פרטי)


המשתמשים במקום זעמו על סגירת הדלת ופנו להנהלה בבקשה לאפשר כניסה ויציאה ממנה כמו בעבר. אחד הנכים המשתמש בבריכה אמר: "פנינו מספר פעמים, אבל הם מסרבים בתוקף. אין שום הצדקה לגרור נכים ככה ובטח שלא במקום שיקומי שכזה. זו התעללות וזה קורע לב לראות את האנשים מתקשים ככה".
מעמותת איל״ן נמסר: "מרכז הספורט כולו נגיש ובאשר לדלת המדוברת, חשוב לציין כי דלת זו אינה משמשת כדלת הכניסה למתחם מרכז הספורט ובכללו מתחם הבריכה הטיפולית וזאת מטעמי ביטחון ובטיחות.
"בנוסף, ברחבי המרכז בכלל ובכניסה הראשית בפרט מס' רב של כיסאות גלגלים לרווחת ולטובת המטופלים המתקשים בניידות, כולם מוזמנים בכל עת לעשות בהם שימוש. צוות המרכז ימשיך לעשות עבודתו נאמנה תוך דאגה לבטיחות ורווחת באי המרכז".
קראו גם: >>