הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים פנו לעיריית חיפה וטענו להתעמרות מצידה, וזאת בשל עיכובים מצידה בחתימה על הסכם התקשרות מול משרד החינוך המסדירה את פעילות הילדים בשייט חיפה.
3 צפייה בגלריה
מועדון שייט חיפה
מועדון שייט חיפה
פעילות מועדון שייט חיפה
(צילום: פרטי)


ההורים, באמצעות עו"ד אסף אורן כתבו ליועצת המשפטית של עיריית חיפה עו"ד ימית קליין: "אני מייצג הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, שילדיהם לוקחים חלק בפעילות שייט חינוכית בחוף השקט, בהנחייתו ובהדרכתו של מר דוד חבוב. פעילות זו מתקיימת מזה שנים רבות, תוך שימוש בכלי שייט וציוד ימי בבעלות משרד החינוך, המותאמים לצרכיהם המיוחדים של הילדים, ובכלל זה סנוניות וקיאקים".

3 צפייה בגלריה
שייט חיפה הפגנה
שייט חיפה הפגנה
הפגנת נציגי מועדון שייט חיפה מול בניין העירייה
(צילום: מועדון שייט חיפה)

עוד כותבים ההורים: "לאחרונה נדהמו מרשיי לגלות כי עיריית חיפה נמנעת מלהאריך את התקשרותה מול משרד החינוך בהסכם להעמדת כלי השייט והציוד האמורים לטובת הילדים, מה שהביא לעצירת הפעילות האמורה, ולפגיעה קשה בילדים בעלי צרכים מיוחדים, על כל המשתמע מכך".
ההורים מוסיפים כי "כפי שידוע לך היטב, לא קיימת מניעה כלשהי להארכת ההתקשרות לתקופה נוספת, מה גם שאך אתמול אישרה מועצת העירייה תקציבים הðדרשים לצורך כך. לאור האמור לעיל, עיריית חיפה נדרשת בזה להאריך לאלתר את התקשרותה מול משרד החינוך לתקופה של שנה נוספת לצורך העמדת כלי שייט וציוד ימי לטובת פעילות ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחוף השקט".
ההורים מדגישים כי ככל שהעירייה לא תעשה כן, בכוונתם לעתור לבית המשפט, ואז יושתו כל ההוצאות על העירייה.
יצויין כי עניין מועדון שייט חיפה, והדרישה של עיריית חיפה כי כלל פעילותו במקום תופסק, הוביל למאבק ציבורי במהלכו הפגינו נציגי המועדון מול בניין העירייה. בימים אלו נציגי מועדון שייט חיפה ונציגי העירייה נמצאים בהליך של גישור. למרות כי הליך הגישור מתקדם, בעירייה לא ממהרים להסדיר את פעילות ילדים בעלי צרכים מיוחדים המתאמנים במועדון שייט חיפה, ופעילותם הופסקה לפני כחודש ימים.

3 צפייה בגלריה
הילה לאופר
הילה לאופר
זועמת. הילה לאופר
(צילום ראובן כהן)

חברת המועצה מסיעת הירוקים הילה לאופר: "נראה כי עיריית חיפה שמה לה למטרה לפגוע במוחלשים ביותר בחברה, הם עוברים קבוצה קבוצה ופוגעים. כמי שמובילה את המאבק כנגד עיריית חיפה בכל הנוגע לפגיעה בפעילות בחוף השקט אני נדהמת בכל פעם מחדש מהדרך הבזויה שבה נוהג השלטון כנגד עמותת השייט, כנגד הילדים על הספקטרום האוטיסטי. בתקציב השנתי שהועבר כבר לפני 7 חודשים, דאגתי ש-100,000 יוקצה לטובת רכישת מזח צף עבור הילדים על המוגבלויות, המזח מאפשר להם לעלות לסירות, המזח הקודם פשוט נלקח מהם! הכסף הועבר לחינוך ומשם לרכש ועד היום זה תקוע שם, מדוע? שאלה מצוינת שאף אחד לא יודע לתת לי תשובה מלבד לציין בפניי על ידי גורמי המקצוע שחוששים לומר דברים בקול משם, שזה אכן תמוה מאוד שהמזח עדיין לא נרכש! השלטון בראשות עינת קליש וסגנה נחשון צוק, חסר לב וחמלה ואם הילדים האלו הם מטרה להתעמרות של הצמד הזה, צפוי להם מאבק קשה מאוד משום שלא אני ולא חבריי לסיעת הירוקים ובכלל חברי המועצה השונים, נוותר ונפקיר את הילדים".
בעיריית חיפה טרם הגיבו לפנייה.
קראו גם: >>
פורסם לראשונה: 11:43, 28.09.22