בבית החולים בני ציון בחיפה בוצע (שני) לראשונה בישראל ניתוח בטכנולוגיה חדשנית, הכוללת משאבה חדשה שעוזרת ללב בזמן הצנתור.
1 צפייה בגלריה
ניתוח לב בבני ציון
ניתוח לב בבני ציון
ניתוח לב בבני ציון
(אבראהים עאסי)
בניתוח בוצע צינתור מורכב בו נדרשה פתיחת עורק חסום של חולה בת 69 עם תפקוד לב ירוד ביותר. המשאבה החדישה, הנראית כמו לב קטן מחוץ לגוף, משאבה פולסטילית IVAC 2L, שואבת דם מתוך הלב לאבי העורקים והמספקת בכך תמיכה הימודינאמית בזמן הצנתור המורכב ושומרת על החולה במצב יציב.
המשאבה הוחדרה לגוף דרך עורקי הרגליים, ומשם לתוך הלב. מהמרכז הרפואי בני ציון נמסר כי, המטופלת נותרה יציבה לאורך כל הפעולה ולאחריה ותשוחרר מחר לביתה.



קראו גם: >>

את הצנתור המורכב ביצע צוות הצנתורים של המחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי בני ציון בהובלתו של מנהל יחידת הצנתורים ד"ר שולי הית'אם בסיוע.של ד"ר חסן אמין. בצנתור נכח נציג חברת PulseCath ההולנדית, יצרנית התומך.
ד"ר שולי הית'אם: "הצנתור המורכב נמשך כשעתיים ורבע ובמהלכו החולה הייתה במצב יציב למרות מורכבות הטיפול ותפקוד הלב הירוד וזאת בזכות התמיכה שקיבלה ממכשיר ה - IVAC 2L. בסוף הפעולה המכשיר הוצא ובוצעה סגירה של חור הכניסה בעורקי הרגליים בהצלחה"..

לדבריו של ד"ר הית'אם: "עד היום, השתמשנו במשאבות שעובדות בצורה ממושכת בשונה ממשאבת IVAC 2L שעובדת בצורה פולסטילית בסנכרון עם קצב הלב".
מנהלת המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי בני ציון ד"ר עידית דוברצקי מרי: "הפעולה עברה בהצלחה והמטופלת נותרה יציבה לאורך כל הפעולה ולאחריה ותשוחרר מחר לביתה".
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://chat.whatsapp.com/IwYf2NjAQDTBV4EaIrqXrU
פורסם לראשונה: 15:24, 28.03.22