מועצת מפעל הפיס לתרבות בשיתוף מוזיאוני חיפה ופרויקט "החממה לאמנות מקום" פרויקט קהילתי-אמנותי חיפאי של מוזאוני חיפה, פרסמו "קול קורא" המזמין אמנים להגיש מועמדויות, לתוכניות חממה שבצידן מלגות ומענקים מיוחדים לאמנים שייבחרו.
3 צפייה בגלריה
אמנים מקומיים
אמנים מקומיים
אמנים מקומיים בתוכנית מוזיאוני חיפה
(עידו מרכוס)
התוכנית נולדה במטרה לאפשר לאמנים ליצור במסגרת 'עוטפת' מבחינה מקצועית, תקציבית וחברתית חממת הפיס לאמנות מציעה לאמנים מסגרת ליצירת עבודה חדשה בליווי מקצועי, ומענק כספי מטעם מפעל הפיס בסך של עד 40 אלף שקלים לאמן בתחום האמנות הפלסטית. בחממה ישתתפו 4-5 אמנים, היא תחל לפעול במהלך 2022 ותימשך שישה חודשים. הבקשה להצעות הן בנושא הקשר שבין אמנות, חינוך וקהילה. התוכנית מיועדת לאמנים מנוסים שהציגו תערוכת יחיד והשתתפו בלפחות ארבע תערוכות קבוצתיות בעבר.
מסלול נוסף של ה"חממה" מציע מלגות בסכום של עד 20 אלף שקלים לאמנים בתחומי אמנות שונים ושילובים שלהם, כמו – אמנות חזותית, שירה, מוזיקה, תיאטרון, קולנוע ועוד. את הפירוט ניתן לקרוא ב"קול קורא" שפורסם באתר מוזיאון חיפה.
3 צפייה בגלריה
מוזיאון חיפה
מוזיאון חיפה
קול קורא לאמנים במטרופולין חיפה. מוזיאון חיפה
(עידו מרכוס)
קראו גם: >>
"החממה לאמנות מקום" החלה בשנה שעברה והיא פרויקט קהילתי בו הוזמנו אמנים להגיש הצעות ליצירה בתוך ובשיתוף הקהילה בחיפה. מטרתה העיקרית של התוכנית היא חיבורים חדשים בין אמנים ויוצרים לקהילה ובין הקהילה למוזיאוני העיר.
ה"חממה" אשתקד זכתה להצלחה גדולה. במהלך השנה נערכו תערוכות, הקרנות סרטים, מופעי מוזיקה, שיחי אמן ואירועי תרבות נוספים שמשכו אליהם קהל רב. בעקבות ההיענות הרחבה הן מצד האמנים המקומיים והן מצד הקהל הוחלט להמשיך את הפרויקט גם בשנת 2022, הפעם בתמיכת ובשותפות מפעל הפיס. את תכנית החממה ימשיכו להוביל האוצר עוז זלוף, מנהלת החינוך במוזיאוני חיפה אפרת פנר ומנהלת ההדרכה ופיתוח התוכן, אפרת אבני מזא"ה.
3 צפייה בגלריה
אמנים מקומיים
אמנים מקומיים
אמנים מקומיים
(עידו מרכוס)
האמנים הפועלים בתכנית יזכו לתכנית אישית המותאמת להתפתחותם המקצועית: השתתפות בתכנית הכשרה ייחודית, מפגשי מנטורינג, ליווי אוצרותי והפקתי, מערך שיווקי ליצירתם, ומלגת אמן.
לתמיכה ושאלות ניתן לפנות באימייל education@hms.org.il או בטלפון: 04-9115944 ולאתר המוזיאונים: https://www.hms.org.il
מנכ"ל מוזיאוני חיפה, יותם יקיר, הודה למפעל הפיס על התמיכה הנדיבה בפרויקט החממה. "רק בזכות סיוע מפעל הפיס, הפרויקט שודרג וגדל. כשהתחלנו בשנה שעברה, גם אני לא שיערתי עד כמה הוא יענה לצורך עז של אמנים וקהילות שונות בעיר חיפה לעבוד וליצור יחד. מוזיאוני חיפה גאים על "החממה לאמנות מקום" שמביאה קול אותנטי ובשפה אמנותית יצירתית ומסקרנת. אני קורא לאמנים, להקדיש מחשבה ולהתמודד על מקום ב"חממה" ייחודית שאין דומה לה".
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
פורסם לראשונה: 11:29, 25.01.22