החל מהשבת הקרובה יבוטלו אירועי ההרקדה ברחבות חוף הכרמל ובחוף קרית חיים. הסיבה לביטול היא לא הקורונה או החשש לפיגועים אלא תקציב העירייה החדש.
1 צפייה בגלריה
הרקדות בחיפה
הרקדות בחיפה
הרקדות בחיפה
(צילום ארכיון: עיריית חיפה)
קראו גם: >>
אירועי ההרקדה בחוף כאן ודדו מתקיימים מידי שבוע ומושכים אליהם אלפי רוקדים ומחוללים, נשים וגברים, בכל הגילאים. ההרקדות מצליחות, בניגוד לאירועים רבים אחרים בעיר, למשוך קהל. באירועים רוקדים המחוללים לצלילי שירי ארץ ישראל.
דווקא עכשיו, שמזג האוויר התבהר והתחמם, שהתנאים לריקודים בחופי הים הפכו לאידיאליים, התקבלה הבשורה כי האירועים החל מהשבת הקרובה מובטלים. ניתן היה לחשוב כי הביטול נובע מהמצב הביטחוני והחשש לפיגועים, או מסיבה רפואית והחשש להידבקות בקורונה, אך הסיבה אחרת לגמרי.
בשבוע שעבר עבר תקציב העירייה החדש, תקציב אותו ניסחה וגיבשה האופוזיציה. התקציב עבר ברוב קולות, כשראש העיר מצביעה נגד אישורו. בתקציב החדש לשנת 2022, אותו כאמור ניסחה מועצת השינוי, סעיף ההרקדות למינהל התרבות והספורט, פשוט בוטל. עם כניסת התקציב לתוקף, הודיעו בעירייה כי ההרקדות מובטלות לאלתר.
במועצת השינוי דוחים כל טענה באשר לקיצוץ שנעשה בנושא ההרקדות. לדברי מועצת השינוי, לא רק שתוקצבו ההרקדות, אלא שסעיף זה זכה לתוספת בהשוואה לשנה שעברה. לטענת שינוי, אם ההרקדות יבוטלו, זה יקרה רק בגלל שקליש רוצה בכך ואין כל סיבה תקציבית לבטל.
מועצת השינוי: "כפי שעושים בשלל סעיפים אחרים, בעירייה יכולים לפנות בבקשה לאשר בכפוף להצגת תוכנית מסודרת ואומדן. כשהנהלת העיר לא רוצה לקיים אירוע היא משתמשת בתירוץ הדחוק של התקציב, כאשר בפועל בהמון מקרים אחרים הם מביאים בקשות לוועדות כספים כפי שהיה כל השנים כולל בחצי שנה האחרונה. מועצת השינוי לא נגעה בתקציב ההרקדות שהובא על ידי ראש העיר. דווקא בו מועצת לא נגעה ואף דאגה להרקדות בשכונות עצמן לבקשת חבר המועצה צביקה ברבי. במידה וחסר כסף העירייה תגיע לועדת כספים ותתקבל תוספת. קליש רוצה להאשים את מועצת שינוי בכל דבר. היא מנסה להנדס תודעה. לא חסר כסף להרקדות והכל בידיים של קליש".
מהעירייה מסרו כי ההנחיה הנוגעת להרקדות הגיעה ממינהל תקס"י ולא מלשכת ראש העיר.
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.
להצטרפות לקבוצת העדכונים של mynet חיפה >>> https://chat.whatsapp.com/IwYf2NjAQDTBV4EaIrqXrU
פורסם לראשונה: 13:05, 03.04.22