במטה יונה יהב שקדו זמן רב על תכנית 100 הימים, תכנית אותה יהב מבטיח ליישם מיד עם בחירתו מחדש וחזרתו לתפקיד.
6 צפייה בגלריה
יונה יהב
יונה יהב
תכנית מפורטת ושאפתנית. יונה יהב
(צילום: אלעד מלכה)
התכנית כוללת תחומי פעילות עירוניים רבים, ונוגעת בנושאים הבוערים בהתנהלותה של העיר חיפה. בין הנושאים: הכנת העיר למלחמה או אסון טבע, מערכת החינוך ושידרוגה, טיפול בתופעת החזירים, שינוי מאזן ההגירה השלילי, וטיפול בנושא הנדל"ן והתיירות.
יהב ציין בתכנית כי זו תקבע סדר עדיפויות חדש לעיר, ותאפשר את תהליך שיקום האמון עם משרדי הממשלה והרשויות השונות.

6 צפייה בגלריה
תלמידים
תלמידים
פרק נרחב בנושא החינוך
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

את הפרק המרכזי בתכנית מקדיש יהב לתחום החינוך, כשהתכנית כוללת רשת מעונות עירונית מסובסדת מגיל לידה ועד גיל 3, ומרכזים לגיל הרך. בנוסף, מתכנן יהב להכניס בינה מלאכותית לבתי הספר בשיתוף קהילת ההייטק בחיפה.
בתכנית החינוך, אותה כתב יהב עם מנהל בית הספר ליאו באק לשעבר דני פסלר, הוצב יעד שאפתני של 100% בעלי השכלה על תיכונית או תואר ראשון.
עוד בתכנית פתיחת זרמי חינוך נוספים בעיר, לרבות מונטסורי, אנתרופוסופי, דמוקרטי ודו-לשוני כבתי ספר צומחים באופן מדורג.

6 צפייה בגלריה
עיר הבירה בנשר
עיר הבירה בנשר
תחזור לחיפה? עיר הבירה בנשר
(צילום: אקליפס מדיה ועומרי סילבר)

קראו עוד:

בנושא התרבות מבטיח יהב להחזיר לעיר את הפסטיבלים הגדולים, ביניהם פסטיבל עיר הבירה, עיר הנוער, חודש הספר ועוד. בנוסף, הוא מבטיח לקיים אירועי ענק בינלאומיים בסמי עופר.
דגש נוסף נותן יהב לעניין סילוק תופעת חזירי הבר. יהב מבטיח לכנס את כלל הגורמים הנוגעים לנושא לקבינט מיוחד תוך הקמת כוח משימה שיסיר את איום החזירים בתוך 60 יום. לצד זאת יש כוונה למנות ראש תחום מיוחד לנושא סילוק חזירי הבר מהמרחב העירוני. יושלם גידור מקיף תוך הקפדה על חזות העיר, ייקבעו לוחות זמנים להטמנת פחי אשפה ותוגדר מדיניות סדורה עם רשויות הטבע והסביבה אודות דרכי דילול והרחקה לאזורים אחרים.
נושא מרכזי נוסף המעסיק את תושבי חיפה הוא הבטחון האישי. יהב מתכנן להקים סיירת בטחון בתוך 4 חודשים, בתגבור ניידות ופקחים עירוניים.

6 צפייה בגלריה
ניידות אכיפה עירונית
ניידות אכיפה עירונית
מתכנן יותר ניידות אכיפה עירונית
(צילום: עיריית חיפה)

תחום התעסוקה זוכה למענה בתכניתו של יהב, המתכנן למצב את חיפה כבירת המטרופולין התעסוקתי והכלכלי של הצפון בתוך 5 שנים. "אקבע יעד תעסוקה של 40-50 אלף מקומות עבודה חדשים בתחומי הטכנולוגיה והמדעים. לצורך כך אשלים את הקמת מת"מ 2".
סוגיית פינוי המפעלים ממפרץ חיפה זוכה לתשובה ברורה מיהב, שמצהיר כי יאמץ את התכנית הממשלתית למפרץ חיפה, ויחד עם ראשי ערים נוספים יציע הקדמת פינוי המפעלים בשנתיים לסוף שנת 2027.

6 צפייה בגלריה
רכבלית חיפה
רכבלית חיפה
גם לים ולעיר התחתית. הרכבלית בחיפה
(נתיבי ישראל)

אחד הסוגיות השנויות במחלוקת היא הנדל"ן. כמה לבנות ואיפה. יהב נוקב במספרים ומצהיר שיציב יעד כמותי של מתן 1,500 היתרי בניה חדשה כבר בשנת 2024 ותוספת מדורגת של 5% בכל שנה. בנוסף, ייקבע יעד כמותי של 30% היתרי בניה להתחדשות עירונית מתוך סך ההיתרים בשנת 2024. לצד זאת תוספת מדורגת של 3% בכל שנה.

6 צפייה בגלריה
מנהרות הכרמל
מנהרות הכרמל
נסיעה חינם לתושבי חיפה. מנהרות הכרמל
(צילום: גיל נחושתן)

פרויקט תחבורה מעניין ושאפתני עליו מצהיר יהב: הקמת שתי רכבליות נוספות מהכרמל לים ומהכרמל לקמפוס הנמל. בנוסף, יהב מבטיח להעניק פטור מתשלום אגרה לתושבי חיפה הנוסעים במנהרות הכרמל.
יהב מתכנן עוד שורה של שינויים, וכל זאת במידה ויחזור למשרדו בחסן שוקרי.