מדד מדלן בדק ומצא את התיכונים המצטיינים בישראל. בין הפרמטרים לדירוג: שיעור הזכאות לבגרות, אחוז הזכאים לבגרות בהצטיינות, אחוזי נשירה ועוד.
במדד ניתן למצוא ייצוג נאה לתיכונים מחיפה שנכנסו לרשימת 50 התיכונים המצטיינים בישראל.
במקום הרביעי נמצא תיכון האורתודוקסי ערבי בחיפה עם ציון של 9.1. אחוז הזכאים לבגרות בתיכון זה עומד על 98.7% מתוך 430 תלמידים הלומדים בו (ו-575 תלמידים בבית הספר כולו). אחוז הזכאים לבגרות בהצטיינות עומד על 61% ואילו אחוזי הנשירה עומדים על 0.20%. 52.5% מתלמידי התיכון ניגשו לבגרות 5 יחידות במתמטיקה, ו 83.1% מתלמידי התיכון ניגשו לבגרות 5 יחידות באנגלית.
במקום ה-13 נמצא תיכון הריאלי העברי חיפה עם ציון של 8.1. אחוז הזכאים לבגרות בתיכון זה עומד על 96.3% מתוך 1,387 תלמידים הלומדים בו (ו-1,814 תלמידים בבית הספר כולו). אחוז הזכאים לבגרות בהצטיינות עומד על 44.3% ואילו אחוזי הנשירה עומדים על 0.30%. 43% מתלמידי התיכון ניגשו לבגרות 5 יחידות במתמטיקה, ו 90.5% מתלמידי התיכון ניגשו לבגרות 5 יחידות באנגלית.
במקום ה-34 נמצא תיכון מקיף ליאו בק עם ציון של 7.3. אחוז הזכאים לבגרות בתיכון זה עומד על 98.7% מתוך 1,155 תלמידים הלומדים בו (ו-1,155 תלמידים בבית הספר כולו). אחוז הזכאים לבגרות בהצטיינות עומד על 29.6% ואילו אחוזי הנשירה עומדים על 0.50%. 36% מתלמידי התיכון ניגשו לבגרות 5 יחידות במתמטיקה, ו 81.3% מתלמידי התיכון ניגשו לבגרות 5 יחידות באנגלית.
תיכונים מצטיינים נוספים מחיפה: כל ישראל חברים (מקום 76), עירוני ה' (104), עירוני חוגים (107), מקיף קרית חיים (158), עירוני א' (210), מכללת חיל האוויר (268).
טל קופל, מנכ"ל מדלן: "בתור חיפאי מרגש אותי לראות ששלושה תיכונים נמצאים ב-50 המקומות הגבוהים במדד: את המקום הרביעי והמכובד במדד קוטף תיכון חיפאי מובהק "האורתודקסי הערבי", במקום השלוש עשרה מככב התיכון הריאלי העברי בחיפה ובמקום ה-34 תיכון מקיף ליאו בק, התיכון בו למדתי ועל ערכיו התחנכתי, תיכון ששואף למצויינות לצד ערכים של סובלנות וקבלת האחר".
קרא עוד:
מנכ"ל מדלן מוסיף כי מחלקת ה-Data Sience של מדלן פיתחה מדד אחיד לפי מודל מיוחד, ששיקלל את אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הזכאות לבגרות בהצטיינות, אחוז התלמידים שניגשו ל-5 יחידות מתמטיקה, אחוז התלמידים שניגשו ל-5 יחידות אנגלית ואחוז הנשירה מכלל בית הספר, לפי משקלות שונים (נשירת תלמידים, למשל, הורידה מהציון הסופי).
קופל: "כך התקבלה בסופו של דבר רשימה ובה ציון סופי לכל בית ספר, שמאפשר להשוות ביניהם בקלות רבה ולראות את הפערים בין המוסדות השונים. לאור נתונים אלו כל תיכון שנמצא במדד ובפרט אלו מחיפה יודעים איפה נקודות החוזקה והחולשה שלהם ובמה עליהם להשתפר כדי לעלות למקומות גבוהים יותר במדד בשנה הבאה".