נוסעים תיעדו (שלישי) אישה עם צרכים מיוחדים הנוסעת ברכב המטרונית מחיפה לקריות באופן המסכן אותה.
1 צפייה בגלריה
נסיעה מסוכנת במטרונית
נסיעה מסוכנת במטרונית
נסיעה מסוכנת במטרונית
(צילום: נחום סגל, פרטי)

אישה נכה בנסיעת מטרונית
(צילום: פרטי)


בתיעוד ניתן לראות כיצד אישה הזקוקה להליכון ואינה יכולה לעמוד, יושבת ליד נהג המטרונית לאורך הנסיעה ולא עושה שימוש במושבים המיועדים לנכים.
האישה תועדה כשהיא נשענת על מושב הנהג, כאשר הסכנה היא שכל עצירה תסתיים בנפילה שלה. עוד ניתן לראות בתיעוד כי נוסע מעיר לנהג על הסכנה הטמונה באופן בו יושבת האישה, ומתריע כי יש לדאוג לה לישיבה בטוחה באחד מהמושבים הייעודיים לכך.
נהג המטרונית נראה כי אינו מתרשם מההערה וטוען כי מדובר בנסיעה קצרה בלבד.
אחד הנוסעים אמר ל"מיינט חיפה": "זו מסוכן ביותר. האישה הזו יכולה ליפול גם כשהמטרונית עומדת ובוודאי כאשר היא נוסעת ובולמת בצורה מהירה. המטרוניות מוערבות בתאונות ויש נוסעים שנפגעים רק מעצירות פתאומיות של נהגים. הנוסעים לא יודעים מתי הנהג הולך לבלום ולכן לא כולם מקפידים על אחיזה שתמנע מהם ליפול".
נוסעת אחרת מעירה: "ברקס אחד של הנהג וההיא הייתה עפה לכל הרוחות. אם הנוסעת הזו נופלת ונפצעת. מי אחראי לזה? מי ישלם על האשפוז והפציעה? מדוע לא מקפידים שאישה שבקושי עומדת תשב בצורה בטוחה".

תקלות במטרונית חיפה
(צילום: פרטי)


טענות הנוסעים על מעורבות המטרוניות בתאונות אינן משוללות כל יסוד. בחודשים האחרונים אירעו מספר תאונות מהן מעורבים רכבי המטרוניות, בחלקם נדרשו נוסעים לטיפול.
נושא הבטיחות במטרוניות של חברת סופרבוס אינו עולה בפעם הראשונה, ונוסעים תיעדו תקלות בטיחותיות המצביעות לכאורה על חרגיה מנהלים ותחזוקה נמוכה של הרכבים. עוד תועדו חסרי בית שהפכו את רכבי המטרונית לביתם, ונרקומנים שנסיעתם במטרונית מסכנת אותם ואת הנוסעים.

נרקומנים במטרונית
(צילום: פרטי)


לטענות לנושא הבטיחות מצטרפת טענה הנשמעת גם בחברות הנסעה אחרות כי רבים מהנוסעים אינם מתקפים את כרטיסי הרב קו. מעבר לאובדן ההכנסות למדינה, עולות שאלות ביטוחיות הנגזרות מהנושא. גורמים בתחום הביטוח טוענים כי ללא תיקוף הרב קו, במקרה של תאונה, הנוסעים עלולים למצוא עצמם ללא כיסוי ביטוחי על כל המשתמע מכך.
בחברת סופרבוס התייחסו לנושא תיעוד האישה שתועדה וציינו: "כל הרכבים של החברה הינם נגישים ומותאמים לבעלי מוגבלות, בהתאם לדרישות משרד התחבורה. כמו כן, כלל עובדי החברה מתודרכים ופועלים על מנת לספק לכלל הנוסעים יחס מכיל, תומך ושווה. פרטי האירוע נמצאים בבדיקה וההנחיות יחודדו בהתאם למסקנות, במידת הצורך".