אומנם עומר אצילי הגיע למכבי חיפה על תקן נשק שובר שוויון אבל אף אחד במועדון לא שיער שהוא יהפוך לשחקן כל כך עוצמתי ומפחיד, לקילר. הנתונים מדברים בעד עצמם. הרבה שנים לא היה במועדון שחקן כל כך דומיננטי, אפילו דומיננטי מדי.
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי מכבי חיפה
עומר אצילי מכבי חיפה
ליגה משלו. אצילי אחרי עוד שער
(עוז מועלם)
אחרי עונת הסתגלות בה תרם את חלקו המשמעותי לאליפות הירוקה, העונה הוא שובר שיאים ולמוציא לפועל העיקרי של מכבי חיפה. יהיו כאלה שישוו אותו ברמת ההשפעה לערן זהבי, מוקדם מדי? תחליטו אתם. 18 שערים, 9 בישולים, ואנחנו רק בחודש פברואר. הכישרון, העוצמה, הרעב הבלתי נגמר, והתלות שפיתחה מכבי חיפה בו הופכים את אצילי כבר כעת לשחקן העונה, ולא נראה שיש שחקן בליגת העל שיכול להתחרות איתו או לאיים עליו במאבק על התואר היוקרתי.
עננה כבדה
פרשת "הכדורגלנים והקטינות" החמורה תמשיך להעיב על הקריירה של אצילי, בטח לאור העובדה שעד היום הוא לא פירסם התנצלות כנה, במיוחד לא כלפי הנערות שנפגעו. אצילי שנזרק ממכבי ת"א ועבר לשחק בקפריסין, יכול לבוא בטענות בעיקר לעצמו על מעשיו והשלכותיהם. רבים מחובבי הכדורגל כמו גם ארגוני נשים עדיין מחכים לרגע בו יקיים מסיבת עיתונאים ויתנצל באופן פומבי, אבל מבחינה מקצועית הוא כן הצליח לשים את הפרשה החמורה מאחוריו.
כידוע, במכבי חיפה החליטו לקלוט אותו בצעד שנוי במחלוקת. הוא נחת בכפר גלים על רקע כל הטראראם מסביב, ניטרל רעשים חיצוניים, התרכז נטו בכדורגל, והוביל את הירוקים לאליפות אחרי עשור. כאן מגיע קרדיט לצוות המנטלי של הירוקים שקיבלו שחקן כבוי שנמצא בעין הסערה, עטפו אותו והחזירו לו את האמונה, הביטחון וחדוות המשחק.
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי מכבי חיפה
עומר אצילי מכבי חיפה
לא היה דבר כזה בחיפה הרבה זמן
(עוז מועלם)
מעורב ב־27 שערים
כאמור, השדרוג המקצועי שעשה אצילי העונה הוא מעבר לציפיות. זו עונת השיא שלו ולמעשה התקופה היפה בקריירה. למרות שלברק בכר יש לפחות שני שחקנים בכל עמדה, נראה שלשחקן בכנף ימין אין מחליף ראוי. גם במכבי חיפה נדהמים מהמספרים, הנתונים והיכולת: "לא היה לנו ספק שעומר אצילי שובר שוויון. ידענו שהוא כוכב כדורגל, אבל עם יד על הלב אף אחד לא חלם שהוא יביא מספרים כאלה. נראה שהוא בליגה משלו. הוא עובד קשה מאוד, ומוכיח שהוא השחקן הכי טוב בכדורגל הישראלי בפער", אמר השבוע גורם במועדון. הדומיננטיות שלו כל כך מוחלטת עד שנראה שהקבוצה פיתחה בו תלות. הוא כל כך מרכזי במערך של בכר עד שהצליח "להעלים" אס כמו צ'ארון שרי, הזר הטוב ביותר ששיחק במכבי חיפה בשנים האחרונות.
הרביעייה המדהימה שכבש מול מ.ס אשדוד הולידה השוואות לערן זהבי. אלמוג, אוהד ירוק, אמר השבוע: "אין הרבה שחקנים שמעורבים ב- 27 שערים כשאנחנו באמצע העונה. יש לו מספרים לא פחות טובים משל ערן זהבי כשהיה במכבי ת"א. עומר הוא קילר, ווינר. הוא מוכיח שבוע אחרי שבוע שהוא אקס פקטור וההגעה שלו למכבי חיפה היא ההשתלטות של יעקב שחר בחזרה על הכדורגל הישראלי".
4 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי חוגג את השער שכבש
צ'ארון שרי חוגג את השער שכבש
חשוב לקבוצה. אצילי חוגג עם החברים במכבי
(צילום: עוז מועלם)
החלום האירופי
אצל ברק בכר אצילי מרגיש הרבה יותר משוחרר. הוא עושה הגנה, מקבל משימות טקטיות, עושה גליצ'ים אבל אלה לא ההגבלות שהטיל עליו ולדימיר איביץ' שהגביל אותו לשחק באגף, לסגת הרבה לאחור והתיש אותו במשימות טקטיות. היכולת המדהימה תביא את ראשי המועדון לשדרג לו את החוזה ולהכניס סעיף יציאה שמן לחו"ל. כמי שלא הצליח להטביע את חותמו בספרד (גרנדה) ובקפריסין הוא עדיין מרגיש פספוס באי מיצוי הקריירה האירופית שלו. הוא לא מסתפק בתואר "מלך הביצה", לשחקן שיכול להצליח רק כאן, בסביבה הטבעית שלו, ולדברי מקורביו הוא לא גנז את החלום האירופי. בסביבתו טוענים שאם תגיע הצעה אטרקטיבית הוא ירצה להוכיח שגם בחו"ל הוא מסוגל להיות פקטור. נכון, חסרים לו אלמנטים כמו מהירות ופיזיות, אבל עדיין יש ביקוש לשחקני הכרעה עם יכולת בעיטה והתמצאות.
4 צפייה בגלריה
אליפות במחזור האחרון
אליפות במחזור האחרון
הביא אליפות. אצילי סוחב את הקבוצה על הגב
(צילום: עוז מועלם)
קראו עוד: >>
לא מתבטא בנבחרת
ובכל זאת לא הכל ורוד. ראשית, העובדה שעדיין לא הטביע את חותמו ברמת הנבחרת. יש לו 3 הופעות בלבד במדים הלאומיים. כמובן שפרשת הקטינות לא תרמה לעניין, אבל נראה שהמאמן הבא של הנבחרת כבר לא יוכל להתעלם. עניין נוסף שמעיב על סיפור ההצלחה זו העובדה שהוא עדיין לא הפך לקונצנזוס בקרב הקהל הירוק. לא מעט מאוהדי הגרעין הקשה עדיין לא מסכימים לסלוח לו על חלקו במופע שירי הגנאי והלעג למכבי חיפה בלהט חגיגות האליפות ההן של מכבי ת"א. לכן, עדיין לא נכתב והולחן שיר עבורו. רוב הקהל הירוק אומנם מעודד וסוגד, אך עדיין ישנם כיסי התנגדות.
קובי מויאל, ששיחק עם אצילי בבית"ר ירושלים, טוען כי אצילי של היום הוא שחקן שונה, שלם יותר: "עומר מקצוען ברמ"ח איבריו. הראש שלו של היום והראש של פעם זה דבר שונה לגמרי. לפני שהוא יצא לגרנדה אמרתי לו שהוא לא מוכן מנטלית להרפתקה כזו למרות כל הכישרון. עכשיו הוא מוכן לצאת לאירופה, הוא בשל מנטלית ומקצועית.
"כשאצילי הגיע למכבי חיפה זה הזכיר לי את החזרה של זהבי מפאלרמו", מוסיף מויאל. "הוא היה מאוד-מאוד משמעותי עבור מכבי ת"א, ואצילי הוא כזה היום עבור מכבי חיפה. הוא האקס פקטור שלהם, והשחקן הכי משפיע על הקבוצה. הייתי קורא לו זר. היה לו שיער בלונדיני, ילד חמוד, חביב, בייבי פייס. בכל מקום הוא דמות חיובית בחדר ההלבשה. הוא אהוב על כולם. ווינר שלא אוהב להפסיד באימונים ובמשחקים. היכולת שלו לא מפתיעה אותי. גם בבית"ר הוא נתן גולים משמעותיים. הוא רק ילך ויתקדם".
שלמה שרף, פרשן ערוץ הספורט ומאמן הנבחרת לשעבר, נשמע נלהב ואפילו מופתע: "אין ספק שעומר הפתעה גדולה. היום הוא הכדורגלן הבולט בליגה הישראלית. לדעתי הוא עוד לא אמר את המילה האחרונה, ואני צופה לו הצלחה במועדון בכיר באירופה.
"אני לא מאמין שהוא יישאר בחיפה", אומר שרף, "הוא צריך לנצל את ההזדמנות הזו לצאת ולעשות כסף גדול. קשה לי לראות את מכבי חיפה מצליחה בלעדיו. הוא בולט בצורה בלתי רגילה. בלעדיו מכבי חיפה הייתה נלחמת קשה על האליפות. צריך לתת קרדיט גדול ליענקל'ה שחר שלקח אותו עם כל העליהום מסביב וקיבל אותו במועדון בצורה יפה. זה היה צעד אמיץ של יענקל'ה, וזו הצלחה. ערן זהבי זה ערן זהבי, אצילי זה אצילי, הוא עוד צעיר מזהבי, והוא עוד יגיע לרמות האלה ללא ספק".
כל החדשות והעדכונים במיינט חדשות חיפה.