אנו בסוף החורף ותחילת עונת האביב, ועונת המלטות החזירים בעיצומה. תושבים רבים בעיר מדווחים על מפגש עם משפחות חזירי בר החוצות כבישים, נכנסות לגינות ציבוריות ופרטיות, וממלאות את העיר בחזירים נוספים.
1 צפייה בגלריה
משפחת חזירים צעירה בטיול בוקר
משפחת חזירים צעירה בטיול בוקר
משפחת חזירים צעירה בטיול בוקר
(צילום: יוחאי סיטניק)
על פי הדיווחים, המשפחות כוללות לפחות שני חזירים בוגרים, ובסביבתם 6-8 גורי חזירים קטנים. המראות שדווחו בכרמליה, מרכז הכרמל, ובשכונות רבות אחרות, עשויות להעיד כי מספר החזירים בעיר נמצא בעלייה, ותושבי חיפה צפויים להרגיש את העלייה היטב בחודשים הקרובים.
רק בשבוע שעבר קיימה העירייה מסיבת עיתונאים בה נקבע כי לפי הערכת העירייה, יש בעיר כ-400 חזירי בר. חישוב גס מעלה כי בתום עונת ההמלטה, אוכלוסיית החזירים תכפיל את עצמה.
קראו גם >>>
מומחים בתחום החזירים מסבירים כי מספר הגורים עשוי לנוע בין 6-8 גורים, אך בשל מיעוט מקורות מזון, לא כל הגורים ישרדו ויגיעו לבגרות. בחיפה נראה שלא חסרים מקורות מזון, ובעירייה הדגישו כי מאות מאכילי חזירים מספקים באופן קבוע אוכל לחיות הבר.
הופעת הגורים הצעירים עלולה להפוך את החזירים לתוקפניים יותר, והאם תנסה להגן על הגורים ככל שתוכל. הציבור נקרא לא להתקרב לגורים או לחזירים מחשש להבהלת החזיר, שבמקרים בהם הוא מרגיש סכנה, עלול לתקוף ולפצוע אנשים ובעלי חיים, ובמיוחד כלבים, בצורה קשה.
ניסיונות חזירי בר לאתר מקורות מזון לאחר שחלק מפחי האשפה בעיר חוזקו, גורמת לחלקם להתקרב לפתחי בתים. תושבים מדווחים על חזירים גדולים המסתובבים בסמוך לחלונות ודלתות בתים במספר שכונות.
הגעתם של מאות גורי חזירים צפויה להחמיר תופעה זו, וגם במקרה זה נקרא הציבור שלא להתקרב לחזירים.