הערב (ראשון) צפוי להתקיים משחק מכבי חיפה והפועל באר שבע באצטדיון סמי עופר. לפני המשחק ובמהלכו צפויים ארגוני האוהדים של מכבי חיפה לקיים צעדת מחאה ופעולות מחאה נגד מה שהם מגדירים "אלימות וברוטאליות מצד המשטרה במגרשים".
4 צפייה בגלריה
אלפי אוהדים הגיעו לחגיגות האליפות
אלפי אוהדים הגיעו לחגיגות האליפות
אוהדי מכבי חיפה יצעדו כמחאה על אלימות המשטרה
(צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה)


אירועים אלימים במשחק מכבי חיפה מכבי נתניה
(צלם לא ידוע. פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)


בארגוני האוהדים קראו לחבריהם להגיע בשעה 19:00 להיפגש בחניון קסטרא ולצעוד יחד לאצטדיון סמי עופר. בארגונים הדגישו כי מדובר בצעדת מחאה ולא עידוד, תמיכה בפצועים והעצורים ממשחק מכבי חיפה ומכבי נתניה בשבוע שעבר.
בטענות לאלימות מצד המשטרה תומכת הנהלת מכבי חיפה שפנתה במכתב למשטרת ישראל, ודרשה בדיקת האירועים שהתרחשו באצטדיון נתניה.
מנכ"ל מכבי חיפה איציק עובדיה כתב במכתבו למשטרה: "לצערנו, מעדויות שקיבלנו עולה תמונה מטרידה מאוד של התנהלות המשטרה, שהחלה מיד עם פתיחת המשחק. העדויות מלוות בסרטונים, תמונות, עדויות של הורים, ילדים קטנים ובלתי מעורבים רבים, שכן ע ולה כי המשטרה פעלה באגרסיביות, בחוסר שיקול דעת ואלימות כלפי אוהדים, בצורה שאיננה זכורה לנו במגרשי הכדורגל".
"האירוע החל מיד עם פתיחת המשחק, כאשר מסיבה שאינה מובנת לנו עלה ליציע המזרחי כוח שיטור אגרסיבי ואלים (בניגוד גמור לנהלים בכל האצטדיונים בארץ) מה שהוביל לאירוע מסוכן ואלים עם עשרות נפגעים".
"לצערי במשחק אמש התקבלו החלטות קשות שהובילו לתקלות מקצועיות חמורות ופגעו פגיעה קשה, פיזית ונפשית באלפים מאוהדי הכדורגל בישראל וזאת לצערי, כך נראה, מבלי להפעיל שיקול דעת מספק..".
"בכדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד ובכדי להשיב לאוהדי הכדורגל את האמון במשטרת ישראל, אני דורש מתוקף תפקידי לבצע תחקיר מעמיק נוכח האירועים החמורים ולשקף כלפי ציבור האוהדים את מסקנותיו."

4 צפייה בגלריה
שוטרים ביציע האוהדים ושוטר מכוון נשק
שוטרים ביציע האוהדים ושוטר מכוון נשק
"נחצו קווים אדומים". ההתנגשות האלימה באצטדיון נתניה
(צלם לא ידוע. פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

בעוד שמכבי חיפה שוקלת מילים, בארגוני האוהדים מפנים אצבע מאשימה למשטרה ויוצאים בצעדת מחאה. בארגונים מציינים: "ביום שני האחרון קהל מכבי חיפה עבר פיגוע. כבר דובר רבות על הקווים האדומים שנחצו, על האלימות והברוטליות מצד משטרת ישראל. המאבק שלנו מתחיל עכשיו על מנת שאף אוהד לא יצטרך לעבור את זה בעתיד, בין אם זה אוהד שלנו או אוהד של קבוצות אחרות. בהתאם לכך הוחלט על מספר צעדי מחאה חשובים על מנת לא לתת לאירועים האלה לחלוף כאילו לא היו".
בעמותת היציע הצפוני קוראים לאוהדים להגיש תלונות נגד שוטרים במח"ש בכל מקרה של אלימות שוטרים. בעמותה ציינו לאחר המשחק בנתניה: "אם יש דבר אחד שאנחנו מסכימים עליו עם משטרת ישראל וקציניה, הוא ש-"אמת יש רק אחת". לו האמת הייתה תואמת את הטענות המעוותות של המשטרה, לא היה צורך לשנות גרסאות בכל שעתיים, עת שהם מנסים לנמק את הכניסה המיותרת להמון האוהדים, במקום להודות: לא הייתה שום סיבה משמעותית המצדיקה כניסת שוטרים ליציע, ובטח לא לתקיפות המזעזעות שחווינו מהשוטרים מחוץ לאצטדיון".
בצעדה ניתן יהיה לרכוש חולצות בהם הכיתוב "די לברוטאליות המשטרתית".

4 צפייה בגלריה
חולצות "לעצור את הברוטאליות המשטרתית"
חולצות "לעצור את הברוטאליות המשטרתית"
חולצות "לעצור את הברוטאליות המשטרתית"
(צילום: ארגוני האוהדים)

קראו גם: >>

היערכות המשטרה למשחק

היערכות משטרת ישראל לקראת משחק הכדורגל בין מכבי חיפה לקבוצת הפועל באר שבע במסגרת ליגת העל בכדורגל שייערך באצטדיון סמי עופר ביום ראשון 1.1.23 החל מהשעה 17.30. שוטרי משטרת ישראל ומאות סדרנים ומאבטחים יתפרשו החל משעות אחר הצוהריים באצטדיון ומחוצה לו על מנת לשמור על הסדר והביטחון, לצד הסדרת התנועה. המשחק יחל בשעה 20.30 ושערי האצטדיון יפתחו החל מהשעה 18.30, צפי לקהל רב ועל כן יש להקדים ההגעה עקב עומסי התנועה הצפויים, בידוק תווי החנייה בחסימות וכן הבידוק הקפדני בכניסות לאצטדיון.
אין להגיע לסביבת האצטדיון למי שאינו בעל תו חנייה או תושב שכונת נאות פרס.במקביל למשחק יתקיים מופע הפסטיגל במרכז הקונגרסים הסמוך כך שאין להגיע לחניון הקונגרסים לבאי במשחק. מומלץ להשתמש בדרכים חלופיות עקב עומסי התנועה הצפויים בצירים המובילים לאצטדיון.

4 צפייה בגלריה
זרקו עליו אבוקות ורימוני עשן. הדשע בסמי עופר במשחק
זרקו עליו אבוקות ורימוני עשן. הדשע בסמי עופר במשחק
מקווים למשחק שקט. זריקת אבוקות ביציעים
(צילום: אלעד גרשגורן)

להלן הסדרי התנועה הצפויים בערב המשחק:
- מומלץ בחום להשתמש בתחבורה ציבורית ועל זמניה ניתן להתעדכן באמצעות אתרי האינטרנט.
- ניתן להשתמש במטרוניות מס' 1 ו- 4
- צירי הגישה לאצטדיון יחסמו מכביש 4 לרוטנברג, צומת רחוב קסטרא לעזר ויצמן, רוטנברג וי״א הספורטאים, כולל חסימת הכניסות לשכונת נאות פרס, צומת פלימן לקסטרא וצומת פלימן לי״א הספורטאים, תתאפשר כניסת דיירים בלבד וזאת מהשעה 17.00.
- לבאים ברכב פרטי, ניתן לחנות בחניונים בסביבות האצטדיון - הוט, אינטל, שער העלייה p13, חניוני החוף.
- חניון דרומי P6 הסמוך לבסיס התובלה סגור ולא תתאפשר חנייה בשטחו
- זאת ועוד לא תתאפשר חנייה ברחוב נתיב האור הסמוך לחברת החשמל מאחר וישמש לתנועת התחבורה הציבורית.
- הכניסה לחניוני האצטדיון P5 ,P4, P2, P1 רק לבעלי תווים והגישה לצירים המובילים לאצטדיון ייחסמו בהתאם, בעלי תווים יש להציגם בנקודות הביקורת השונות, ללא התו לא יהיה ניתן להיכנס.
- היציאות בסיום המשחק מחניונים P2 ו P4 לא תתאפשר לכיוון מערב (כביש 4) והתנועה תוכוון לכיוון מזרח וצפון בלבד (שכונת נאות פרס או ציר קסטרא) וזאת עד רבע שעה לאחר סיום המשחק.
- היציאה מחניון תע״ש תתאפשר כשעה לאחר סיום המשחק.
- למבקשים להמשיך בנסיעה מחיפה לכיוון כביש 4 לדרום, אין להגיע לשכונת נאות פרס אלא להשתמש בציר של פרויד / משה פלימן / צומת מת״מ.
- הכניסה לתושבי השכונה תתאפשר דרך הרחובות עזר וייצמן, יא' הספורטאים ומכביש 4 פנייה ימינה לכביש דרומי לאצטדיון לכיוון ביה״ס.
- החל מהשעה -17.30 לא ניתן לחנות בשכונת נאות פרס למי שאינו תושב המקום, תתקיים אכיפה קפדנית ומוגברת בנושא חנייה במקומות שלא על פי החוק וגרירה במקום.
- לא יתקיימו עבודות דרך בסביבות האצטדיון, שכונת נאות פרס, כביש 4 ו-2.